آزمایش هوایی تاریخی: خلبان هوش مصنوعی در مقابل خلبان انسان

دیجیاتو: یک نام فریبنده که در خودش راز و رمزهای فراوانی دارد.

لطفاً میزان راضی‌بودن خود از دیجیاتو را انتخاب کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه‌ی بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه‌ی بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید، سپاسگزاریم.

برای اولین بار، نیروی هوایی آمریکا در یک آزمایش پروازی، خلبان هوش مصنوعی را در مقابل یک انسان قرار داد.

به دیجیاتو بپیوندید تا از امکانات منحصربه‌فرد و بخش‌های متنوع آن بهره‌مند شوید. به عضویت ویژه دیجیاتو بپیوندید و از امکانات و ویژگی‌های اختصاصی آن بهره‌مند شوید.

تازه‌ترین دستاوردهای فناوری

ویدیوی مربوطه

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که برای اولین بار یک تیرگی هوایی بین یک خلبان انسان و یک خلبان هوش مصنوعی صورت گرفته است. این آزمایش ظاهراً در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شده بود و دارپا در حال حاضر جزئیاتی از آن را منتشر کرده است. ایالات متحده پیشتر در سال ۲۰۲۰ چنین آزمایشی را در شبیه‌سازی‌های کامپیوتری انجام داده بود.

"دارپا" یا "آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی"، با انتشار ویدیویی اعلام کرد که با موفقیت توانسته است یک جنگنده جت را به رهبری هوش مصنوعی در یک آزمایش هوایی مقابل یک خلبان انسان قرار دهد. این سازمان پس از انجام آزمایش‌های شبیه‌سازی کامپیوتری در سال ۲۰۲۰، هوش مصنوعی خود را در داخل یک هواپیمای X-62A مورد آزمایش قرار داد. بعد از آن، این جنگنده به نظر می‌رسد که در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ از پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا، در مقابل یک خلبان انسان به پرواز درآمد.

به‌طور مسلم، در این X-62A، خلبانان انسانی حضور داشتند و امکان کنترل آن‌ها به وسیلهٔ دستگاه‌های کنترلی فراهم شده بود تا در صورت لزوم، توانایی غیرفعال‌سازی هوش مصنوعی را داشته باشند؛ با این حال، دارپا اظهار می‌کند که در هیچ مرحله‌ای از این پرواز، نیازی به دخالت آنان وجود نداشته است و هیچگونه دخالتی در این فرآیند رخ نداده است.

در آزمایش سپتامبر ۲۰۲۳، جت X-62A و F-16 به رقابت پرداختند، هر دو با راننده‌های انسانی. طی این مأموریت، هر دو هواپیما منورهای مورد نیاز خود را اجرا کردند و در ارتفاع ۲۰۰۰ پایی با سرعت ۱۹۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کردند. با این حال، دارپا اعلام نکرده که کدام هواپیما برنده این رقابت شده است.

"بیل گری"، خلبان ارشد آزمایش‌ها در مدرسه خلبانی نیروی هوایی آمریکا، اظهار می‌کند: "برای آغاز آزمایش هوش مصنوعی خودمختار در آسمان، باید مسئله‌ی نبرد هوایی را حل کنیم. هر درسی که فرا می‌گیریم، بر روی تمامی وظایفی که می‌توانند به یک سیستم خودمختار اشاره کنند، تعمیم می‌یابد."

قبلاً، پژوهشگران نظامی چین ادعا کرده بودند که یک جنگنده هوش مصنوعی را در یک نبرد هوایی کوتاه در مقابل یک خلبان انسان قرار داده‌اند و هوش مصنوعی در آن رقابت پیروز شده است.

مقالات و اخبار مرتبط را مطالعه کنید و نظرات خود را ارائه دهید. برای شرکت در گفتگو با دیگر کاربران، ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود را انجام دهید.

پیشنهادات دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین راه برای دسترسی سریع به آخرین اخبار فناوری، علم و خودرو هستند. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمام حقوق وبسایت دیجیاتو تحت حفاظت است. این وبسایت با استفاده از سرورهای قوی پارس پک پشتیبانی می‌شود.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

فراموشی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *