آمار سهم بازار ویندوز ۱۱ و لینوکس در ماه فوریه ۲۰۲۴ در دیجیاتو

دیتالوار

لطفا از عملکرد دیجیاتو خود راضی بودید یا نه؟

چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمندتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

سهم بازار ویندوز ۱۰ هنوز هم دو برابر بیشتر از ویندوز ۱۱ است. لینوکس هم توانست به موفقیت جدیدی دست یابد و سهم بازار آن برای نخستین بار بیشتر از ۴ درصد شد.

برای اطلاع از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، ثبت نام کنید و عضو ویژه شوید.

تکنولوژی جدید

ویدئو مرتبط

ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد و با تمام تلاش‌های مایکروسافت، سهم این سیستم‌عامل جدید هنوز هم کمتر از ویندوز ۱۰ است. طبق آمار StatCounter، ویندوز ۱۱ فقط ۲۸.۱۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، در حالی که ویندوز ۱۰، ۶۷.۲۶ درصد است. این نکته جالب است که سهم بازار لینوکس در ماه فوریه به ۴.۰۳ درصد رسیده و برای اولین بار از ۴ درصد عبور کرده است.

بر اساس آماری که توسط StatCounter ارائه شده است، ویندوز ۱۰ همچنان با سهم ۶۷.۲۶ درصدی در بازار سیستم عامل‌ها برتری دارد و ویندوز ۱۱ در جایگاه دوم با سهم ۲۸.۱۶ درصدی قرار دارد. ویندوز ۷ نیز با سهم ۳.۱ درصدی حضور دارد.

پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در اکتبر سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد و کاربران حدود ۱۹ ماه زمان دارند تا برای ارتقای سیستم عامل رایانه شخصی خود آماده شوند. با وجود وضعیت کنونی، به نظر می‌رسد که کاربران هنوز هم کمتر علاقه‌مند به انتقال به ویندوز ۱۱ هستند و باید دید چگونه پایان پشتیبانی رسمی از ویندوز ۱۰ تغییراتی را به همراه خواهد داشت.

رشد استفاده از سیستم عامل لینوکس

به گزارش Statcounter، سهم بازار لینوکس برای اولین بار از ۴ درصد گذشته و در ماه فوریه به ۴.۰۳ درصد افزایش یافته است. در ماه ژوئن ۲۰۲۳، سیستم عامل لینوکس موفق شده تا به نقطه عطف ۳ درصدی خود برسد. این نشان می‌دهد که علاقه به لینوکس در چند وقت گذشته افزایش یافته است.

نکته مهمی که وب‌سایت Linuxiac به آن اشاره کرده است این است که اگر ChromeOS را هم به‌عنوان یک سیستم عامل لینوکس در نظر بگیریم، سهم بازار لینوکس در ماه فوریه به ۶.۳۴ درصد می‌رسد.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های شما را بنویسید

برای مشارکت در گفتگو با دیگر کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

اطلاعات جدیدترین اخبار فناوری، علم و خودرو را از طریق شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو به سرعت بدست آورید. برای بروز بودن، به شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو توجه کنید.

همه حقوق وبسایت دیجیاتو توسط پارس پک و سرورهای قدرتمند آن محفوظ است.

ورود به اکانت

ایجاد اکانت

فراموشی پسورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *