آپدیت iOS 17.4: امکان سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها در اتحادیه اروپا

دیجیاتو

لطفا انتخاب کنید که چقدر از دیجیاتو راضی هستید.

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما ارائه دهیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو سپاسگزاریم.

آخرین نسخه iOS 17.4 که قابلیت دانلود اپلیکیشن‌ها در اتحادیه اروپا را دارد، توسط اپل منتشر شد. کاربران حالا می‌توانند برنامه‌ها را از منابع خارجی به جای اپ استور نصب کنند.

برای استفاده از امکانات و خدمات ویژه در دیجیاتو، عضو ویژه این پلتفرم شوید و ثبت‌نام کنید.

آخرین اخبار تکنولوژی

ویدیوهای مرتبط

به‌روزرسانی مهم iOS 17.4 بالاخره برای همه کاربران منتشر شد. این به‌روزرسانی شامل تغییرات لازم برای رعایت قوانین اتحادیه اروپا در بازارهای دیجیتال است و این امکان را به کاربران آیفون می‌دهد که اپلیکیشن‌ها را به‌صورت رسمی خارج از اپ استور نصب کنند. این آپدیت همچنین شامل تغییرات دیگری برای کاربران جهانی دارد.

تغییرات مهم iOS 17.4 در اتحادیه اروپا

به‌گزارش منابع، با iOS 17.4 توسعه‌دهندگان شخص ثالث می‌توانند برای ارائه برنامه‌های خود از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین استفاده کنند یا به‌صورت مستقیم برنامه‌های خود را برای دانلود در اختیار کاربران بگذارند. بنابراین کاربران امکان دانلود کردن اپ‌ها را خواهند داشت و دیگر مجبور به استفاده از اپ استور نیستند. البته این اپ‌ها همچنان باید فرآیند تأیید اپل را پشت‌سر بگذارند و هزینه‌ای به نام Core Technology Fee را بپردازند. این هزینه پس از عبور آمار دانلود اپلیکیشن‌ها از ۱ میلیون، به‌ازای هر نصب ۵۰ سنت برای توسعه‌دهندگان خواهد بود.

کاربران آیفون در اتحادیه اروپا هنگام نصب iOS 17.4 با یادداشت‌های انتشار متفاوت روبه‌رو می‌شوند که توضیح می‌دهد چگونه می‌توانند به فروشگاه‌های اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند، مرورگرهای وب با موتورهای متفاوت نصب کنند یا از روش‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند. تغییرات اعمال شده در اتحادیه اروپا بر روی سایر کشورها تأثیر نخواهد داشت و در دسترس آن‌ها نخواهد بود.

این بروزرسانی به کاربران اروپایی این امکان را می‌دهد که از مرورگرهایی استفاده کنند که موتور جستجوی WebKit شرکت اپل را ندارند. همچنین زمانی که مرورگر سافاری برای اولین بار باز می‌شود، یک پیام برای کاربر نمایش داده می‌شود که امکان انتخاب مرورگر پیش‌فرض را فراهم می‌کند. شرکت‌های گوگل و موزیلا اعلام کرده‌اند که در حال آزمایش موتورهای جستجوی اختصاصی برای مرورگرهای خود هستند.

اپل به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد تا از تراشه پرداخت NFC در آیفون بهره ببرند. این قابلیت قبلاً فقط برای سرویس‌های Apple Pay و Apple Wallet موجود بود.

کوپرتینویی‌ها ابتدا اعلام کرده بودند که اپلیکیشن‌های تحت وب با iOS 17.4 پشتیبانی نخواهند شد. اما بعداً این تصمیم را تغییر دادند و اعلام کردند که این اپلیکیشن‌ها همچنان قابل استفاده از طریق موتور WebKit خواهند بود.

به‌روزرسانی‌های iOS 17.4 برای کاربران سراسر جهان

علاوه بر تغییرات مرتبط با DMA، اپل در iOS 17.4 ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران جهانی خود ارائه داده است. در این آپدیت، اپلیکیشن Podcasts با قابلیت تولید خودکار زیرنویس به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی به‌روز شده است.

همانطور که قبلاً اشاره شده بود، شرکت اپل با استفاده از یک پروتکل رمزنگاری جدید برای ای‌مسیج، این پیام‌رسان را در مقابل حملات کوانتومی آینده محافظت می‌کند. به‌روزرسانی iOS 17.4 در دستگاه‌های آیفون ۱۵ همچنین اطلاعات جدید و اضافی را درباره وضعیت باتری ارائه می‌دهد.

در iOS 17.4، سیری دارای قابلیت جدید خواندن پیام‌های ورودی می‌شود. همچنین این به‌روزرسانی شامل بیش از ۱۰۰ ایموجی جدید ازجمله قارچ قهوه‌ای، زنجیره شکسته و لیمو می‌شود.

آپدیت iOS 17.4 برای تمام آیفون‌های سازگار با iOS 17 منتشر شده است و ممکن است یکم طول بکشد تا به دست شما برسد. برای نصب این به‌روزرسانی باید به قسمت تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار مراجعه کنید.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و اندیشه‌های خود را ثبت کنید

برای بحث و گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار فناوری، علم و خودرو، بهترین راه از شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو استفاده کنید. اگر می‌خواهید از آخرین اخبار مطلع شوید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی مالکیت‌های مربوط به وبسایت دیجیاتو متعلق به این وبسایت است. دیجیاتو با استفاده از سرورهای قوی شرکت پارس پک پشتیبانی می‌شود.

فرایند ورود به حساب کاربری، ایجاد یک حساب کاربری و بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *