آیفون ۲۵۰ دلاری؛ چالش جدید برای اپل در دیجیاتو

تکنولوژی

لطفا از دیجیاتو چه نظری دارید؟

چطور می‌توانیم تجربه شما را بهبود بخشیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

بلومبرگ معتقد است که اپل برای افزایش دوباره، به ارائه یک آیفون با قیمت ۲۵۰ دلاری نیاز دارد. احتمالاً اپل باید استراتژی‌های خود را مرور کند.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو ثبت‌نام کنید و عضو ویژه این سایت شوید.

جدیدترین تکنولوژی

ویدیوی مرتبط

اپل از زمان معرفی آیفون ۱۲، تغییرات زیادی در گوشی‌های خود اعمال نکرده است. از سال ۲۰۱۷، تاکنون ارتقا قابل توجهی در محصولات این شرکت مشاهده نشده است؛ بنابراین فروش این شرکت با چالش‌هایی روبرو شده است که نیاز به تغییر دارند. یک خبرنگار بلومبرگ اظهار داشته است که برای احیای رشد شرکت کوپرتینو، عرضه نسخه ارزان‌تری از آیفون با قیمت ۲۵۰ دلار می‌تواند به این شرکت کمک کند تا در بازارهای درحال‌توسعه رقابت کند.

«مایکل جونز»، گزارشگر بلومبرگ، در گزارش جدید خود ادعا می‌کند که شرکت اپل برای بهبود وضعیت خود به یک محصول جدید نیاز دارد که به سرعت باعث رشد این شرکت شود. استراتژی‌های سرمایه‌گذاری کوپرتینویی‌ها در حوزه خودرو به نتیجه مطلوب نرسیده و زمان زیادی طول می‌کشد تا هدست ویژن پرو با کاهش قیمت توانایی جلب مشتریان زیادی را داشته باشد. با این حال، یک آیفون ارزان می‌تواند واقعاً بهبودی در شرایط اپل ایجاد کند.

اپل تا به حال چندین بار تلاش کرده است تا به بازار آیفون‌های ارزان‌تری عرضه کند. در سال ۲۰۱۳، شرکت اپل آیفون ۵c را معرفی کرد که قیمتی ۱۰۰ دلار کمتر از آیفون معمولی داشت. در سال ۲۰۱۶، آیفون SE با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار منتشر شد، اما قیمت این گوشی نیز با گذر زمان افزایش یافت و در حال حاضر مدل SE جدید ۴۲۹ دلار قیمت دارد.

رقابت آیفون به قیمت ۲۵۰ دلار در بازارهای در حال توسعه، اپل را قادر می‌سازد تا با برندهای چینی مانند شیائومی، اوپو و Transsion رقابت کند. اگر اپل می‌خواهد رقابتی جدی‌تر داشته باشد، باید یک آیفون با قیمت مناسب ۲۵۰ دلار عرضه کند. گرمن معتقد است که اگر "استیو جابز" هنوز در اپل بود، این کار را انجام نمی‌داد، اما این استراتژی می‌تواند به رشد این شرکت کمک کند.

شرکت اپل احتمال دارد با استفاده از نمایشگر LCD به جای OLED و کاهش تعداد دوربین‌ها، هزینه گوشی خود را کاهش دهد. همچنین استفاده از یک تراشه ضعیف‌تر و حتی بدنه پلاستیکی می‌تواند تولید آیفون ۲۵۰ دلاری را ممکن کند. گرمن اظهار می‌دهد عرضه رسمی این گوشی ممکن است تنها به بازارهای در حال‌توسعه محدود شود.

با این حال، خبرنگار بلومبرگ به یادآوری می‌کند که اپل تاکنون از اتخاذ چنین تصمیماتی خودداری کرده است تا به هویت برند خود به عنوان یک برند پریمیوم خدشه وارد نشود؛ اما شاید شرایط بازار این شرکت را مجبور به تحولی عظیم در استراتژی خود کند. نظر شما در این باره چیست؟

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را اعلام کنید

برای شرکت در گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا به حساب کاربری خود وارد شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

برای دریافت سریعترین اخبار فناوری، علم و خودرو، به شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو مراجعه کنید. اگر می‌خواهید همیشه به‌روز باشید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

همه حقوق وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو با استفاده از سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

فعال سازی حساب

ایجاد اکانت

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *