استفاده از آمونیاک به عنوان جایگزین سوخت فسیلی: چالش‌ها و فرصت‌ها

دیجیاتو

لطفا از دیجیاتو رضایت خود را انتخاب کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما فراهم کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شده است.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو سپاسگزاریم.

آیا می‌توان از آمونیاک به‌عنوان جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی استفاده کرد؟

شرکت خودروساز چینی جی‌ای‌سی (GAC) اعلام کرد که با شرکت تویوتا برای همکاری در استفاده از آمونیاک به عنوان جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی همکاری می‌کند.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه شوید.

جدیدترین فناوری

در جولای سال گذشته، شرکت خودروساز چینی جی‌ای‌سی (GAC) اعلام کرد که با شرکت تویوتا برای استفاده از آمونیاک به‌عنوان جایگزین سوخت‌های فسیلی همکاری کرده است. این شرکت چینی با موفقیت یک موتور درون‌سوز را با استفاده از این ماده شیمیایی بدون انتشار کربن روشن کرده است.

تا به حال درباره استفاده از متانول، هیدروژن و سوخت‌های ترکیبی به‌عنوان جایگزین‌های بالقوه برای بنزین و گازوئیل شنیده‌ایم، اما آیا آمونیاک هم می‌تواند گزینه مناسبی برای سوخت‌های فسیلی باشد؟

استفاده از یک شوینده خانگی یا کود به‌عنوان سوخت خیلی عجیب به نظر می‌رسد. با این حال، آمونیاک برای انواع استفاده در حمل‌و‌نقل از جمله کشتی، کامیون و خودرو مورد بررسی قرار گرفته است.

اخیرا، دانشگاه سوفیا در توکیو با استفاده از آمونیاک درون محفظه احتراق موتور، بهبود قابل توجهی را در عملکرد موتور ایجاد کرده است.

یک ترکیب شیمیایی آمونیاک دارای سه اتم هیدروژن و یک اتم نیتروژن است. بنابراین قابل اشتعال است، اما به سادگی به آتش نمی‌گیرد.

استفاده از آمونیاک به عنوان سوخت موتور درون‌سوز، با قدمت طولانی‌تری همراه است. تحقیقات اخیراً بر روی بهبود چرخش در مسیر ورودی متمرکز شده است تا راندمان احتراق بهبود یابد.

استفاده از برش آمونیاک به همراه بنزین به عنوان روش استاندارد برای اطمینان از احتراق کارآمد بوده است. با این حال، هدف فعلی استفاده از آمونیاک به تنهایی و حذف سوخت فسیلی است.

از سال ۲۰۱۹، تیم دانشگاه سوفیا بر روی درگاه‌های ورودی تمرکز دارد تا چرخش مخلوط را قبل از ورود به محفظه احتراق تقویت کند.

در یک وضعیت، هوا و سوخت ترکیبی تشکیل می‌دهند که در آن یک گرداب ایجاد می‌شود تا باعث تبدیل شدن آنها به یک ترکیب یکنواخت شود. این گرداب بهبود احتراق را ارتقا می‌دهد و باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

ترکیب سوخت و هوا در یک موتور درون‌سوز، باعث ایجاد کارایی یکسانی می‌شود، بدون توجه به نوع سوختی که استفاده می‌شود، از جمله آمونیاک، بنزین، گازوئیل یا هر سوخت دیگری. هدف اصلی این تحقیق بررسی ارتباط بین سیستم ورودی موتور و جریان گاز در داخل سیلندرها بوده است.

محققان از یک موتور تک سیلندر نوری با سیلندر شیشه‌ای و پیستون شیشه‌ای استفاده کردند. آینه‌ای که در زاویه مناسبی در زیر سیلندر نصب شده بود، از طریق تاج پیستون دید خوبی به دوربین خارج از سیلندر شیشه‌ای درون محفظه احتراق می‌داد.

موتورهای تک‌سیلندر، ابزار مناسب برای تحقیق درباره سوخت‌های جایگزین، می‌باشند. این موتورها نوری تک‌سیلندر، ابزاری عالی برای بررسی و مطالعه موتورهای درون‌سوز هستند. از یک دوربین دیجیتال پرسرعت می‌توان برای فیلمبرداری در زمان واقعی از ورودی این موتورها استفاده کرد. در این تحقیق، برای مطالعه چرخش ایجادشده در نوع معمولی ورودی این موتورها از این روش استفاده شد.

برای افزایش قابلیت مشاهده مخلوط هوا و سوخت، تیم تحقیقاتی ذرات سیلیس ریز را به آن اضافه کردند که اندازه هر یک فقط ۴.۶۵ میکرون بود.

تحقیق حاضر نشان داد که یک طرح به نام "درگاه مارپیچ" توانایی ایجاد اثر چرخشی مطلوب را دارد، در حالی که در یک طرح مماسی دیگر، تغییراتی در ابعاد دهانه پورت برای ایجاد تأثیر مطلوب لازم است.

مرحله بعدی اعمال نتایج این تحقیق برای بررسی احتراق آمونیاک خالص و آمونیاک ترکیب شده با بنزین در یک موتور است.

با مقالات و خبرهای مرتبط آشنا شوید

نظرات و دیدگاه‌هایتان را به اشتراک بگذارید

برای شرکت در گفتگو با دیگر کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

برای دستیابی سریعتر به آخرین اخبار فناوری، علم و خودرو، بهترین راه از شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو استفاده کنید. اگر می‌خواهید از آخرین اطلاعات مطلع شوید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمام حقوق وبسایت دیجیاتو توسط شرکت پارس پک محفوظ است و این وبسایت با استفاده از سرورهای قدرتمند این شرکت پشتیبانی می‌شود.

ورود به اکانت

ایجاد اکانت

فراموشی پسورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *