استقبال اسپاتیفای و اپیک گیمز از جریمه ۲ میلیارد دلاری اپل توسط اتحادیه اروپا

رقبا از جریمه ۲ میلیارد دلاری اپل خوشحالند؛ اسپاتیفای و اپیک گیمز از تصمیم اتحادیه اروپا خوشحالی نشان دادند.

پس از اینکه کمیسیون اروپا جریمه اپل را اعلام کرد، اسپاتیفای و اپیک گیمز نظر خود را درباره این موضوع و واکنش اپل اعلام کردند.

 

تکنولوژی در حال تجدید و تحول است، ویدئوهای مرتبط با موضوع را بررسی کنید. اپل به دلیل اقدامات ضدرقابتی در بازار اپ‌های استریم موسیقی، توسط کمیسیون اروپا با جریمه ۲ میلیارد دلار مورد تنبیه قرار گرفت. اسپاتیفای واکنش مثبتی نسبت به این جریمه داشته است و اعلام کرده است که این جریمه یک پیام قدرتمند است و نشان می‌دهد حتی شرکت‌های بزرگ مانند اپل نیز نمی‌توانند از قدرت خود برای کنترل رفتار و تعامل با سایر شرکت‌ها سوء استفاده کنند. همچنین، مدیرعامل اپیک گیمز نیز نظر خود را درباره این جریمه اعلام کرده است.

در بیانیه‌ای اسپاتیفای از تصمیم کمیسیون اروپا برای جریمه سنگین اپل استقبال کرد و اظهار کرد که این تصمیم لحظه مهمی در راه حل مسئله دسترسی آزادتر به اینترنت برای مصرف‌کنندگان است. این شرکت نتیجه‌گیری کمیسیون اروپا را روشن و بدون ابهام دانست و اعلام کرد: “رفتار اپل که محدود کردن ارتباطات با مشتریان را شامل می‌شود، غیرقانونی است.”

در پاسخ به جریمه اپل، اسپاتیفای و اپیک گیمز اعلام کرده‌اند که قصد دارند از این حکم درخواست تجدیدنظر کنند. اسپاتیفای همچنین افزوده است که اپل به طور معمول از قوانین و تصمیمات دادگاه‌ها رعایت نمی‌کند. از طرف دیگر، تیم سوئینی، یک منتقد سختگیر سیاست‌های اپل، در شبکه اجتماعی ایکس، می‌گوید که این شرکت همیشه تمایل دارد رویه خود را ادامه دهد و از سازندگان اپلیکیشن‌ها سود حاصل کند.

«روانابی است که از منطقه کوپرتینو عبور می‌کند را انکار می‌کنید!»

«روانابی است که از منطقه کوپرتینو عبور می‌کند را انکار می‌کنید!»

بی‌تردید، شرکت سوئینی به دلیل مبارزه طولانی مدت با شرکت غول کوپرتینو درباره مسائل ضدانحصاری، از تصمیم اتحادیه اروپا بسیار هیجان‌زده است. شرکت اپیک گیمز برای مدت زمان طولانی دنبال راهی برای توزیع بازی محبوب خود، یعنی فورتنایت، بین کاربران iOS بدون نیاز به استفاده از اپ استور یا پرداخت کمیسیون به اپل بوده است. اکنون با استفاده از قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، اپیک گیمز به هدف دیرینه خود نزدیک‌تر می‌شود.

در سال ۲۰۱۹، اسپاتیفای شکایتی علیه اپل داشت و این شکایت در نهایت منجر به تحقیقات رسمی اتحادیه اروپا درباره اپ استور اپل در سال ۲۰۲۰ شد. جریمه‌ای به ارزش ۲ میلیارد دلار در واقع پایان این تحقیقات بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *