الگوریتم شارژ جریان پالسی: افزایش دوبرابری عمر باتری‌های لیتیوم یون در دیجیاتو

تکنولوژی‌های دیجیتال

لطفاً درجه رضایت خود را از دیجیاتو بیان کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از شما بخاطر همراهی و حمایتتان در پیشبرد و بهبود دیجیاتو سپاسگزاریم.

دانشمندان الگوریتمی جدید برای شارژ باتری‌ها ابداع کرده‌اند که می‌تواند عمر مفید آن‌ها را دو برابر کند. این پروتکل جدید قادر است با حفظ ۸۰ درصد ظرفیت اولیه، عمر باتری‌های لیتیوم‌یون تجاری را دو برابر کند.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، عضو ویژه این پلتفرم شوید و ثبت‌نام کنید.

در جدیدترین پیشرفت‌های تکنولوژی، تیمی از پژوهشگران یک روش نوین برای شارژ باتری‌های لیتیوم-یونی کشف کرده‌اند که می‌تواند عمر مفید باتری را به شدت افزایش دهد. این روش، معروف به "شارژ جریان پالسی"، می‌تواند مدت زمانی که باتری به سلامتی ۸۰ درصدی خود می‌رسد را دو برابر افزایش دهد.

باتری‌های لیتیوم یونی، با قدرت و ظرفیت فشرده‌ای که دارند، در دستگاه‌های مختلفی از جمله خودروهای الکتریکی و دستگاه‌های الکترونیکی به کار می‌روند. با این حال، ظرفیت آن‌ها با گذراندن الکترولیت‌ها از غشایی که آند و کاتد را جدا می‌کند، کاهش می‌یابد. بهترین باتری‌های لیتیوم یونی تجاری که در حال حاضر موجود هستند، از الکترودهای ساخته‌شده از ترکیبی به‌ نام NMC532 و گرافیت بهره می‌برند و عمر مفید آن‌ها به حداکثر ۸ سال می‌رسد.

با استفاده از یک الگوریتم شارژ جدید، عمر باتری‌ها را می‌توان افزایش داد. در روش شارژ معمولی، از جریان ثابت (CC) برای انتقال انرژی الکتریکی استفاده می‌شود. پژوهشگران در تحلیل خود به اتفاقی که در هنگام استفاده از جریان ثابت اتفاق می‌افتد، پرداخته‌اند و اظهار می‌کنند که رابط الکترولیت جامد آند (SEI) به‌طور قابل‌توجهی ضخیم‌تر است. علاوه بر این، آن‌ها ترک‌های بیشتری در ساختار NMC532 و الکترود گرافیت شناسایی کرده‌اند.

افزایش ضخامت SEI و حضور ترک‌های بیشتر در الکترودها باعث افت قابل توجه در ظرفیت باتری‌ها می‌شود. بنابراین، پژوهشگران یک روش شارژ بر پایه جریان پالسی (PC) ارائه داده‌اند. پس از شارژ با این روش جدید، مشاهده کردند که لایه SEI نازک‌تر و تغییرات ساختاری در الکترودها کمتر است. همچنین، شارژ PC باعث توزیع یکنواخت یون‌های لیتیوم در گرافیت می‌شود که باعث کاهش استرس مکانیکی و ترک‌خوردگی ذرات آن می‌شود. این روش می‌تواند نیز تخریب ساختاری کاتد NMC532 را کاهش دهد.

تجربیات محققان نشان می‌دهد که روش شارژ PC می‌تواند عمر مفید باتری‌های لیتیوم یون تجاری را با حفظ ظرفیت ۸۰ درصدی آن‌ها، دو برابر کند. دکتر "جولیا کوال"، استاد دانشگاه برلین و یکی از نویسندگان این تحقیق که در ژورنال Advanced Energy Materials منتشر شده است، اظهار داشت:

"بارگذاری با پالس می‌تواند به طور چشمگیری عمر باتری‌ها را افزایش داده و مزایای زیادی از نظر پایداری مواد الکترود و رابط‌ها را داشته باشد."

مطالب مرتبط و اخبار را بخوانید، نظرات و افکارتان را به اشتراک بگذارید، برای شرکت در گفتگو ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادات دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین و سریع‌ترین راه برای دستیابی به آخرین اخبار فناوری، علم و خودرو هستند. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی حقوق وبسایت دیجیاتو توسط سرورهای قوی پارس پک محفوظ است.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *