انتقال به دنیایی جدید: شارژ بی‌سیم NFC و آینده اندروید ۱۵

تکنولوژی دیجیتال

لطفاً درجه رضایت خود از دیجیاتو را اعلام فرمایید. چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟ نظر شما با موفقیت ثبت گردید. از حمایت و همراهی شما در پیشبرد بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو متشکریم.

به نظر می‌رسد در اندروید ۱۵ احتمالاً از شارژ بی‌سیم از طریق NFC پشتیبانی داده خواهد شد.

ثبت‌نام در دیجیاتو را انجام دهید تا به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف این وب‌سایت دسترسی پیدا کنید و عضو ویژه آن شوید.

آخرین پیشرفت‌های فناوری

فیلم‌های مرتبط

اکثر دستگاه‌های هوشمند و سایر وسایل فناوری اغلب از تکنولوژی شارژ بی‌سیم Qi استفاده می‌کنند، اما به‌نظر می‌رسد که می‌توان از توانایی NFC هم برای این منظور استفاده نمود که مزایایی در مقایسه با Qi دارد. به نظر می‌رسد که در نسخه ۱۵ از سیستم عامل اندروید، قابلیت شارژ بی‌سیم با استفاده از NFC فراهم خواهد شد.

براساس بررسی‌های انجام‌شده بر روی نسخه بتای اندروید ۱۵ توسط Android Authority، گوگل به نظر می‌رسد در تصمیم به اضافه کردن پشتیبانی از شارژ بی‌سیم NFC به این سیستم‌عامل است. بسیاری از دستگاه‌های کوچک‌تر از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi حمایت نمی‌کنند، زیرا جای کافی برای نصب سیم‌پیچ گیرنده شارژ را ندارند. از طرف دیگر، شارژ بی‌سیم NFC نیاز به فضای کمتری دارد، بنابراین برای دستگاه‌های کوچک‌تر بهتر مناسب است.

شارژ بی‌سیم با NFC در اندروید ۱۵

برای شارژ بی‌سیم، اکثراً از استاندارد Qi استفاده می‌شود که مدتی است به کار گرفته می‌شود. این استاندارد در بسیاری از دستگاه‌های هوشمند که به طور روزانه استفاده می‌شوند، موجود است. با این حال، برخی از دستگاه‌های الکترونیکی کوچک‌تر از این امکانات محروم هستند. برای حل این مشکل، می‌توان از NFC بهره برد.

تکنولوژی شارژ بی‌سیم NFC، در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و دارای آنتن‌های بسیار کوچکتری نسبت به تکنولوژی شارژ بی‌سیم Qi است. آنتن‌های شارژ بی‌سیم NFC می‌توانند اندازه‌ای کوچک‌تر از ۱ سانتیمتر داشته باشند و قابل استفاده در دستگاه‌های هوشمند بسیار کوچک مانند هدفون، قلم، ساعت‌های هوشمند و برچسب‌های ردیاب می‌باشند. همچنین، این آنتن‌ها می‌توانند برای انتقال داده‌های مختلف هم استفاده شوند و فضای بیشتری را نیز ذخیره کنند.

با وجود اینکه تقریباً چهار سال از معرفی فناوری شارژ بی‌سیم NFC گذشته است، هنوز این فناوری به طور کامل در محصولات تجاری پایگاه خود را نگذاشته است. یکی از دلایل این موضوع ممکن است عدم پشتیبانی از سوی سیستم‌عامل‌های اصلی مانند اندروید باشد. با به‌روزرسانی آینده اندروید ۱۵، احتمالاً پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم NFC نیز اضافه خواهد شد.

در پایان سال ۲۰۲۱، یعنی تقریباً یک‌سال‌و‌نیم پس از ارائه‌ی شارژ بی‌سیم NFC، گوگل در ابتدا تلاش کرد تا پشتیبانی از این فناوری را به اندروید اضافه کند، اما بعدها از این اقدام منصرف شد. اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت دوباره قصد دارد به سمت این فناوری حرکت کند.

مطالب و خبرهای مرتبط را بخوانید و نظرات خود را ارسال کنید. برای شرکت در گفتگو با دیگر کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادات دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو اسرعین مسیری برای دستیابی به اخبار فناوری، علم و خودرو محسوب می‌شوند. اگر تمایل دارید به روز باشید، به دنبال شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بروید.

تمامی اختیارات متعلق به وب‌سایت دیجیاتو می‌باشد. این وب‌سایت با استفاده از سرورهای پرقدرت شرکت پارس پک پشتیبانی می‌شود.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *