با ۳۰ انیمه ژاپنی برتر و سریالی تاریخ آشنا شوید: بهترین بهترین‌ها، شاهکارت

با دیدن ۳۰ انیمه برتر و سریال ژاپنی، با تاریخ آشنا شوید. بهترین شاهکارها، بهترین‌ها!

تعداد بیشماری انیمیشن وجود دارد که در هر سال، در هر نقطه‌ای از جهان، هر سال تولید می‌شوند. اینبار، قصد داریم به انیمه، کلمه‌ای که اصل ژاپنی دارد و مخصوص انیمیشن‌های تولیدی در این کشور است، بپردازیم. همراه با ما باشید برای بررسی ۳۰ انیمه برتر سریالی تاریخ.

گفته می‌شود که اولین انیمیشن ژاپنی در سال ۱۹۲۷ منتشر شد. حرف زده شد اولین انیمه‌ها، بنابراین مناسب است یک اشاره هم به انیمه Astro Boy (همچنین معروف به Mighty Atom) داشته باشیم که در سال ۱۹۶۳ برای اولین بار در تلویزیون نمایش داده شد و تبدیل به اولین انیمه سریالی شد. تقریباً صد انیمه هر سال به روی آنتن می‌رود، در پلتفرم‌های استریم نمایش داده می‌شوند و در سینما به نمایش درآمده. همچنین هر سال، انیمه‌های بیشتری لقب "باید دیده شود" را به خود می‌برند.

ساخت انیمه در ژاپن به طور اساسی رونق یافته و این پیشرفت بخشی به فرهنگ عام ژاپنی، از جمله مانگا، بازی‌های ویدیویی و رمان‌های نور نیز بدهکار است. بسیاری از انیمه‌های محبوب نیز برگرفته از این رسانه‌ها هستند. از سوی دیگر، صنعت انیمه پس از اینکه مردم توانستند با دوبله و زیرنویس به انیمیشن‌های ژاپنی دسترسی پیدا کنند، به سرعت گسترش یافت.

بیایید از این تعداد بسیار زیاد انیمه ها که تولید شده اند، صحبت کنیم و به معرفی ۳۰ تای برتر آنها بپردازیم. این لیست از انیمه های کلاسیک تا مدرن، برای کسانی که می‌خواهند انیمه ها را ببینند یا از طرفداران این صنعت هستند، مفید خواهد بود تا انیمه بعدی خود را انتخاب کنند.

سرنوشت

انیمه Fate/stay night، مبتنی بر یک بازی ویندوز است. اولین فصل آن در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و داستان‌های قبلی آن با نام Fate/Zero در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ منتشر شد. شخصیت اصلی این انیمه به نام شیرو امیا همراه با خدمتکارش، سیبر، از جنگ Holy Grail War به سالمی خود در آورده‌اند.

از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵، سریال Fate/stay night: Unlimited Blade Works، که به داستان های مختلفی از Fate/stay night تمرکز دارد، مورد توجه قرار گرفت. سریال سوم با نام Fate/stay night: Heaven’s Feel به صورت سه فیلم در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ منتشر شد. سریال دیگری با نام Fate/Grand Order از سال ۲۰۱۶ در حال پخش است و به عنوان بخشی از اسپین‌ آف‌های پسین مانند Absolute Demonic Battlefront: Babylonia و Grand Temple of Time: Solomon شناخته می‌شود.

اینویاشا

اینویاشا (کلمه ژاپنی به معنی شبح سگ)، یک مانگای بسیار محبوب است که توسط Weekly Shonen Sunday در ۵۶ جلد منتشر شده و یک اقتباس انیمه‌ای از روی آن انجام شده است. این اثر به طور کلی دو بخش دارد: بخش اول، از جلد اول تا سی و ششم مانگا اقتباس شده و بخش دوم معروف به اینویاشا: فصل نهایی، از بخش‌های پایانی مانگا ساخته شده است. یک دختر پانزده ساله به نام کاگومه به دنیای دیگری در گذشته منتقل می‌شود و در آنجا با یک موجود نیمه سگ نیمه شیطان به نام اینویاشا ملاقات می‌کند. کاگومه و اینویاشا، با همدیگر و سفر در زمان،‌ سعی می‌کنند Shikon Jewel را کامل کنند. این چیز به کسی اجازه می‌دهد تا آرزوی خود را به واقعیت تبدیل کند.

گینتاما

مخالفت با وجود یک فهرست زیاد از سریال‌های کمدی موفق، گینتاما یک چیز است که بیشتر افراد، در نخستین دیدار با آن انتخاب می‌کنند. چهار فصل و ۳۵۰ قسمت که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸، بر روی تلویزیون پخش شد. مبتنی بر یک مانگای سریالی که از Weekly Shonen Jump در طول سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ منتشر می‌شد. این انیمه سریالی، با سه فیلم سینمایی دنیای خودش را کامل کرده است: گینتاما: فیلم محصول سال ۲۰۱۰، فصل نهایی: همیشه یوروزویا محصول سال ۲۰۱۳ و نهایتی بسیار محصول سال ۲۰۲۱.

گینتاما، یک انیمه کمدی و علمی تخیلی است که در یک ژاپن موازی در دوره ادو اتفاق می‌افتد. این کشور توسط یک دولت بی‌اختیار پس از حمله بیگانگان آمانتو کنترل می‌شود. داستان بر روی زندگی پر هیاهو و خنده دار سامورایی به نام گینتوکی ساکاتا، شاگردش، یک قهرمان زن بیگانه به نام کاگورا و سایر سامورایی‌ها تمرکز دارد.

یکی از مانگاهای بزرگ و تاریک در زمینه اکشن و فانتزی، Berserk است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ به شکل یک انیمه سریالی منتشر شد. نخستین سریال این اثر توسط تیم Iguchi از استودیو OLM در بین سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ با ۲۵ قسمت ساخته شد. سپس در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، این مانگا توسط استودیو ۴°C به شکل سه فیلم ادامه یافت. در دوره‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، سریال دوم با ۲۴ قسمت توسط استودیوهای GEMBA و Millepensee تولید شد. اما به دلیل درگذشت طراح اصلی، کنتارو میورا، مانگای Berserk از سال ۱۹۸۹ به صورت منتظم منتشر نشد و تا سال ۲۰۲۱ توقف یافت. اما در ژوئن ۲۰۲۱، Studio Gaga و کوجی موری به طور غافلگیرانه این مانگا را دوباره منتشر کردند.

داستان در جهانی که پر از جنگ و جادو است، روایت می‌شود. در این داستان، گاتس، یک ماجراجوی قوی، به دنبال انتقام خود است. او یک جنگجوی شجاع است که با شمشیر سیاه بزرگ خود، شهرت شمشیرزن سیاه را به دست آورده است. انیمه Berserk در سال ۱۹۹۷ و فیلم‌های آن، به آرک‌های Black Swordsman و Golden Age می‌پردازند. همچنین انیمه‌ی سال ۲۰۱۶ به آرک Conviction می‌پردازد.

Chainsaw Man

یک ستاره جدید در آسمان ژانر فانتزی تاریک، Chainsaw Man که در سال ۲۰۲۲ تمامی هواداران انیمه در سرتاسر جهان، شاهد پخش شدن آن بودند. داستان Chainsaw Man توسط تاتسوکی فوجیموتو نوشته شد و در سال ۲۰۱۸، در Weekly Shonen Jump منتشر و اولین قسمت آن در سال ۲۰۲۰ به اتمام رسید. در سال ۲۰۲۲، داستان دوباره شروع به پخش شد و Shonen Jump+ قسمت دومش را منتشر می‌کرد. انیمه آن توسط استودیوی MAPPA ساخته شد. کیفیت بالای انیمه نیز به لطف داستان جذاب و جذابش از قبل تضمین شده بود.

دنجی، یک نوجوان ۱۶ ساله فقیر، در Chainsaw Man داستانی است که قدرت خاصی دارد و می‌تواند به یک شیطان اره برقی تبدیل شود. او عضوی از Public Safety Division است و از این قدرت برای شکار و نابود کردن شیاطین استفاده می‌کند. دنجی با همکاری پاور، یک Blood Fiend، و آکی هایاکاوا، سرپرست شیطانش، این کار را انجام می‌دهد.

سفید کننده

سفید کننده یک انیمه است که به تازگی علاقه‌مندان به انیمه یا افرادی که طرفدار آن هستند، باید آن را تماشا کنند. این انیمه ۳۶۶ قسمتی است که در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید. استودیو Pierrot مسئول تولید این انیمه بود. سفید کننده اقتباسی از یک مانگای با همین نام است که از سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ در Weekly Shonen Jump منتشر می‌شد. سری جدید آن با عنوان Bleach: Thousand-Year Blood War نیز در سال ۲۰۲۲ پخش شد و به بخش‌های ناپوشیده این مانگا می‌پردازد. این انیمه با تم اکشن ماجراجویی و سامورایی داستان یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام ایشیگو کوروساکی را روایت می‌کند، که قدرت‌های فوق‌العاده برای مبارزه با ارواحی شیطانی به نام Hallows به دست می‌آورد.

انیمه Cowboy Bebop در بازه زمانی ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ پخش شد و بین افراد خارجی بسیار محبوب بود. داستان این انیمه در مورد دو شخصیت به نام‌های اسپایک اشپیگل و جت بلک است که به تعقیب مجرمان در فضا می‌پردازند. همچنین در سال ۲۰۰۱، فیلمی با نام Cowboy Bebop: Knockin’ on Heaven’s Door نیز منتشر شد.

در سریال انیمه قهرمان من، شخصی به نام ایزوکو میدوریا و دیگر قهرمانان با قدرت‌های منحصر به فرد خود که به Quirks شهرت دارند، در مقابل اشرار مبارزه می‌کنند. این انیمه که از سال ۲۰۱۴ از نشریه Weekly Shonen Jump منتشر شده است، با الهام از کمیک‌های ابرقهرمانی، توانسته است جای خود را در دلبازه‌های طرفداران در سراسر دنیا پیدا کند.

جوجوتسو کایسن

از آن زمان که مانگای جوجوتسو کایسن از سال ۲۰۱۸ تا به حال در Weekly Shonen Jump منتشر می‌شود، به عنوان یکی از بهترین مانگاها و انیمه‌ها شناخته شده است. فصل اول آن که شامل ۲۴ قسمت است، توسط استودیو MAPPA تولید شده است. در پایان سال ۲۰۲۱، فیلمی به نام Jujutsu Kaisen: 0 منتشر شد که به قصه‌ی جلد صفر این مجموعه پرداخته است. همچنین قرار است که فصل دوم آن در سال ۲۰۲۳ منتشر شود.

بسیاری از طرفداران انیمه، Steins;Gate، را به عنوان بهترین انیمه اخیر می‌دانند. این انیمه علمی تخیلی در ۲۴ قسمت در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و در سال ۲۰۱۸، دنباله آن به نام Steins;Gate 0، منتشر شد. داستان اصلی درباره رینتارو اوکابه و اعضای دیگر Future Gadget Laboratory است که سعی دارند ماشین زمان خاصی بسازند. این انیمه به دلیل داستان حلقه زمانی‌اش شناخته شده است. بسیاری از طرفداران Steins;Gate از شهر آکیهابارا در توکیو بازدید کرده‌اند.

اورگایرو: داستان عاشقانه و کمدی نوجوانان من

اورگایرو: داستان عاشقانه و کمدی نوجوانان من که با نام‌های دیگر اورگایرو و داستان عاشقانه و کمدی جوانی من اشنا است، یکی از انیمه‌های مدرن محبوب در ژانر زندگی روزمره است. این انیمه بر اساس یک رمان نور به همین نام ساخته شده است که در ۱۷ جلد، در سال ۲۰۱۹ به پایان رسیده است. شخصیت منفی‌اندیش و بدگمان، هایکیگایا هاچیمن، در کنار دو شخصیت دیگر داستان، یوکینو یوکینوشیتا و یویی یویگاهاما، سعی دارد در باشگاه خدمات رسانی مدرسه‌اش، به دیگران کمک کند. انیمه سریالی پس از فصل پایانی با عنوان داستان عاشقانه و کمدی نوجوانان من: پایان به پایان رسید.

عشق زنده!

آیدل، یک اصطلاح است که به گروه‌های پاپ ژاپنی اطلاق می‌شود و در حال حاضر، در ژانر انیمه بسیار محبوب است. عشق زنده! معروف‌ترین و اولین انیمه‌ای است که به این موضوع پرداخته است. دو فصل اول عشق زنده! در سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۴ پخش شدند و در سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ با نام عشق زنده! سانشاین!! ادامه یافت. در عشق زنده!، داستان ماجراهای یک گروه آیدل دبیرستانی به نام Muse و در عشق زنده! سانشاین!!، داستانی مشابه برای گروه Aqours روایت می‌شود.

عناوین جدید زیادی از جمله Love Live! Nijigasaki High School Idol Club و Love Live! Superstar!! به عنوان ادامه این انیمه ارائه شده‌اند. افراد زیادی از طرفداران Love Life! آکیهابارا، شهر مقدس انیمه‌های ژاپنی را به طور مستقیم تجربه کرده‌اند.

انیمه Melancholy of Haruhi Suzumiya به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های اوایل قرن بیست و یک شناخته می‌شود. در ابتدا، به صورت یک لایت ناول در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و سپس در سال ۲۰۰۹ به شکل انیمه اقتباس شد. پیش از انتشار انیمه، لایت ناول موفق به جذب طرفداران زیادی شد. اولین فصل انیمه، به داستان خود وفادار نبود و از منبع اصلی به شکل نامنظم الهام گرفته بود، اما با این حال، مخاطبانش را خسته نکرد.

در انیمه زندگی روزمره، داستان یک باشگاه مدرسه‌ای به نام Brigade SOS را دنبال می‌کند که توسط قهرمان زن داستان، یعنی هاروهی سوزومیا تأسیس شده است؛ او که تنها یک انسان نیست…

کارآگاه کونان

کارآگاه کونان، یک انیمه محبوب به نام Case Closed نیز شناخته می‌شود، یکی از آثار پرطرفدار است که از سال ۱۹۹۴ در مانگای Weekly Shonen Sunday منتشر می‌شود. شینیچی کودو، که یک کارآگاه دبیرستان است، خود را با استفاده از سمی به نام APTX-4869 به یک کودک به نام کونان ادوگاوا تبدیل می‌کند تا هویت اصلی خود را از سازمان سیاه پنهان نگه دارد.

فیلم‌های مرتبط با این انیمه، عموماً فرصت اکران در سینماها را دارند. Detective Conan یک انیمه است که هم بزرگان هم کودکان می‌توانند از آن لذت ببرند.

Mobile Suit Gundam به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ، به خصوص برای بزرگسالان، از نظر نام و سابقه تلقی می‌شود؛ انیمه‌ای که به عنوان بنیانگذار ژانر مکا و اکشن شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۹، هواداران این انیمه به مناسبت ۴۰ سالگی آن، جشنی برگزار کردند.

اولین مجموعه تلویزیونی این انیمه توسط یوشیوکی تومینو کارگردانی شد و توسط Sunrise تهیه شد. این مجموعه در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ با ۴۳ قسمت پخش شد. نسخه بازسازی شده فیلم Mobile Suit Gundam به سه بجا تقسیم شد و در سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ منتشر شد. انیمه‌های متعددی برای این اثر ساخته شده که محبوب‌ترین آن‌ها Zeta Gundam و ZZ، انیمه‌های جدید Reconguista in G، Iron-Blooded Orphans و The Witch from Mercury هستند.

در سالهای نورانی ۰۰۷۹، زمانی که فراگرفتن فضا به عنوان یک واقعیت، زمینه‌ای برای استعمار فضا ایجاد کرده بود، داستان Mobile Suit Gundam درگیری بین فدراسیون زمین و منطقه شاهزاده‌ای زئون را روایت می‌کند. آمورو ری، یک نوجوان پر از شگفتی و جلوه، به کنترل یک نوعی از سلاح‌های انسانی بزرگ به نام "موبایل سویت" می‌پردازد که برای مقابله با منطقه شاهزاده‌ای زئون، توسط فرمانده ناوبران چار آزنابل به کار گرفته می‌شود.

استودیو انیمیشن مشهور ژاپنی، Kyoto Animation، در سال ۲۰۱۸، انیمه بی‌نظیر خود به نام Violet Evergarden را منتشر کرد؛ این انیمه اقتباسی از سه جلد رمان با همین نام است. فیلم انیمه با عنوان Violet Evergarden: Eternity and the Auto Memory Doll در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و در آوریل ۲۰۲۰، فیلم Violet Evergarden the Movie با داستان جدید به تکمیل فیلم قبلی می‌پردازد.

داستان انیمه، درباره زندگی دختری به نام وایولت است که به عنوان یک سایه نویس برای دیگران مشغول به کار است و این داستان، با یک طراحی انیمیشن زیبا نیز همراه است.

Anohana: The Flower We Saw That Day

یکی از دلپذیرترین انیمه‌های ژاپنی، Anohana: The Flower We Saw That Day یا به اختصار Anohana است. داستان از آغاز به این صورت است: یک نوجوان دبیرستانی به نام جینتا یودومی، مشهور به جینتان، به جای رفتن به مدرسه، وقت خود را با بازی‌های ویدیویی سپری می‌کند.

در یک روز گرم تابستان، دوست قدیمی خود، میکو هوما (منما) به صورت یک روح در مقابل جینتان ظاهر می‌شود؛ زیرا در دوران کودکی‌اش در یک تصادف جان خود را از دست داده بود. این انیمه جذاب داستان خود را در یازده قسمت جلوه می‌دهد.

حمله به تایتان

یکی از بهترین انیمه‌های اکشن اخیر، حمله به تایتان است. در سال ۲۰۰۹، مانگای آن منتشر شد و در سال ۲۰۱۳، اولین فصل آن پخش شد. داستان این است که بشریت به دلیل حمله تایتان‌ها، در معرض انقراض قرار گرفته است. شخصیت‌های اصلی، ارن یگر و میکاسا آکرمن همراه با سایر اعضای تیم جستجو، با این تایتان‌ها مبارزه می‌کنند.

انیمه Attack On Titan در آوریل ۲۰۲۱ به پایان رسید. همچنین، انتظار می‌رود که فصل نهایی آن در سال ۲۰۲۳ پخش شود تا داستان را به اتمام برساند.

روح در پوسته

Ghost in the Shell یک انیمه سایبرپانک افسانه‌ای است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ به کارگردانی مامورو اوشی به صورت یک فیلم سینمایی عرضه شد. این انیمه بعداً با یک سریال دنباله به نام Ghost in the Shell: Stand Alone Complex توسط کنجی کامی‌یاما ادامه یافت.

در یک دنیای موازی ژاپن، در سال ۲۰۳۰، جایی که فناوری به طور چشمگیری پیشرفت کرده است. در این انیمه، بخش امنیت عمومی شماره ۹، جایی که شخصیت اصلی انیمه به نام موتوکو کوساناگی در آنجا فعالیت می‌کند، تلاش می کنند تا از وقوع جرایم جلوگیری کنند. سریال جدید با نام Ghost in the Shell: SAC 2045 با استفاده از فرمت ۳DCG در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ توسط نتفلیکس پخش شد که شامل ۲۴ قسمت است.

گلوله اژدها

بسیاری از طرفداران انیمه، معتقدند Dragon Ball به عنوان محبوب‌ترین انیمه اکشن شناخته می‌شود. این انیمه از سال ۱۹۸۴ شروع به پخش شد. مانگای Dragon Ball که توسط آکیرا توری‌یاما نوشته شده بود، از طریق Weekly Shonen Jump منتشر می‌شد. برخی از قسمت‌های Dragon Ball به عنوان قسمت‌های اساسی این فرنچایز شناخته می‌شوند، مانند Dragon Ball Super که از سال ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته شده یا محبوب‌ترین آن‌ها Dragon Ball Z که داستان شخصیت اصلی پس از رشدش را روایت می‌کند.

هر جنگجویی در این انیمه، ارزش تماشا دارد اما به طور معمول نبرد بین گوکو و فریزا و همچنین پسر گوکو، گوهان و سل برای تماشا پیشنهاد می‌شود.

دفتر مرگ

دفتر مرگ، انیمیشنی ترسناک و پر از راز و رمز که براساس مانگایی با همین عنوان نوشته شده و در مجله Weekly Shonen Jump از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ منتشر شده است. هم جامعه ژاپن و هم جوامع دیگر کشورها، این انیمیشن را بسیار ستایش و تمجید کرده‌اند. علت جذابیت این انیمیشن در سراسر جهان، این است که با ترکیب داستان‌های کوتاه با یک داستان طولانی که به تدریج پیچیده‌تر می‌شود، داستان خود را به شکل کامل به ارمغان می‌آورد.

شخصیت اصلی داستان، لایت یاگامی، دفترچه‌ی مرگی را پیدا کرد که به او این توانایی را می‌دهد که با نوشتن نام دیگران در این دفترچه، آن‌ها را بکشد. شما می‌توانید از تماشای این بازی پر از رمز و راز لذت ببرید.

مونستر‌های جیبی

مونستر‌های جیبی یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های حال حاضر در سرتاسر جهان است. اولین بار، این انیمه با عنوان جیب‌مونسترها در سال ۱۹۹۷ به روی آنتن رفت. هر عنوان جدید همراه با عنوان جدی سری بازی‌ها اعلام می‌شود و هم اکنون این فرنچایز با عنوان سان و مون در حال پخش است.

یک جوان در حال سفر در سراسر جهان است تا بتواند انواع مختلفی از پوکمون‌ها را کشف کند و همراه با پیکاچو، پوکمون مورد علاقه‌اش، به یک استاد پوکمون تبدیل شود.

Re:Zero – آغاز زندگی در دنیای دیگر

Re:Zero – آغاز زندگی در دنیای دیگر- و یا Re:Zero به عنوان یکی از بهترین انیمه‌ها و رمان‌های نور اخیر شناخته می‌شود. این انیمه با ۲۵ قسمت در سال ۲۰۱۶ شروع به پخش شد و در اوایل سال ۲۰۲۰، فصل جدید آن منتشر شد.

در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، Re:Zero با ۲۵ قسمت فصل دوم پخش شد. سابورو، شخصیت اصلی داستان، به یک دنیای جدید منتقل می‌شود و توانایی خاصی به جز هیچ ابرقدرتی ندارد. در این انیمه، ما شاهد روابط و درگیری‌های او با قهرمان زن داستان، امیلیا، هستیم.

ماجراهای عجیب و غریب جوجو

انیمه و مانگای محبوب JoJo’s Bizarre Adventure از سال ۱۹۸۷ منتشر شد و تاکنون، شامل هشت فصل است. در حال حاضر فصل Stone Ocean آن به طور کامل توسط نتفلیکس پخش شده است.

داستان دنباله دار ماجراهای مرموز خانواده جواستار است. هر بخش، شخصیت اصلی خود را دارد اما همه آن‌ها، جزء خانواده جواستار هستند. شخصیت‌های استثنایی و جنگ‌های پر تنش، از نقاط قوت این انیمه هستند.

انیمه نئون جنسیس اوانگلیون توسط هیدآکی آنو کارگردانی شده است و به عنوان یکی از نمادهای دهه نود انیمه شناخته می‌شود. این اثر معروف بر روی شخصیت‌های چهار نوجوان تمرکز دارد: شینجی ایکاری، ری آیانامی، آسوکا سوریو و کاورو ناگیسا. آن‌ها با دشمنانی به نام فرشتگان با ربات‌های غول پیکر انسان‌نمایی به نام اوانگلیون مبارزه می‌کنند.

تا به امروز سه فیلم برای این انیمه منتشر شده است: اوازیون: ۱.۰ تو (نه) تنها در سال ۲۰۰۷، اوازیون: ۲.۰ تو نمی‌توانی (نه) پیشرفت کنی در سال ۲۰۰۹ و اوازیون: ۳.۰ تو نمی‌توانی (نه) دوباره انجام دهی در سال ۲۰۱۲. همچنین فیلم نهایی این مجموعه با عنوان اوازیون: ۳.۰+۱.۰ در سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

جادوگر فلزی

جادوگر فلزی که طرفداران ژاپنی آن را Hagaran نامیده‌اند، در سرتاسر جهان به عنوان یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های علمی تخیلی شناخته می‌شود. این انیمه دو نسخه به نام‌های جادوگر فلزی و جادوگر فلزی: برادری دارد. نسخه اول در حالی که مانگا کامل نشده بود، منتشر شد و به همین دلیل، داستان انیمه با مانگا تفاوت دارد. اما در نسخه دوم، داستان مانگا به طور کامل به تصویر کشیده شده است که تماشای آن الزامی است.

دو برادر کیمیاگر به نام‌های ادوارد و آلفونسو، به دلیل نادیده گرفتن یک تابو، بخش‌هایی از جسم خود را از دست می‌دهند. آن‌ها از کیمیاگری برای بازگرداندن مادر مرده‌شان به کمک می‌‌شوند. سفری را آغاز می‌کنند تا بخش‌های از بدن خود که از دست داده‌اند را بازیابی کنند. در این سفر، با کیمیاگرهای ایالتی و دشمنان خود، هومونکلوس‌ها رو به رو می‌شوند. تماشای مبارزات جذاب این انیمه و داستانی که درباره معنای زندگی حرف می‌زند، این انیمه را بسیار دلپذیر می‌کند.

یک تکه

مشهورترین و پرفروش‌ترین مانگایی که در حال حاضر منتشر می‌شود چیست؟ بدون شک، جواب این سوال یک تکه است. اولین جلد این مانگا در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و در حال حاضر، بیش از صد جلد از آن در سراسر جهان به فروش می‌رسد. دو سال پس از انتشار اولین جند مانگا، اقتباس انیمه‌ای آن شروع به پخش شد و تا به حال، بیش از ۱۰۰۰ قسمت از آن منتشر شده است. داستان یک تکه را می‌توان به ده بخش تقسیم کرد و افرادی که تازه می‌خواهند انیمه را تماشا کنند، می‌توانند از هر بخشی که دلشان می‌خواهد، آن را تماشا کنند.

در داستانی معروف، مانکی دی. لوفی و دوستانش در دنیای دریا و دزدان دریایی ماجراجویی می‌کنند. هدف اصلی لوفی پیدا کردن گنج بزرگ One Piece است. در این دنیا، "میوه‌های شیطانی" وجود دارند که هر کسی آن‌ها را بخورد، قدرت خاصی به دست می‌آورد اما قدرت شنا را از دست می‌دهد. نبردهای بین صاحبان این میوه‌ها بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

کلاند

بهترین انیمه‌های مقام سوم، شاید برای هواداران در سایر نقاط جهان عجیب به نظر برسد، اما هواداران ژاپنی از این موضوع راضی هستند! انیمه کلاند، یکی از شاهکارهای استودیو انیمیشن کیوتو که برای هر نوع هوادار انیمه‌ای توصیه می‌شود. هیچ سکانس اکشن یا اتفاق ماورای طبیعتی در انیمه وجود ندارد و تنها به روابط انسانی در یک شکل زیبا شاهد هستیم.

دو بخش اصلی در انیمه Clanned وجود دارد که مابین سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ و ۲۰۰۸-۲۰۰۹ منتشر شده است. داستان این انیمه در مورد زندگی روزمره دو شخصیت اصلی، تومویا و ناگیسا، در دبیرستان است. در بخش دوم، انیمه به اوج خود می‌رسد و قسمت‌های آن شما را درگیر احساسات مختلف می‌کند. تماشای ۴۴ قسمت این انیمه قطعاً وقت شما را ارزشمند می‌کند.

ناروتو

ناروتو بهترین انیمه با موضوع نینجایی است که می‌توانید پیدا کنید. مانگای آن در سال ۱۹۹۹ به نویسندگی ماساشی کیشیموتو تا سال ۲۰۱۴ در Weekly Shonen Jump منتشر می‌شد. انیمه ناروتو تا سال ۲۰۱۷ به طور کامل در دو فصل ناروتو از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ و ناروتو: شیپودن از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ پخش شد.

ناروتو در دنیای شینوبی خیالی ظاهر می‌شود و داستان جوانی بی‌عرضه به نام ناروتو را تعریف می‌کند که با حمایت دوستان و مربی‌ها، تلاش می‌کند برای پیشرفت کردن. ناروتو و شخصیت‌های دیگر از دنیای نینجا، با استفاده از چاکرا و تکنیک‌های نینجایی، با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند.

بسیاری از موضوعات اصلی دنیای انیمه از قبیل روابط قوی بین دوستان، خیانت و حذف شدن شخصیت‌ها، در این انیمه قابل مشاهده هستند. بسیاری از طرفداران، Naruto را به عنوان بهترین انیمه تمام زمان‌ها انتخاب می‌کنند و این انیمه، شایسته این عنوان است. با این حال، Naruto مقام اول را به یک انیمه جدید در حال انتشار واگذار کرده است.

عناوین افتخاری

پیش از اینکه عنوان اصلی را اعلام کنیم، این شما و این چند انیمه که بهتر است به آن‌ها اشاره کنیم:

هانتر × هانتر: یک انیمه معروف از مجله هفتگی شونن جامپ با سبک اکشن و ماجراجویی است.

یک علمی ریلگان معین: تضاد بین جادوگران و "اسپرها" در دانشگاه سیتی

KonoSuba: God's Blessing on this Wonderful World! یکی از خنده‌دارترین انیمه‌های کمدی است که داستانش در یک دنیای شگفت‌انگیز دیگر روایت می‌شود.

Code Geass: داستان یک ضدقهرمان است که تمام تلاش خود را برای انتقام کردن از دشمنانش می‌کند.

Tokyo Revengers: یک انیمه جدید با سبک یانکی و ترکیبی از علمی و تخیلی

Yu-Gi-Oh!: یک سری کارت بازی اصیل

هیچ بازی هیچ زندگی: رقابت‌های فکری بین افراد با استعداد

Gurren Lagann: یک انیمه کلاسیک تولید شده توسط استودیو گایناکس است.

در اکسیر هفت: در یک دنیای علمی تخیلی و مکا، یک پسر با یک دختر آشنا می‌شود.

کتاب دوستان Natsume: یک داستان ارواح محلی ژاپنی

در سال ۲۰۱۹، یک انیمه منتشر شد که به دلیل کیفیت بسیار بالای خود، همه را به هول می‌انداخت. Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba، اقتباسی از یک مانگا به نویسندگی کویوهارو گوتوگ، که از سال ۲۰۱۶ در Weekly Shonen Jump منتشر شده است. اولین قسمت از این انیمه با ۲۶ قسمت شروع به پخش کرد و توانست برای کسانی که مانگا را نخوانده بودند، لذت بخش باشد.

در دوره‌ای که در ژاپن تایشو (۱۹۲۶-۱۹۱۲) رخ می‌دهد، جایی که شیاطین و انسان‌ها به طور مشترک زندگی می‌کنند. شخصیت اصلی کتاب، تانجیرو کامادو، متوجه می‌شود خانواده‌اش توسط شیاطین به قتل رسیده‌اند و تنها خواهرش، نزوکو، از دست شیاطین نجات پیدا کرده است. او تصمیم می‌گیرد خود را به یک شکارچی شیاطین تبدیل کند تا بتواند خواهرش را به حالت انسانی بازگرداند.

انیمه شامل همه چیزی است که از یک انیمه کامل انتظار داریم. از معصوم بودن شخصیت اصلی که با دیگر شخصیت‌ها دوست می‌شود و با آن‌ها، روابط دوستانه و زیبا می‌سازد. صحنه‌های نبرد بین شیطان کش‌ها با شمشیرهای خاصشان و شیاطین خاص، هیجان انگیز هستند. داستان‌ها و گذشته‌های هر شخصیت، حتی شیاطین در اثر به نمایش در می‌آید و به خوبی مخاطب را درگیر خودش می‌کند.

در اکتبر ۲۰۲۰، فیلم Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba the Movie: Mugen Train اکران شد و به این داستان یک فصل جدید اضافه شد. فصل دوم با عنوان Entertainment District در فوریه ۲۰۲۲ به پایان رسید و در سال ۲۰۲۳ منتظر پخش آرک Swordsmith Village است. این سریال هنوز به پایان نرسیده است، اما قابلیت رونق بیشتر در آینده در سراسر جهان را دارد.

معرفی ۴۷ سریال اکشن برتر جهان | بروزرسانی ۲۰۲۴

۲۸ فیلم انگیزشی برای زمان‌هایی که نیاز به انرژی دارید

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: عمل به تعهداتتان بجای تهدید

تک‌تاک اکسترا قسمت ۳۹؛ چالش‌های زندگی دختران و تولید محتوا

واقعا لیست عجیبی است. انیمه کیمتسو نو یایبا، انیمه‌ای که فقط به خاطر گرافیک برترش (با این‌حال با مشکلات داستانی) به عنوان اول قرار داده شود واقعا عجیب است!

سرنوشت برای من بسیار ویژه است، به ویژه نسخه ۲۰۰۶ انیمه نئون جنسیس اوانگلیون به من یاد داد که خودم را دوست داشته باشم. حمله به تایتان تجربه‌ای بسیار ویژه و فراموش نشدنی از دنیای انیمه برای من بود. دنیاسازی در آن بسیار ویژه است. ویولت اورگاردن تجربه‌ای است که نمی‌خواهم دوباره تجربه کنم، بسیار شیرین و دلچسب بود، به من یاد داد که دوباره احساس کنم، اما درک اینکه دنیای ما بسیار تلخ و بی‌احساس است باعث شد که دیگر نخواهم رفت سوی آن. OreGairu: My Teen Romantic Comedy SNAFU یک عاشقانه بسیار آرام و شیرین است، داستان سه دوست که به دنبال یک چیز راستین هستند. بسیار شیرین و دلپذیر است. پیشنهاد می‌کنم به دلیل اینکه داستان به دنبال یک چیز کلیشه‌ای در عشق نیست. به نظر می‌رسد که شخصیت‌ها واقعاً عشق را حس می‌کنند و سعی می‌کنند آن را درک کنند یا حتی از آن بترسند.

اما بهترین انیمه در نظر من Re:Zero -Starting Life in Another World- است، دنیا سازی فوق العاده، توسعه شخصیت عالی، طراحی کاراکتر بی نظیر، صداپیشه های برجسته و به طور مهم تر، یک داستان بسیار قوی و غیر قابل پیش بینی.

آیا کیمتسو اولین بازیکن است؟ جهان بسیار عجیب است.

این فهرست خیلی خوب و جامع بود (اگر رتبه بندی ها را در نظر بگیریم)، البته برخی از انیمه ها نیز جا خالی داشتند.

عنوان Spy x Family حاوی حداقل لیاقت برای افتخار بود.

فهرست بی ارزشی که دیدم💩 هیرو از ما؟ نوبا کیمتسو؟ ناروتو؟ رنجرهای توکیو؟ شاهکار بلیچ؟ واقعاً عالی، بابا، نمی دانم به چه منظوری اینها را ترجمه می کنید، به جز چند مورد، هیچکدام از آنها جزو ۵۰ انیمه برتر تاریخ نیستند! بیشتر آنها مناسب دختران ۹ ساله هستند که عاشق شخصیت های انیمه می شوند.

اتک به پایان رسیده است. ترجمه کنید و یک نگاه به محتوا بیندازید.

بازی کردن با بازی‌های قدیمی همیشه خاطرات جالبی را زنده می‌کند.

۱۰ فیلم و سریال دیدنی درباره از دست دادن حافظه

بازیابی کامل!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *