تأثیر تحریم‌های آمریکا بر فناوری تراشه هواوی در دیجیاتو

تکنولوژی دیجیتال

لطفا از دیجیاتو راضی بودید یا نه؟

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو سپاسگزاریم.

وزیر بازرگانی آمریکا، جینا ریموندو، اظهار کرد که تراشه‌های هواوی از فناوری فعلی ایالات‌متحده عقب‌تر هستند و ادعاهای هواوی در زمینه پیشرفت در ساخت تراشه‌ها را کم‌اهمیت می‌دهد.

برای دسترسی به امکانات و ویژگی‌های ویژه در دیجیاتو، به عنوان یک عضو ویژه در این پلتفرم ثبت‌نام کنید.

تازه‌های تکنولوژی

ویدیوهای مرتبط

وزیر بازرگانی آمریکا، «جینا ریموندو»، اخیراً اعلام کرد که آخرین تلفن هوشمند شرکت هواوی نشان دهنده این است که چین در زمینه فناوری تراشه‌های پیشرفته ایالات متحده عقب مانده است. او ادعاهای این شرکت در خصوص پیشرفت در ساخت تراشه را بی‌اهمیت خواند.

به گفته جینا ریموندو در گزارش رویترز، تحریم‌های صادراتی علیه چین تأثیرگذار بوده‌اند.

"تحکم‌های صادراتی موثر بوده‌اند، زیرا تراشه [هواوی] کیفیت بالایی ندارد و با سایر کشورها، ما در زمینه فناوری عقب‌تر هستیم. ما دارای پیچیده‌ترین نیمه‌رساناها در جهان هستیم."

به طور مطلق، در سال گذشته، زمانی که ریموندو به چین سفر کرد، هواوی با ارائه یک گوشی هوشمند دارای تراشه پیشرفته ۷ نانومتری محلی، این کشور غربی را شگفت‌زده کرد؛ زیرا این تکنولوژی نسل‌ها پیشتر از تخمین‌های ایالات متحده بود.

با وجود تحریم‌های آمریکا، پیشرفت هواوی از سال ۲۰۱۹ در لیست محدودیت‌های تجاری قرار گرفته است. به‌رغم تلاش‌های مداوم دولت آمریکا برای فلج‌کردن صنعت نیمه‌رساناهای کشور آسیایی، هواوی با معرفی میت ۶۰ پرو به‌عنوان نمادی از تجدید حیات فناوری چین شناخته شد.

با این وجود، وزیر بازرگانی آمریکا به تازگی پیشرفت‌های شرکت هواوی را نسبت به فناوری‌های آمریکا کم اهمیت دانسته و اظهار کرده است که این شرکت سال‌ها از آنچه در ایالات متحده وجود دارد، عقبتر است. او تصریح کرده که آمریکا دارای پیچیده‌ترین نیمه‌رساناها در جهان است و چین این نوع فناوری را ندارد.

با وجود تاکید دولت آمریکا بر تحریم چین، برخی شرکت‌ها مانند اینتل، مجوزهایی به ارزش میلیاردها دلار برای ادامه فروش به شرکت‌های چینی دریافت کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که اولین لپ‌تاپ مجهز به هوش مصنوعی هواوی با تراشه اینتل عرضه می‌شود و این مسئله خشم قانون‌گذاران ایالات‌متحده را در پی داشته است.

آمریکا به همراه کشورهایی نظیر هلند، ژاپن، کره جنوبی و آلمان، تحت فشار چین قرار داده است تا دسترسی آن به فناوری خارجی را محدودتر کنند.

مطالب و خبرهای مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را ثبت کنید

جهت گفت‌وگو با اعضای سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

دسترسی سریع‌ترین به اخبار فناوری، علم و خودرو از طریق شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی مالکیت‌ها برای وبسایت دیجیاتو محفوظ می‌باشد | دیجیاتو با استفاده از سرورهای پارس پک قدرتمند پشتیبانی می‌شود

ورود به پنل کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *