تأثیر کار مغزی بر کاهش ریسک اختلال شناختی خفیف: نتایج مطالعات جدید

دیجیاتوست.

لطفاً احساس رضایت خود را از دیجیاتو بیان کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه‌ای بهتر برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شده است.

از همراهی شما در بهبود و بهینه‌سازی دیجیاتو سپاسگزاریم.

پژوهشگران معتقدند که استفاده فعال از قدرت مغز در طول انجام کار، ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به اختلالات شناختی آسیب ناچیز شود. انجام وظایفی که ذهن را به چالش می‌کشاند، ممکن است در کاهش احتمال ابتلا به اختلالات شناختی سبک مؤثر باشد.

به دیجیاتو ملحق شوید تا از امکانات و بخش‌های ویژه‌اش بهره‌مند شوید.

در تازه‌های تکنولوژی، ویدئوهای مرتبط با موضوع مطالعه جدیدی را نشان می‌دهند. این مطالعه نشان می‌دهد که هرچه مغز در حال انجام وظایف شغلی بیشتری است، احتمال ابتلا به مشکلات فکری و حافظه در مراحل بعدی کاهش می‌یابد. اما این مطالعه قطعیتی در این خصوص ارائه نمی‌دهد؛ زیرا فقط ارتباط بین فعالیت‌های مغزی و اختلالات شناختی را نشان می‌دهد، اما اثربخشی کار به عنوان محرک مغز بر پیشگیری از اختلالات شناختی را تایید نمی‌کند.

در یک تحقیق، پژوهشگران بیمارستان آموزشی اسلو نروژ وظایف ۷٬۰۰۰ نفر در ۳۰۵ شغل مختلف را بررسی کردند. آن‌ها متوجه شدند که تحریک شناختی در دهه‌های ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ زندگی می‌تواند باعث کاهش ریسک اختلال شناختی خفیف بعد از ۷۰ سالگی شود. این مطالعه نشان می‌دهد که مشاغلی که به تفکر پیچیده‌تر نیازمندند، می‌توانند فکر و حافظه را در سالم‌ترین پیری حفظ کنند.

پژوهشگران میزان تحریک شناختی شرکت‌کنندگان را بررسی کردند. آن‌ها چهار گروه از فعالیت‌های روزمره دستی، فعالیت‌های روزمره شناختی، فعالیت‌های تحلیلی غیرروزمره و فعالیت‌های بین‌فردی غیرروزمره را مورد بررسی قرار دادند.

فعالیت‌های روزانه دستی، فعالیت‌هایی هستند که به سرعت و کنترل ابزار نیاز دارند و اغلب شامل حرکات تکراری می‌شوند؛ این امر در کارهای کارخانه‌ای بسیار متداول است. فعالیت‌های روزانه شناختی نیازمند دقت در وظایف تکراری هستند؛ به عنوان مثال، حسابداری و دفترداری.

وظایف استثنایی تحلیلی، از جمله تجزیه و تحلیل اطلاعات، تفکر خلاق و تفسیر داده‌ها برای دیگران، نمونه‌هایی از وظایفی هستند که از عادت‌های روزمره خارج می‌شوند. وظایف استثنایی بین‌افرادی نیز شامل برقراری و حفظ روابط شخصی، الهام بخشی و آموزش دیگران می‌شوند. روابط عمومی و برنامه‌نویسی کامپیوتر از جمله شغل‌هایی هستند که با وظایف استثنایی همراه هستند.

ارتباط بین فعالیت‌های ذهنی در کار و کاهش اختلالات شناختی سبک

پژوهشگران شرکت‌کنندگان را بر اساس درجه تحریک شناختی در شغل‌هایشان به چهار گروه تقسیم کردند. تدریس به عنوان متداول‌ترین شغل برای گروه‌هایی با بالاترین نیازهای شناختی مشاهده شد. در حالی که نامه‌رسانی و نگهبانی به عنوان متداول‌ترین شغل‌ها با کمترین تحریک‌های شناختی شناخته شدند.

افراد بالای ۷۰ سالگی در آزمایشات مربوط به حافظه و تفکر شرکت داشتند. در گروهی که کمترین فعالیت شناختی را داشتند، ۴۲ درصد از آن‌ها دچار اختلال خفیف شناختی بودند، در حالی که این عدد در گروه با بیشترین فعالیت شناختی، ۲۷ درصد بود.

بعد از تطبیق داده‌ها با عوامل مربوط به سن، جنسیت، تحصیلات، درآمد و سبک زندگی، در گروهی که کمترین فعالیت ذهنی را داشتند، خطر ابتلا به اختلال شناختی خفیف، ۶۶ درصد بیشتر از گروهی بود که بیشترین فعالیت ذهنی را داشتند.

یکی از محدودیت‌های این تحقیق این بود که در هر گروه شغلی، افراد ممکن است وظایف متفاوتی داشته باشند و در نتیجه تحریک شناختی متفاوتی را تجربه کنند. پژوهشگران بیان می‌کنند که در تحقیقات آینده باید مشخص شود که کدام وظایف شناختی در این حرفه‌ها برای حفظ سلامت حافظه و تفکر اساسی هستند.

مقالات و اخبار مرتبط را بخوانید و دیدگاه‌ها و نظرات خود را ارائه دهید. برای شرکت در گفتگو، ثبت‌نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو از سریع‌ترین مسیرها برای دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. برای اطلاعات به‌روز، به شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو مراجعه کنید.

تمامی اختیارات متعلق به وبسایت دیجیاتو است. این وبسایت با استفاده از سرورهای قوی شرکت پارس پک پشتیبانی می‌شود.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *