تاثیر کمبود خواب بر ابتلا به دیابت نوع ۲: تحقیقات جدید در دیجیاتو

فناوری دیجیتال

لطفا از دیجیاتو راضی بودید؟ چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟ نظر شما با موفقیت ثبت شد. از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو سپاسگزاریم.

تحقیق تازه: کمبود خواب و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

به گفته محققین، خواب کمتر از پنج ساعت در شب می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را به ۱۶ درصد افزایش دهد.

برای استفاده از ویژگی‌ها و بخش‌های ویژه دیجیاتو، در آن ثبت‌نام کنید و عضو ویژه شوید.

آخرین پیشرفت‌های فناوری

این مسئله برای همه ثابت شده است که کمبود خواب برای سلامتی آسیب‌زننده است. حالا محققان با اجرای تحقیقات جدیدی متوجه شده‌اند که ارتباطی بین خواب کمتر از شش ساعت در شب و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد.

در این تحقیق، محققان از داده‌های Biobank بریتانیا استفاده کرده‌اند تا بررسی کنند که آیا مدت زمان خواب و رژیم غذایی سالم تأثیری بر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ دارند یا خیر. این داده‌ها شامل اطلاعات ۲۴۷۸۶۷ بزرگسال می‌شود که به مدت بیش از یک دهه پیگیری شده‌اند. این تحقیق به منبع جهانی بسیار مهمی برای تحقیقات پزشکی و بهداشتی تبدیل شده است.

در این مطالعه، از افراد مورد نظر پرسیده شده بود که چند ساعت در ۲۴ ساعت خواب می‌کنند. همچنین، مدت زمان خوابیدن هفت تا هشت ساعت به عنوان معیار خواب طبیعی در نظر گرفته شد. میزان کم‌خوابی نیز به سه گروه تقسیم شد: خفیف (شش ساعت)، متوسط (پنج ساعت) و شدید (سه تا چهار ساعت). همچنین، در این تحقیق به اطلاعات مرتبط با رژیم غذایی شرکت‌کنندگان نیز توجه شده است.

تقریبا ۳.۲ درصد از افراد در طول دوره پیگیری، دچار دیابت نوع ۲ شدند. آن‌ها اظهار کردند که هرچند رژیم غذایی سالم به طور کلی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد، اما زمانی که افراد رژیم غذایی سالمی داشته و باز هم کمتر از شش ساعت در روز خواب می‌بینند، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در آن‌ها نسبت به افرادی که میزان خوابشان نرمال است، افزایش یافته است.

به گفته محققان، خوابیدن فقط پنج ساعت شبانه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به ۱۶ درصد افزایش دهد. اما برای افرادی که سه تا چهار ساعت خواب می‌کنند، این خطر ممکن است ۴۱ درصد بیشتر از افرادی باشد که هفت تا هشت ساعت خواب می‌کنند.

با این حال، دلایل دقیق برای این مسئله هنوز مشخص نیست. افرادی که به مقدار کمتری خواب نیاز دارند، ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار بگیرند. تحقیقات اخیر نشان داده است که افرادی که کمبود خواب دارند، دارای سطح بالایی از نشانگرهای التهابی و اسیدهای چرب آزاد هستند. این وضعیت می‌تواند منجر به مختل شدن حساسیت به انسولین شود و باعث مقاومت بدن نسبت به این هورمون شود. به این معناست که برای تنظیم سطح گلوکز خون، بدن نیاز به استفاده صحیح از انسولین دارد و این موضوع می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

مطالب و خبرهای مرتبط

نظرات و اندیشه‌هایتان را به اشتراک بگذارید

جهت بحث و تبادل نظر با سایر کاربران ثبت نام کنید یا به حساب کاربری خود وارد شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

برای دسترسی سریعتر به اخبار فناوری، علم و خودرو، بهترین راه شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو است. اگر می‌خواهید از آخرین اخبار مطلع شوید، بهترین کار این است که شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

همه حقوق متعلق به وبسایت دیجیاتو است | سرورهای قوی پارس پک پشتیبانی از دیجیاتو را انجام می‌دهند

وارد شدن به حساب کاربری

ایجاد یک حساب کاربری

فراموشی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *