تصادفات رانندگی در ایران: تحلیل و راهکارها

تکنولوژی دیجیتال

لطفاً درجه رضایت خود را از دیجیاتو مشخص کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه‌ی بهتری برای شما فراهم کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در بهبود و بهتر شدن دیجیاتو سپاسگزاریم.

تنها چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور به عهده رانندگان تازه‌کار است، به تأیید "سردار سید تیمور حسینی"، رئیس پلیس راهور، که آمار قابل توجهی از تصادفات رانندگی در طول نوروز ۱۴۰۳ را منتشر کرده است.

برای بهره‌مندی از ویژگی‌ها و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه شوید.

آخرین پیشرفت‌های فناوری

در گفت‌وگو با خبرنگاران ایسنا، سردار سید تیمور حسینی، سرپرست پلیس راهور فراجا، آمار جالبی از تصادفات رانندگی در کشور در دوره نوروز ۱۴۰۳ منتشر کرد. طبق اظهارات این مقام، درصد تصادفات صفر است برای کسانی که کمتر از یک سال از دریافت گواهینامه رانندگی آن‌ها گذشته است. همچنین، فقط چهار درصد از تصادفات مربوط به رانندگان با سابقه یک تا دو سال گواهینامه است. به بیان دیگر، ۹۶ درصد تصادفات توسط افرادی اتفاق افتاده که بیش از دو سال از دریافت گواهینامه رانندگی آن‌ها می‌گذرد.

بنابراین افرادی که به آن‌ها رانندگان تازه‌کار گفته می‌شود، نقش حداقلی در تصادفات رانندگی کشور را بر عهده دارند. این امر دلایل گوناگونی دارد؛ به طور معمول، رانندگان تازه‌کار خودرو را مالک نمی‌شوند یا اجازه رانندگی در جاده‌های برون‌شهری به آن‌ها داده نمی‌شود. همچنین، باید تأثیر زمان دریافت گواهینامه بر تعداد تصادفات را در طول سال با در نظر گرفتن کل تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری کشور محاسبه کرد تا دقیقاً بفهمیم که این دو متغیر چگونه بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند.

فرمانده پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگاران ایسنا، تصادفات رانندگی را به‌عنوان پدیده‌ای چند وجهی مطرح کردند. او بیان کرد که درصد زیادی از تصادفات به علت عوامل انسانی رخ می‌دهد، به‌طور خاص رانندگانی که به مهارت لازم برای کنترل خودروی خود نمی‌رسند، مسئول بزرگی در وقوع این حوادث هستند.

رئیس پلیس راهور در ادامه سخنان خود به اهمیت ایمنی خودروهای تولید داخل اشاره نمود. طبق گفته سردار حسینی، وسایل نقلیه مسئولیت دارند که در هنگام وقوع حوادث رانندگی، خطاهای انسانی را تلافی کنند. سیستم‌های ایمنی خودرو قادرند در شرایط اضطراری از جان راننده و سرنشینان مراقبت نمایند.

رییس پلیس راهور در ادامه سخنانش بیان کرد: «در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۴۹ هزار حادثه رانندگی رخ داد که منجر به زخمی شدن و فوت شدن افراد شد. در این تصادفات، ۴۳۵ هزار نفر مجروح شدند یا جان خود را از دست دادند.» سهم رانندگان بومی از حوادث رانندگی کشور بیشتر از رانندگان غیربومی است؛ این بخاطر آشنایی آن‌ها با محیط و اعتماد به نفس بیشتر آن‌ها در رانندگی است که باعث افزایش شاخص حوادث آن‌ها می‌شود.

مطالب مرتبط و اخبار مربوط را مطالعه کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. برای شرکت در گفتگو، می‌توانید ثبت‌نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو، سریع‌ترین راه برای دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو هستند. اگر می‌خواهید با اتفاقات به‌روز آشنا شوید، به شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بپیوندید.

تمامی اختیارات متعلق به وب‌سایت دیجیاتو است، که توسط سرورهای پرقدرت پارس پک ارائه می‌شود.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *