تصویری از اختروش ۱۲۲۹+۲۰۴ در کهکشان میزبان توسط تلسکوپ هابل

تکنولوژی رقمی

لطفا احساس رضایت خود را از دیجیاتو بیان کنید.

چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در بهبود و توسعه دیجیاتو همراهی می‌کنید، سپاسگزاریم.

امروز در فضا، تلسکوپ هابل تصویری از کهکشانی که میزبان یک اختروش است، ثبت کرد. این اختروش احتمالاً از اندازه بسیار بزرگتری نسبت به منظومه شمسی ما برخوردار است، اما به اندازه میلیون‌ها ستاره، انرژی زیادی را آزاد می‌کند.

برای استفاده از امکانات و خدمات ویژه در دیجیاتو عضو ویژه شوید و ثبت‌نام کنید.

در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۹۴، یک تصویر از تلسکوپ فضایی هابل (HST)، کهکشانی که میزبان یک اختروش است، منتشر شد. این تصویر حاوی مجموعه‌ای از جزئیات جدید بود که به رمز و راز سه دهه‌ای درباره واقعیت کوازارها یا اختروش‌ها، که به عنوان دورترین و پرانرژی‌ترین اجرام در کیهان شناخته می‌شوند، کمک کرد.

تصویر هابل به وضوح نشان می‌دهد که اختروشی موسوم به ۱۲۲۹+۲۰۴ در هسته کهکشانی واقع شده است که شکل مشترکی از دو بازوی مارپیچی با ستاره‌ها دارد و با ویژگی میله‌ای به هم وصل شده‌اند. همچنین کهکشان میزبان در یک برخورد جالب با کهکشان کوتوله قرار دارد.

این تلاقی به نظر می‌رسد در «مرکز کهکشان» رخ می‌دهد، که احتمالاً یک سیاهچاله عظیم است، و باعث ایجاد مناطق تولید ستاره‌های جدید می‌شود.

این تصویر از دو اختروش نسبتاً نزدیک است که برای آزمایش وضوح و محدوده دینامیکی دوربین جدید و جهانی تازه نصب‌شده هابل انتخاب شده‌اند.

این دوربین دارای ویژگی‌های اپتیکی منحصر به فرد برای اصلاح خطاهای آینه اصلی هابل بود.

اجرام دورترین کوازارها هستند. یکی از اجرام اولیه‌ای که در جهان جوان شناخته شده و بیش از ۱۲ هزار میلیون سال پیش شکل گرفته است، کوازارها هستند.

به‌طور کلی فرض می‌شود که اختروش‌ها در کهکشان‌هایی که دارای سیاه‌چاله‌های فعال و پرجرم در مرکزشان هستند، پذیرفته می‌شوند. با این‌حال، به دلیل فاصله بسیار بزرگ، کهکشان‌های "میزبان" به‌صورت بسیار کوچک و کم‌نور به نظر می‌رسند. با اینکه اختروش‌های در مرکز کهکشان نور بسیار درخشان‌تری دارند، اما به سختی قابل مشاهده هستند.

اگرچه یک اختروش ممکن است اندازه‌ی منظومه شمسی ما را داشته باشد، اما انرژی زیادی را آزاد می‌کند که میلیون‌ها ستاره را می‌تواند پرورش دهد.

مطالب و اطلاعات مرتبط

نظرات و اندیشه‌های خود را بانویسید

برای مشارکت در گفتگو ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

برای به‌روز ماندن در حوزه فناوری، علم و خودرو، بهترین راه دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو است. اگر می‌خواهید اطلاعات سریع و به‌موقع را دریافت کنید، حتماً این شبکه‌ها را دنبال کنید.

تمامی اختیارات برای وب‌سایت دیجیاتو محفوظ است. این وب‌سایت توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود.

ورود به پنل کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *