تمدید قانون جاسوسی FISA و نظرات مختلف در مورد آن در مجلس سنای آمریکا

فناوری دیجیتال

لطفا از دیجیاتو راضی بودید یا خیر؟

چه اقداماتی میتوانیم انجام دهیم تا تجربه شما بهتر شود؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمندتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

مجلس سنای آمریکا تصمیم گرفت یک قانون جاسوسی که بحث‌برانگیز است، را تمدید کند. این قانون به دولت اجازه می‌دهد تا به اطلاعات ارائه‌دهندگان خدمات فناوری و موبایل دسترسی پیدا کند.

ثبت نام در دیجیاتو را انجام دهید

برای استفاده از ویژگی‌ها و دسترسی به امکانات و بخش‌های مختلف در دیجیاتو، عضو ویژه دیجیاتو شوید.

جدیدترین پیشرفت‌های فناوری

ویدیوی مرتبط

در شب گذشته، مجلس سنا ایالات متحده قانونی را تصویب کرد که یک ابزار جاسوسی قدرتمند و مورد بحث برای مبارزه با تروریسم است. این قانون که در گذشته مورد انتقاد مدافعان آزادی مدنی بوده، دوباره مجوز استفاده از آن را فراهم می‌کند.

براساس گزارش تک‌کرانچ، این قانون با ۶۰ رأی موافق در مقابل ۳۴ رأی مخالف تصویب شد. این قانون به دولت اجازه می‌دهد که بر اساس بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (FISA)، به سوابق ارائه‌دهندگان خدمات فناوری و موبایل دسترسی داشته باشد و بتواند ارتباطات افراد خارجی را بررسی کند.

در نظر منتقدان و داعیان حقوق حریم خصوصی در ایالات متحده، این قانون جاسوسی مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان این قانون که از آزادی های مدنی و حریم خصوصی مردم آمریکایی حمایت می کنند و در مورد ارائه مجوز جدید برای این قانون رای منفی داده اند، اعتقاد دارند که FISA باعث افشای ارتباطات مردم آمریکا در زمان نظارت بر اهداف خارجی می شود.

در مقابل، مقامات کاخ سفید و رؤسای بخش‌های نظارتی ایالات‌متحده، به اعتقاد خود اظهار کرده‌اند که این قانون با ارائه مجوز مجدد به FISA، از وقوع حملات تروریستی و سایبری جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر لایحه تصویب شده توسط کنگره آمریکا که باعث تمدید مجوز بخش ۷۰۲ قانون FISA برای دو سال آینده می‌شود، به «جو بایدن»، رئیس جمهور حالی آمریکا، ارسال می‌شود.

"کامرون گری"، نماینده نیویورک در کنگره ایالات متحده و رهبر اکثریت، تصریح کرد:

"انجام این کار آسان نبود؛ جامعه دیدگاه‌های مختلفی داشت، اما همه ما می‌دانستیم: انقضای FISA خطرناک بود. این قانون بخش حیاتی از امنیت ملی ماست که با آن می‌توانیم اقدامات تروریستی، قاچاق مواد مخدر و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز را متوقف کنیم."

قانون FISA برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ تصویب شد و حتی قبل از ظهور اینترنت مدرن وجود داشت. در سال ۲۰۱۳، پس از فاش شدن اسناد طبقه‌بندی شده مربوط به برنامه استراق سمع جهانی دولت ایالات متحده تحت نظارت قانون FISA، که شامل چندین شرکت فناوری و ارائه‌دهنده خدمات موبایل بود، تحت نظارت عمومی بیشتری قرار گرفت.

مطالب و خبرهای مرتبط

نظرات و اندیشه‌هایتان را ثبت کنید

برای بحث و گفتگو با سایر کاربران عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

توصیه‌های دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین راه برای دستیابی به آخرین اخبار فناوری، علم و خودرو می‌باشند. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید، بهترین راه این است که شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی اختیارات مربوط به وب‌سایت دیجیاتو تحت حفاظت قرار دارد | دیجیاتو از طریق سرورهای پرقدرت پارس پک پشتیبانی می‌شود

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *