تهدید هکرهای چینی به زیرساخت‌های آمریکا: نگرانی رئیس FBI

تکنولوژی دیجیتال

لطفا از دیجیاتو راضی هستید یا نه؟

چگونه می توانیم تجربه بهتری برای شما فراهم کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در بهبود و توسعه دیجیاتو سپاسگزاریم.

رئیس FBI در یک سخنرانی اخیر، نگرانی خود را از نفوذ هکرهای چینی به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا بیان کرد و اعلام کرد که این هکرها در حال آماده‌سازی برای حمله به شرکت‌های مهم و حیاتی کشور هستند.

برای ثبت نام در دیجیاتو، عضو ویژه شوید تا از امکانات و بخش‌های مختلف این سایت بهره‌مند شوید.

جدیدترین پیشرفت‌های فناوری

ویدیوهای مرتبط

تنش بین ایالات متحده و چین در مدت‌های اخیر به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و اثرات گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف به همراه داشته است. امنیت سایبری هم از این قاعده مستثنی نمانده و به نظر می‌رسد که هکرهای چینی قصد دارند با حملات مکرر و جاسوسی علیه آمریکا، عقب‌ماندگی خود در برخی زمینه‌ها را جبران نمایند.

هکرهای چینی به چه شکل تهدید زیرساخت‌های آمریکا می‌کنند؟

رئیس FBI، کریستوفر ری، اخیراً اعلام کرده که هکرهای چینی با موفقیت به زیرساخت‌های ایالات متحده نفوذ کرده‌اند و در انتظار دستور برای خرابکاری هستند. او بیان کرده که مأموریت سایبری Volt Typhoon، که توسط دولت چین حمایت می‌شود، همچنان در حال انجام است و به هکرها دسترسی به شرکت‌های امریکایی در زمینه ارتباطات، انرژی، تأمین آب و حوزه‌های حساس دیگر فراهم کرده است.

در گفتگوی اخیر خود در دانشگاه وندربیلت، آقای ری اظهار داشت که چین در حال تلاش برای ضعیف کردن زیرساخت‌های ایالات متحده است و ۲۳ اپراتور و شریان حیاتی این کشور را هدف خود قرار داده است. هدف اصلی این حملات سایبری، ایجاد تهدید علیه شهروندان عادی و ایجاد هراس در جامعه است. به نظر او، تعیین میزان نفوذ و تهدید قبل از حمله چالش برانگیز است و نمی‌توان به دقت، عمق تأثیر چین بر زیرساخت‌های اساسی آمریکا را پیش‌بینی کرد.

ترک کردن آمریکا از حمایت از تایوان در مقابل الحاق مجدد این کشور به چین، یکی از اهدافی است که چین قصد دارد با حملات سایبری به آن دست یابد. چین هیچ‌وقت استقلال تایوان را تایید نکرده است و مقامات این کشور بارها ادعا کرده‌اند که هیچ‌گاه تهدیدی نسبت به استفاده از نیروی نظامی برای بازگردانی این سرزمین به خاک اصلی چین نخواهند داشت.

باید ذکر شود که دولت چین همه ارتباطات خود با گروه Volt Typhoon و حمایت از هکرهای این پروژه را انکار می‌کند و این گروه را به‌عنوان یک گروه جنایتکار در حوزه تهدیدات سایبری از طریق ساخت و انتشار نرم‌افزارهای رمزگذاری‌شده دسته‌بندی می‌کند. سفارت چین در ایالات متحده، اعلام کرده است که برخی از افراد، از طریق یک وسیله رسانه‌ای، به منظور بالا بردن فشار بر دولت چین، به سوءاستفاده از حملات اینترنتی روی می‌آورند و سعی در سیاست‌گذاری مسائل مرتبط با امنیت سایبری دارند. با این حال، شرکت‌های مستقل مانند مایکروسافت، ارتباط این هکرها با چین را تایید کرده‌اند.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را ثبت کنید

برای مشارکت در گفتگو ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو اسرع راه برای دستیابی به اخبار فناوری، علم و خودرو هستند. اگر مایل به اطلاع از آخرین اخبار هستید، بهتر است شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی مالکیت حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو از طریق سرورهای قوی پارس پک پشتیبانی می‌شود

فعال سازی حساب کاربری

ایجاد اکانت

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *