توسعه دستگاه پوشیدنی مبتنی بر مچ دست توسط متا

تکنولوژی دیجیتال

لطفا از دیجیاتو راضی بودید یا نه؟

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ذخیره شد.

از همراهی شما در بهبود و توسعه بهتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ اظهار داشت که متا در حال توسعه یک دستگاه پوشیدنی مانند یک تراشه مغزی از شرکت نورالینک است. برخلاف تراشه مغزی که توسط نورالینک تولید شده است، این دستگاه‌ها قادر به ورود به مغز انسان‌ها نمی‌باشند.

برای استفاده از امکانات و بخش‌های ویژه دیجیاتو، عضو ویژه دیجیاتو شوید و در آن ثبت‌نام کنید.

در گفت‌وگوی جدید خود، مدیرعامل شرکت متا به نام "مارک زاکربرگ" اظهار کرد که شرکت در حال توسعه اولین رابط عصبی مصرف‌کننده است. این دستگاه پوشیدنی شبیه به یک تراشه مغزی به نام نورالینک، قادر است سیگنال‌های مغز را تفسیر کرده و از آنها برای کنترل رایانه‌ها استفاده کند.

در گفتگوی خود با رابرتو نیکسون، موسس شرکت‌های فناوری و یوتیوبر، زاکربرگ اظهار داشت:

یکی از مواردی که من به آن بسیار مشتاق هستم، فکر می‌کنم به زودی شروع به دریافت برخی از روابط عصبی مصرف‌کننده خواهیم کرد. فکر می‌کنم این امر بسیار جذاب خواهد بود.

تفاوت دستگاه پوشیدنی متا با تراشه مغزی نورالینک

با این حال، برخلاف تراشه مغزی که توسط شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک ساخته شده است، زاکربرگ توضیح می‌دهد که این دستگاه‌ها وارد مغز انسان‌ها نخواهند شد، بلکه دستگاه‌های پوشیدنی هستند که روی مچ دست سوار می‌شوند و می‌توانند سیگنال‌های عصبی مغز را از طریق اعصاب درک کنند.

برای اولین بار در مارس سال ۲۰۲۱، متا به عنوان بخشی از تحقیقات آزمایشگاه‌های Facebook Reality در حال صحبت درباره توسعه فناوری «تعاملی مبتنی بر مچ دست» بود.

با استفاده از مچ بند مورد بحث متا و الکترومیوگرافی (EMG)، می‌توان سیگنال‌هایی که توسط مغز برای حرکات دست ارسال می‌شود را دریافت کرد و سپس آن‌ها را به دستوراتی برای کنترل دستگاه‌ها تبدیل کرد. به علاوه، مدیرعامل متا ادامه داد:

ما به طور اصلی می‌توانیم این سیگنال‌ها را تشخیص دهیم و از آن‌ها برای کنترل دستگاه‌های محاسباتی استفاده کنیم.

سپس او افزود:

«هنوز در ابتدای مسیر هستیم چرا که هنوز نسخه اولیه محصول را منتشر نکرده‌ایم، اما کار روی آن… واقعاً جالب است… واقعاً دیدن آن جالب است.»

در ابتدای سال جاری، مدیرعامل شرکت متا اظهار داشت که این دستبند هوشمند می‌تواند به عنوان یک محصول مصرفی توسط هوش مصنوعی توسعه یافته، در عرض چند سال برای پیشبرد تکنولوژی ردیابی حرکتی مبتنی بر دوربین، به کاربران عرضه شود. او همچنین افزوده است که این رابط هوشمند برای همکاری با عینک هوشمند واقعیت افزوده Ray-Ban شرکت متا در نظر گرفته شده است.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و اندیشه‌های خود را بیان کنید

برای مشارکت در گفتگو با سایر کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو برای دستیابی سریعترین اخبار فناوری، علم و خودرو، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را پیشنهاد می‌دهد. برای بروز بودن، بهتر است شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

همه حقوق این وبسایت به دیجیاتو تعلق دارد | دیجیاتو با استفاده از سرورهای قوی پارس پک پشتیبانی می‌شود

فرمورد ورود

ایجاد اکانت

رمز ورود فراموش شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *