توسعه دستگاه پوشیدنی مبتنی بر مچ دست توسط مارک زاکربرگ در متا

الکترونیک

لطفا از دیجیاتو راضی بوده‌اید یا خیر؟

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما فراهم کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ اعلام کرد که شرکت متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند یک تراشه مغزی به نام نورالینک است. این دستگاه‌ها متفاوت از تراشه مغزی شرکت نورالینک هستند و قرار نیست وارد مغز انسان‌ها شوند.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه این پلتفرم شوید.

در گفتگو اخیر خود، "مارک زاکربرگ"، مدیرعامل شرکت متا، اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه "اولین رابط عصبی مصرف‌کننده" است که می‌تواند سیگنال‌های مغز را تفسیر کرده و برای کنترل رایانه‌ها استفاده کند، این دستگاه پوشیدنی شبیه به یک تراشه مغزی نورالینک است.

در گفتگوی خود با رابرتو نیکسون، موسس شرکت‌های فناوری و یوتیوبر، زاکربرگ اظهار داشت:

یکی از چیزهایی که من به شدت متشوق هستم، این است که به زودی آغاز به دریافت برخی از رابط‌های عصبی مصرف‌کننده خواهیم کرد. فکر می‌کنم این واقعاً جذاب خواهد بود.

تفاوت بین دستگاه پوشیدنی متا و تراشه مغزی نورالینک

با این حال، بر خلاف تراشه مغزی که توسط شرکت نورالینک ایلان ماسک ساخته شده است، زاکربرگ توضیح می‌دهد که این دستگاه‌ها وارد مغز انسان‌ها نمی‌شوند، بلکه دستگاه‌های پوشیدنی هستند که روی مچ دست سوار می‌شوند و می‌توانند سیگنال‌های عصبی مغز را از طریق اعصاب درک کنند.

برای اولین بار در مارس سال ۲۰۲۱، متا به عنوان بخشی از تحقیقات آزمایشگاه‌های واقعیت مجازی فیسبوک، درباره توسعه فناوری "تعاملی مبتنی بر مچ دست" صحبت کرد.

از روی متا، مچ بند با استفاده از EMG می‌تواند سیگنال‌هایی که مغز در مورد حرکات دست ارسال می‌کند را دریافت کرده و آن‌ها را به دستوراتی برای کنترل دستگاه‌ها تبدیل کند. مدیرعامل متا در ادامه اظهار کرد:

ما به طور اصلی قادر به تشخیص این سیگنال‌ها هستیم و از آن‌ها برای کنترل دستگاه‌های محاسباتی استفاده می‌کنیم.

سپس او اظهار می‌دهد:

«ما هنوز در ابتدای مسیر هستیم چرا که نسخه اولیه محصول را به بازار عرضه نکرده‌ایم، اما کاری که بر روی آن انجام داده‌ایم… واقعاً جذاب است… واقعاً دیدن آن جالب است.»

در ابتدای سال جاری، مدیر عامل شرکت متا اعلام کرده بود که این دستبند هوشمند می‌تواند تنها در چند سال آینده با استفاده از هوش مصنوعی برای غلبه بر محدودیت‌های ردیابی حرکتی مبتنی بر دوربین، به یک محصول مصرفی تبدیل شود. او همچنین ارتباطات عصبی را برای استفاده از عینک هوشمند واقعیت افزوده Ray-Ban متا در نظر گرفته است.

مطالب و خبرهای مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خودتان را بنویسید

برای شرکت در گفتگو با کاربران عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

فوری ترین راه برای دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو در شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو است. اگر می‌خواهید اطلاعات روز را داشته باشید، بهتر است شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

همه حقوق محفوظ است برای وبسایت دیجیاتو | دیجیاتو پشتیبانی می‌شود توسط سرورهای قدرتمند پارس پک

ورود به پنل کاربری

ساخت اکانت کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *