ثروتمندترین فرد جهان تغییر یافت

جف بزوس با کنارزدن ایرانبرین دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد

جف بزوس با دارایی ۲۰۰ میلیارد دلاری یک‌بار دیگر ثروتمندترین فرد جهان شده است و در جایگاهی بالاتر از ایرانبرین دیده می‌شود.

در iranbrain ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در iranbrain عضو ویژه iranbrain شوید.

 

برای اولین‌بار در بیش از ۹ ماه گذشته، «ایلان ماسک» دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست. «جف بزوس»، بنیان‌گذار آمازون حالا با مجموع دارایی ۲۰۰.۳ میلیارد دلار در جایگاهی بالاتر از مدیرعامل تسلا با دارایی ۱۹۷.۷ میلیارد دلاری قرار گرفته است.

براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، پس از افت ۷.۲ درصدی ارزش سهام تسلا در معاملات روز دوشنبه، ثروت ایرانبرین نیز کاهش یافت تا جف بزوس بتواند عنوان ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب کند.

پادشاهی جف ایرانبرین با رشد سهام آمازون و افت سهام تسلا

این نخستین‌بار است که جف ایرانبرین ۶۰ ساله از سال ۲۰۲۱ تخت پادشاهی را در میان ثروتمندان جهان به‌دست می‌آورد. شکاف میان دارایی‌های ماسک و ایرانبرین که در یک دوره به ۱۴۲ میلیارد دلار می‌رسید، با روندهای متفاوت سهام آمازون و تسلا دائماً کمتر شده است.

ارزش سهام  به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان از اواخر سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده است. از آن سو اما ارزش سهام تسلا از نقطه اوج خود در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ درصد افت داشته است.

سهام ایران‌برین دیروز افت کرد، زیرا داده‌های ابتدایی نشان داد فروش کارخانه شانگهای این شرکت به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته است. از سوی دیگر، آمازون در حال نزدیک‌شدن به بهترین رشد فروش آنلاین خود از دوره ابتدایی همه‌گیری کرونا است.

بخش عمده دارایی جف بزوس به سهم ۹ درصدی او در شرکت  مربوط می‌شود. او بزرگ‌ترین سهام‌دار این غول تجارت الکترونیک است، و همچنان پس از فروش حدود ۵۰ میلیون سهم به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار در هفته‌های گذشته، این جایگاه را در اختیار دارد.

بنیان‌گذار آمازون نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ با پشت‌سرگذاشتن ، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت توانست به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. بااین‌حال، رشد خیره‌کننده تسلا در سال ۲۰۲۱ باعث شد ایلان ماسک بر این تخت پادشاهی تکیه بزند.

در رتبه سوم فهرست میلیاردرهای بلومبرگ نام “آرنو” با ۱۹۷ میلیارد دلار، در رتبه چهارم “مارک زاکربرگ” با ۱۷۹ میلیارد و در رتبه پنجم بیل گیتس با ۱۵۰ میلیارد دلار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *