در حال تلاش برای ساخت سلول‌های مصنوعی شبیه سلول‌های زنده

تکنولوژی دیجیتال

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو بیان کنید.

چگونه میتوانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در بهبود و بهتر شدن دیجیاتو همراهی می‌کنید، سپاسگزاریم.

رویکرد خلاق محققان: تمرکز بر ایجاد سلول‌های مصنوعی که عملکردی مشابه سلول‌های زنده داشته باشند. محققان با روش‌های خلاقانه به دنبال ساخت سلول‌های مصنوعی هستند، که این رویکرد باعث کاهش فاصله بین سلول‌های زنده و سلول‌های مصنوعی می‌شود.

برای استفاده از ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف در دیجیاتو، به عنوان یک عضو ویژه در دیجیاتو ثبت‌نام کنید.

در حال حاضر محققان با استفاده از روش‌های نوآورانه، سعی در ساخت سلول‌های مصنوعی دارند تا فاصله بین سلول‌های زنده و سلول‌های مصنوعی کاهش یابد.

پژوهشگران مراحلی را برای تغییر DNA و پروتئین‌ها (قطعات اساسی حیات) طی کرده‌اند. هدف آنها ایجاد سلول‌هایی مشابه سلول‌های بدن انسان است. این پیشرفت می‌تواند نقطه عطفی در زمینه پزشکی و درمان ایجاد کند.

در تحقیق جدیدی که در Nature Chemistry منتشر شده است، "رونیت فریمن" و همکارانش موفق شده‌اند مراحلی را برای تغییر DNA و پروتئین‌ها طی کنند و سلول‌های مصنوعی مشابه سلول‌های بدن انسان را ایجاد کنند.

رانیت فریمن، که آزمایشگاه او در بخش علوم فیزیکی کاربردی دانشکده هنر و علوم UNC واقع شده است، اظهار می‌کند: «با این کشف، می‌توان با الیاف و بافت‌های متنوع، کارهایی انجام داد که به تغییرات محیطی حساس بوده و به شیوه‌های پویا عمل کنند.»

اندام‌های سلولی و بافت‌ها از پروتئین‌هایی ساخته شده‌اند که برای انجام کارها و ساختارها نقش دارند. این پروتئین‌ها برای تشکیل چارچوب یک سلول به نام اسکلت سلولی ضروری هستند. بدون آنها، سلول‌ها قادر به انجام وظایف خود نخواهند بود. اسکلت سلولی به سلول‌ها امکان می‌دهد که به شکل و پاسخگویی به محیط خود انعطاف‌پذیر باشند.

بدون استفاده از پروتئین‌های طبیعی، آزمایشگاه فریمن سلول‌هایی با اسکلت‌های سلولی کاربردی ساخت که می‌توانند شکل خود را تغییر دهند و به محیط اطراف خود واکنش نشان دهند. برای انجام این کار، آنها از فناوری پپتید DNA قابل برنامه‌ریزی جدید، استفاده کردند که پپتیدها، بلوک‌های سازنده پروتئین‌‌ها و مواد ژنتیکی تغییر کاربری داده شده را هدایت می‌کند تا با هم کار کنند تا یک اسکلت سلولی تشکیل دهند.

در واقع، DNA در اسکلت سلولی به صورت معمول ظاهر نمی‌شود. ما توالی‌هایی از DNA را دوباره برنامه‌ریزی کردیم تا به عنوان یک ماده معماری عمل کند و پپتیدها را به هم متصل کند. زمانی که این ماده برنامه‌ریزی شده در قطره‌ای آب قرار گرفت، ساختارها شکل گرفتند.

توانایی برنامه‌ریزی DNA به این روش به این معنی است که دانشمندان می‌توانند سلول‌هایی ایجاد کنند تا عملکردهای خاصی را انجام دهند و حتی واکنش سلول را به عوامل استرس‌زای خارجی تنظیم کنند. در حالی که سلول‌های زنده پیچیده‌تر از سلول‌های مصنوعی ساخته‌شده توسط آزمایشگاه فریمن هستند، اما غیرقابل پیش‌بینی‌تر هستند و در برابر محیط‌های متخاصم مانند دماهای شدید حساس‌تر هستند.

فریمن اظهار داشت: «در دمای ۱۲۲ درجه فارنهایت، سلول‌های مصنوعی هنوز هم پایدار بودند و این امکان را فراهم می‌کند که سلول‌هایی با قابلیت‌های فوق‌العاده در محیط‌هایی که برای زندگی انسان‌ها مناسب نیستند، ساخته شوند.»

مطالب و خبرهای مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را بنویسید

برای شرکت در گفتگو با سایر کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین روش برای دستیابی به جدیدترین اخبار فناوری، علم و خودرو است. برای بروز بودن، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی اختیارات مربوط به وبسایت دیجیاتو محفوظ می‌باشد | دیجیاتو با استفاده از سرورهای قوی پارس پک اداره می‌شود

وارد شدن به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

فراموشی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *