راه‌های برگرداندن حساب اینستاگرام: آموزش‌ها و راهکارها

تکنولوژی‌های دیجی

لطفا اطلاعات مرتبط با رضایت خود از دیجیاتو را انتخاب کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ذخیره شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو سپاسگزاریم.

چطور می‌توان اکانت اینستاگرامی که قطع شده است را بازیابی کرد؟

برای بازیابی حساب اینستاگرام باید از روش‌های رسمی این شبکه اجتماعی استفاده کرد.

ثبت‌نام در دیجیاتو را انجام دهید

برای بهره‌مندی از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، عضو ویژه دیجیاتو شوید.

تکنولوژی جدید

فیلم مرتبط

اینستاگرام یکی از پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی در کشور ماست که کاربران نه‌تنها از آن به‌عنوان ابزاری برای سرگرمی استفاده می‌کنند، بلکه بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین نیز در این پلتفرم حضور دارند. اگر حساب کاربری شخصی یا تجاری شما دچار مشکل شده است و به هر دلیلی نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف، اقدام به بازیابی حساب اینستاگرام نمایید. در این مقاله به آموزش بازیابی حساب اینستاگرام در شرایط مختلف پرداخته‌ایم. پس اگر سوال شما هم این است که «چگونه حساب مسدود شده اینستاگرام را دوباره فعال کنیم؟»، با ما همراه باشید.

چگونه می‌توان پیج اینستاگرام را بازیابی کرد؟ این یک سوال است که بسیاری از افراد پس از از دست دادن دسترسی به صفحه خود در اینستاگرام مطرح می‌کنند. دلایل مختلفی برای از دست دادن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام وجود دارد، از جمله فراموشی رمز عبور، حذف حساب کاربری، غیرفعال شدن صفحه و هک شدن. در برخی موارد می‌توان از طریق ایمیل یا شماره تلفن همراه به بازیابی حساب کاربری پرداخت؛ اما در موارد دیگر نیاز به تماس با تیم پشتیبانی خواهد بود.

توجه داشته باشید که برای بازیابی حساب اینستاگرام باید از راه‌های رسمی اعلام‌شده توسط این شبکه اجتماعی استفاده کنید؛ بنابراین به هیچ عنوان به ربات‌ها یا افرادی که ادعا می‌کنند حساب اینستاگرام شما را بازیابی کنند، اعتماد نکنید. همچنین هرگز کدها و لینک‌هایی که از سوی اینستاگرام یا فیسبوک ارسال می‌شود را به دیگران ندهید. حال چگونه می‌توانیم حسابی که به طور ناگهانی مسدود شده است را بازیابی کنیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

علت از دسترس خارج شدن پیج اینستاگرام

قبل از آموزش روش بازگرداندن پیج اینستاگرام، بهتر است کمی درباره دلایل از دسترس خارج شدن پیج توضیح دهیم.

یکی از دلایل اصلی غیرفعال شدن پیچ در اینستاگرام، نقض قوانین این شبکه اجتماعی است. مواردی از جمله آپلود عکس‌ها و ویدیوهای نامناسب که حاوی محتواهای برهنگی و خشونت‌آمیز هستند، به عنوان محتواهای نامناسب این پلتفرم شناخته می‌شوند.

یکی از دلایل ممکن برای غیرفعال شدن حساب شما، شکایت‌های کاربران است. افراد می‌توانند به دلایل مختلف از جمله نظرات توهین‌آمیز، محتوای نامناسب یا اسپم، حساب شما را گزارش دهند. البته حساب شما فقط به دلیل یک گزارش غیرفعال نمی‌شود، اما اگر شکایات متعددی وجود داشته باشد، اینستاگرام ممکن است حساب شما را غیرفعال کند.

ممکن است دلیل دیگری که قابل ذکر است، نقض قانون حق تکثیر باشد. به طور واقعی، زمانی که شما عکس یا ویدیویی را به اشتراک می‌گذارید که مجوز آن را ندارید، صاحب اثر می‌تواند حساب شما را گزارش کند.

اکنون که با برخی از علت‌های غیرفعال شدن حساب اینستاگرام آشنا شدید، بهتر است به روش‌های بازیابی پیج اینستا بپردازیم.

بازیابی اکانت اینستاگرام در صورت فراموشی رمز عبور یک معضل رایج است. برای بازیابی حساب کاربری اینستاگرام باید از روش ریست کردن رمز عبور از طریق ایمیل یا پیامک استفاده کنیم. اگر حساب خود را به فیسبوک متصل کرده‌ایم، می‌توانیم از اطلاعات فیسبوک برای ورود استفاده کنیم. مراحل انجام این کار در زیر آمده است.

۱.۲ اگر از ایمیل برای ساخت حساب اینستاگرام استفاده کرده‌اید و هنوز به آن ایمیل دسترسی دارید، می‌توانید از روش زیر برای بازیابی رمز عبور خود استفاده کنید.

اگر ایمیل یا نام کاربری خود را به درستی وارد کرده‌اید، بعد از مدتی یک ایمیل از Instagram با عنوان بازنشانی رمزعبور دریافت خواهید کرد که حاوی یک لینک به نام بازنشانی رمزعبور است. با کلیک بر روی این لینک، می‌توانید یک رمزعبور جدید برای حساب کاربری خود تنظیم کرده و سپس از آن برای بازیابی پیج اینستاگرام استفاده کنید. همچنین روش‌های دیگری برای بازیابی پیج اینستاگرام وجود دارد.

۱.۲ ایجاد حساب کاربری اینستاگرام از طریق پیامک

اگر در هنگام ساخت حساب کاربری در اینستاگرام از شماره تلفن همراه به جای ایمیل استفاده کرده باشید یا به ایمیل خود دسترسی نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از پیامک برای بازیابی رمز عبور کمک بگیرید. حتما قبل از این کار، شماره تلفن همراه خود را در حساب اینستاگرام خود ثبت کرده باشید. مراحل انجام این کار در زیر توضیح داده شده است.

بعد از انجام مراحل گفته شده، به حساب کاربری اینستاگرام خود وارد خواهید شد؛ اما قبل از آن، باید در بخش ساختن یک رمز عبور جدید برای حساب کاربری خود در قسمت رمز عبور جدید وارد کرده و روی دکمه ادامه کلیک کنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام با استفاده از نام کاربری نیز امکان پذیر است. برای این کار، مراحل مشابه دو روش قبلی را انجام دهید و فقط باید نام کاربری خود را در قسمت Find your account وارد کنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام با حساب فیسبوک

در این روش به جای وارد کردن نام کاربری و پسورد اینستاگرام، از اطلاعات ورود حساب فیسبوک خود استفاده می کنید. توجه داشته باشید که قبلا باید اقدام به اتصال اکانت این دو شبکه اجتماعی به هم کرده باشید؛ در غیر اینصورت نمی توانید از این روش برای بازیابی پیج اینستاگرام استفاده کنید. روش بازیابی پیج اینستاگرام با این روش به شرح زیر است:

اگر اطلاعات وارد شده درست باشند، به حساب کاربری فیسبوک وارد خواهید شد و سپس می‌توانید پیج اینستاگرام خود را بازگردانی کرده و رمز عبور آن را بازنشانی کنید. همانطور که گفته شد، این روش تنها زمانی مفید است که حساب هر دو شبکه اجتماعی قبلیا به هم متصل شده باشد؛ در غیر اینصورت، پس از ورود به فیسبوک، به صفحه اینستاگرام خود دسترسی نخواهید داشت.

۱.۵ ریکاوری اکانت اینستاگرام با واتس‌اپ

روش جدیدترین برای بازیابی رمز عبور حساب کاربری اینستاگرام، دریافت کد تأیید از طریق واتس‌اپ است. این روش مفید است زمانی که نمی‌توانید پیامک را از شماره همراه خود دریافت کنید اما به حساب کاربری واتس‌اپ متصل با همان شماره دسترسی دارید. برای انجام این کار، کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید:

اگر کد دریافتی از واتس‌اپ را به درستی وارد کنید، می‌توانید اقدام به بازیابی حساب اینستاگرام خود و تنظیم مجدد رمز عبور آن کنید. لطفا توجه داشته باشید که در این روش نیازی به اتصال حساب واتس‌اپ به Instagram وجود ندارد، بلکه فقط کافی است به حساب واتس‌اپ با شماره همراه مورد استفاده برای ساخت حساب کاربری اینستاگرام، دسترسی داشته باشید. این روش‌ها برای افرادی مناسب است که رمز عبور حساب اینستاگرام خود را فراموش یا گم کرده‌اند. اکنون در صورت هک شدن، چطور می‌توانیم حساب اینستاگرام را بازیابی کنیم؟

۲. بازیابی حساب اینستاگرام هک‌شده

اگر در هنگام بازنشانی رمز عبور حساب کاربری اینستاگرام خود با شماره تلفن همراه یا ایمیل ناشناسی مواجه شده‌اید، احتمالاً حساب شما هک شده است. اگر تنها از شماره همراه برای ورود به حساب کاربری استفاده کرده یا احراز هویت دومرحله‌ای را فعال کرده‌اید، احتمال هک شدن بسیار پایین است. اما در شرایط خاصی مانند استفاده از رمز عبور ضعیف یا قابل حدس، عدم استفاده از ورود دومرحله‌ای یا ارتباط ایمیل با امنیت پایین به اکانت، احتمال هک‌شدن وجود دارد. برای حل مشکل و بازیابی حساب اینستاگرام خود، مراحل زیر را دنبال کنید.

توجه داشته باشید که اگر تصویر یا ویدئویی از خود در حساب کاربری خود ندارید، احتمال موفقیت در بازیابی پیج اینستاگرام، کمتر است. با این حال، برای بازیابی پیج اینستاگرام، می‌توانید به پشتیبانی اینستاگرام ایمیل داده و مشکل خود را شرح دهید.

۳. چگونه می‌توانیم پیج مسدود شده را بازیابی کنیم؟

در شرایط مختلف، اینستاگرام ممکن است به دلایل مختلفی صفحات کاربران را مسدود کند. اگر این اتفاق به دلیل نقض حقوق تصویری، استفاده از برنامه‌های خرید لایک و دنبال‌کننده خودکار یا دلایل مشابه رخ داده باشد، می‌توانید اقدام به بازگرداندن پیج اینستاگرام خود کنید. اما حواس‌پرتی داشته باشید که اگر حساب کاربری به دلیل نقض برخی از قوانین خاص، مانند انتشار محتوای نامناسب، مسدود شده باشد، احتمال بازیابی حساب اینستاگرام شما کمتر خواهد بود.

در صورتی که در بازیابی حساب کاربری اینستاگرام که گزارش شده است، با روش‌های فوق موفق نبودید، می‌توانید از آموزش زیر استفاده کنید که به طور خاص به روش‌های موجود برای رفع این مشکل می‌پردازد.

چطور می‌توانم پیج اینستاگرام حذف شده را بازیابی کنم؟ اگر حساب کاربری اینستاگرام خود را به طور دائمی یا موقت حذف کرده‌اید، می‌توانید به راحتی آن را بازیابی کنید. کافی است که مجدداً وارد اکانت خود شوید. لطفا توجه داشته باشید که پس از حذف دائمی، تنها به مدت ۳۰ روز امکان بازیابی وجود دارد و پس از آن دسترسی به اکانت و محتویات آن امکان‌پذیر نیست. اما حذف موقت اکانت هیچ محدودیتی ندارد و هر زمان می‌توانید دوباره وارد شوید. برای راهنمایی در مورد حذف دائمی یا موقت اکانت اینستاگرام می‌توانید از آموزش‌های زیر استفاده کنید.

چگونه می‌توان از مسدود شدن صفحه جلوگیری کرد؟

همه شبکه‌های اجتماعی از جمله Instagram، قوانین و مقررات خاصی برای کاربران دارند که رعایت نکردن آن‌ها می‌تواند منجر به مسدود شدن صفحات شود. به عنوان مثال، رعایت قانون کپی رایت و عدم استفاده از محتوای دارای مالکیت معنوی از موارد مهم است که تخطی کردن از آن‌ها می‌تواند به دریافت اخطار در ابتدا، پاک شدن پست‌ها و در نهایت مسدود شدن اکانت منجر شود.

ورود به حساب کاربری از طریق آی‌پی‌های مختلف کشورها، یکی از عواملی است که باعث می‌شود Instagram شک داشته باشد و احتمالا اکانت کاربر را مسدود کند. برای جلوگیری از این مشکلات، توصیه می‌شود از ابزار تغییر آی‌پی یا استفاده از سرورهای یک کشور خاص استفاده کنید.

نفوذ به حساب کاربری، یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی اما قابل وقوع است که می‌تواند باعث دسترسی غیرمجاز کاربر به حساب شود. برای جلوگیری از وقوع این موضوع، بهتر است از شماره تلفن همراه به‌جای ایمیل استفاده کنید و یک رمز عبور قوی شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای ویژه (مانند &) انتخاب کنید. ورود دومرحله‌ای از طریق اپلیکیشن‌های احراز هویت مانند گوگل Authenticator یک گزینه دیگر برای افزایش امنیت حساب کاربری است که می‌تواند تأثیرگذار باشد و حتی در صورت فراموشی رمز عبور نیز از حساب کاربری شما محافظت کند.

برای بازیابی حساب اینستاگرام، بهترین روش استفاده از Google Authenticator و دریافت کد احراز هویت و ریست کردن رمز عبور است. البته از طریق ایمیل، اکانت فیسبوک یا واتساپ نیز می‌توانید اقدام کنید. در برخی موارد خاص، امکان بازیابی حساب وجود ندارد و بهتر است از راهنمایی افراد خبره استفاده کنید یا حساب جدیدی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید اینستاگرام دوم را برای اندروید نصب کنید و امور کاری و شخصی خود را جداگانه مدیریت کنید.

سوالات متداول کاربران: چطور می‌توانیم حساب اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟

اگر سوال شما هم این است که "چطور می‌توانیم اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟" یا "چطور می‌توانیم حساب مسدود شده اینستاگرام را بازیابی کنیم؟"، در این مقاله، ما به شما راهنمایی می‌کنیم.

برای بازیابی حساب اینستاگرام در صورت فراموشی رمز عبور، بهترین روش استفاده از ایمیل، واتس‌اپ یا پیامک برای تنظیم مجدد رمز عبور است. همچنین می‌توانید با ارسال درخواست، حساب اینستاگرام خود را در صورت مسدود یا هک شدن بازیابی کنید.

بله؛ حساب‌های شخصی که هک شده و دارای تصویر یا ویدئو در پروفایل هستند، می‌توانند با ارسال درخواست رسمی و آپلود یک ویدیوی سلفی از چهره، اقدام به بازگرداندن پیج اینستاگرام خود کنند.

اگر حساب کاربری به‌صورت دائمی حذف شده باشد، پس از ثبت درخواست حذف، می‌توان تا ۳۰ روز اقدام به برگرداندن پیج اینستاگرام کرد؛‌ ولی پس از گذشت این مدت، امکان بازیابی اکانت اینستاگرام وجود نخواهد داشت.

بستگی این موضوع به دلیل مسدود شدن حساب کاربری دارد. در اکثر موارد، می‌توان با ارسال درخواست، اقدام به بازگرداندن صفحه اینستاگرام کرد؛ اما در شرایط خاص، چنین امکانی وجود نخواهد داشت.

آره؛ اگر تو عکس یا ویدئوهایی از خودت تو پروفایل اینستاگرامت آپلود کردی، می‌تونی با دنبال کردن روش بازیابی اکانت هک‌شده، پیج اینستاگرامت رو دوباره به دست بیاری.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را ثبت کنید

برای مشارکت در گفتگو، وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید.

تنظیمات نظرات (۱ نظر)

سلام، پیج من در اینستاگرام غیرفعال شده است. تمام مراحلی که برای بازگردانی پیج انجام داده‌ام، وقتی ارسال کردم، گفته شد که ابتدا باید از طریق پیجم تأیید کنم که خودم هستم. اما به دلیل غیرفعال بودن پیجم، نمی‌توانم وارد شوم. لطفاً راهنمایی کنید که چه کاری باید انجام دهم؟

پیشنهادات دیجیاتو

دیجیاتو، بهترین مکان برای دسترسی سریع به آخرین اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید همیشه به‌روز باشید، به شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو مراجعه کنید.

تمامی اختیارات وبسایت دیجیاتو متعلق به آن است | دیجیاتو با استفاده از سرورهای پرقدرت پارس پک پشتیبانی می‌شود

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

فراموشی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *