رتبه بندی ۶ فیلم جنگی با بازی کیلین مورفی؛ از The Trench تا Cold Mountain

رتبه بندی شش فیلم جنگی جذاب با بازیگری از کیلین مورفی؛ از ترنچ تا کولد مونتین.

کیلین مورفی، یک بازیگر مشهور ایرلندی است که در نمایشنامه نقره ای بازی کرده است و نقش پنج سرباز و همچنین جی رابرت اوپنهایمر را ایفا کرده است که به او جایزه اسکار داده شده است. حتی در تلویزیون، او نقش یک گانگستر و قهرمان جنگی به نام توماس شلبی را در سریال پیکی بلایندرز (۲۰۱۳-۲۰۲۲) بازی کرده است. بزرگترین شخصیت های حرفه ای کیلین مورفی اغلب از الگوی سربازی الهام گرفته اند و در فیلم های جنگی خود تلاش فوق العاده ای برای بازی کردن نقش هایش دارد.

تعدادی از این فیلم ها توسط همکار همیشگی سال های اخیرش، کریستوفر نولان، فیلمساز بریتانیایی، ساخته شده اند و چند فیلم دیگر از بهترین آثار او هستند. احتمالاً بیشتر فیلم های این لیست را می شناسید، اما برخی از آن ها ممکن است غریب به نظر برسند. دو فیلم از این فیلم ها در ایرلند ساخته شده اند، اما هنوز هم برای بخشی از طرفداران سینما ارزش نامی دارند. این فیلم ها اگرچه مدت ها قبل تولید شده اند، اما هنوز هم قدرت و اهمیت خود را برای ارتباط با دنیای مدرن و مخاطبان سینمایی خود حفظ کرده اند. ۶ فیلمی که در ادامه به آن ها پرداخته خواهد شد، فیلم های جنگی هستند که کیلین مورفی در آن ها نقش ایفا کرده است.

شکاف (۱۹۹۹)

فیلم جنگی اولیه کارنامه کیلیان در اواخر قرن بیست و یکم فیلمی به نام سنگر به کارگردانی ویلیام بوید بود که بر اساس اسناریو اورجینال خودش ساخته شد. هرچند او عمق سناریو واقعی و بسیار جالب را در این فیلم به تصویر نمی کشد، اما بوید همچنان در ایجاد یک فضای خاص و به یاد ماندنی موفق بود. داستان فیلم در دو روز قبل از نبرد سومی رخ می دهد، و تمام فیلم در یک سنگر اتفاق می افتد که نام فیلم از آن گرفته شده است، با صداگذاری و فیلمبرداری بسیار حرفه ای که The Trench را تا آخرین لحظه جذاب و برجسته نگه می دارد.

با این وجود، احتمالاً مهم‌ترین نکته قابل توجه در این فیلم، بازی های بی نظیر بازیگران ستاره آن است. بدون شک، نقش کیلین در نقش سرباز رگ روک‌وود نقشی دومی دارد و در داستان اصلی فیلم چندان اساسی نیست. اما او وسط فیلم را به خود می گیرد – اسپویلر: سربازانش اغلب به شکل وحشی و خاطره‌انگیز می میرند – و قبل از آن یک بازی بی نقص ارائه می دهد. همراه با بازیگرانی مانند پل نیکولز، دنیل کریگ، جیمز دارسی و بن ویشا، این بازیگر یک شب را در یک سنگر مدل گذراند تا تصاویر وحشتناک جنگ را به دقت نقاشی کند. واضح است که تلاش آنها موفق بود. این شاید کمترین فیلم جنگی در اثرهای تحسین‌شده کیلین مورفی باشد، که با توجه به ارزش نامعلوم و واکنش متوسط ​​منتقدان کاملاً قابل پیش بینی است. با این حال، با نگاهی به گذشته، The Trench فیلم بسیار جذابی به نظر می رسد.

فیلم انتروپوئ

فیلم آنتروپوید یا شبه انسان، که توسط شان الیس کارگردانی شده و توسط خود الیس و آنتونی فروین نوشته شده است، داستان سربازی به نام جوزف گابچیک را به تصویر می‌کشد که اهل چکسلواکی است. او همراه با یان کوبیس، ترور یکی از مغزهای مهم هولوکاست به نام راینهارد هایدریش را برنامه‌ریزی می‌کنند. فیلم Metro Manilla (2013) که به زبان تاگالوگ ساخته شده است، توسط منتقدان و طرفداران سینما تحسین شده و برخی از تماشاگران به شان الیس توجه کرده‌اند. با توجه به اینکه او یکی از بهترین بازیگران فیلم‌های جنگی است و نقش اصلی داستان را در این فیلم بازی می‌کند، انتظار داشتیم که این کارگردان به انتظارات ما پاسخ مناسبی دهد.

اما با وجود داشتن برخی از بهترین بازی های مورفی، الیس با این فیلم جنگی زندگینامه ای خود کمی کمتر از انتظارات ظاهر شد. پس از اکران، Anthropoid اگرچه سزاوار احترام بیشتری بود – اما در باکس آفیس به شدت شکست خورده و مورد علاقه منتقدان نشد. این فیلم نه توسط منتقدان رد شد و نه چیزی شبیه آن. اما امتیاز ۶۷ درصد در راتن تومیتوز نه برای فیلمنامه خوب فروین و نه کارگردانی استادانه الیس سزاوار نیست. این دو نور درخشانی روی دو شخصیت کلیدی سال های ابتدایی جنگ جهانی دوم تابانیدند، و در کل، همه بازیگران و تیم تولید آنتروپوید باید به خاطر کارشان ستایش شوند. این ستایش شامل کیلین مورفی نیز می شود.

۴- کوه سرد (۲

در این منطقه کوهستانی سرد، کیلین مورفی در نقش یک سرباز کنفدراسیون به نام باردولف در فیلم به کارگردانی آنتونی مینگلا بازی می کند. او در طول فیلم تنها در یک صحنه حضور دارد، اما با اشتیاق و اهتمام بسیار برای این نقش کوتاه بازی می کند. این فیلم ممکن است در میان مخاطبان امروزی معروف نباشد، اما بدون شک، آنتونی مینگلا باید برای اقتباس فیلمنامه و هدایت بازیگران تحسین شود.

داستان این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته چارلز فریزر در سال ۱۹۹۷ می باشد و روایت مردی به نام اینمن را انجام می دهد که نقش او توسط جود لا بازی می شود. این مرد، یک سرباز است که در دوران جنگ داخلی آمریکا علیرغم تمام شوق و اشتیاقش برای شرکت در جنگ، نهایتاً با فرار از ارتش نیروهای کنفدراسیون به سفری پرماجرا برای بازگشت به خانه می پردازد. نیکول کیدمن نیز در نقش عشق قهرمان داستان به نام ایدا حضور دارد، در حالی که بازیگران معروف دیگر از جمله ناتالی پورتمن و برندن گلیسون نیز در این فیلم بازی می کنند. این فیلم با استعداد هنرمندان برجسته از جمله آنتونی مینگلا همراه است که با بازی بسیار قابل تحسین و بی نقص خود، توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب کند. به طرز جالب و جذابی، این فیلم که با حضور مورفی نیز برخاسته است، همچنان پس از گذشت ۲۰ سال از انتشارش، برای تماشاگران جذاب و دیدنی است.

۳-اوپنهایمر (۲۰۲۳)

برای ششمین بار، کیلین مورفی زیر نظر و کارگردانی کریستوفر نولان بازی کرد – او نقش اصلی در اوپنهایمر (۲۰۲۳) را ایفا کرد، و به عنوان اولین بازیگر مرد اهل ایرلندی که جایزه اسکار بهترین بازیگر را به دست آورد. او در نقش خالق اولین بمب اتمی، با بازی بی نقص خود در این فیلم زندگینامه ای حماسی، تحسین برانگیزی به نمایش گذاشت. در حالی که کیلین مورفی جایزه اسکار را دریافت کرد، رابرت داونی جونیور نیز به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، موفق به کسب تندیس طلایی شد.

او در نقش لوئیس اشتراوس عالی بازی می‌کند، در حالی که امیلی بلانت نیز چند صحنه را در نقش کیتی، همسر قهرمان داستان از خود بهترین بازی می‌کند. مانند کیلین و رابرت، این هنرپیشه مشهور بریتانیایی نیز نامزد اسکار شد (در مورد او بهترین بازیگر نقش مکمل زن بود)، اگرچه نتوانست این جایزه را بدست آورد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به مت دیمون، فلورنس پیو و جاش هارتنت اشاره کرد و تا پایان انفجاری اوپنهایمر، هر یک از آن بازیگران معروف با نهایت احترام برای تاریخی که به روی پرده برده بودند، بازی هایشان را انجام دادند. واضح است که همه آن در جایگاه خود و نقش هایشان، تحقیقات کافی انجام داده بودند، از جمله خود کارگردان. او یک فیلمنامه هوشمندانه برای اوپنهایمر نوشت و محصول کلی را با تمام آن تکنیک‌های فیلمسازی ساخت که در وهله اول او را به چنین کارگردان موفق و پرطرفداری تبدیل کرد. همانطور که اعداد و ارقام باکس آفیس و جوایز نشان می دهد، این یک فیلم جنگی با تماشای ضروری برای علاقمندان به ژانر جنگی است که کیلین مورفی در آن بازی می کند.

۲- دانکرک (۲۰۱۷)

قبل از اینکه در فیلم اوپنهایمر نولان بازی کند، مورفی نقش یک سرباز گمنام را در فیلم دیگری به نام دانکرک بازی می کرد که باز هم نولان کارگردانی آن را بر عهده داشت. این فیلم به یادماندنی از کیلین است – مانند توماس شلبی، شخصیت معروف او در سریال تلویزیونی پیکی بلایندرز، شخصیت مورفی در دانکرک تحت تاثیر خشونت ها و بیرحمی های میدان جنگ قرار گرفته است. کیلین حتی در خارج از صحنه نیز کار فوق العاده ای در ژانر جنگی انجام داده است، با بازی اش در نقش توماس شلبی به عنوان یکی از بهترین تصویرسازی ها از اختلال استرس پس از سانحه در تاریخ دنیای سرگرمی، بدون در نظر گرفتن نوع رسانه.

او از این استعدادها در دانکرک نیز بهره می‌برد، جایی که کیلین با بازیگران مشهوری مانند بری کیوگان هم بازی می‌کند. بازیگر دوم وظیفه بازی نقش جورج را دارد، در حالیکه فیون وایتهد در نقش سرباز اصلی به نام تامی حضور دارد. این فیلم دارای داستانی مشهور است، درباره تخلیه نیروها در طول جنگ جهانی دوم. اما کریستوفر نولان، نویسنده و کارگردان فیلم، با اضافه کردن یک دیدگاه افسانه‌ای، داستان دانکرک را از سه زاویه مختلف روایت می‌کند: زمین، هوا و دریا. فیلمنامه‌ی کریستوفر نولان به تنهایی بسیار عالی است، به همراه صحنه‌های فیلمبرداری برتر و بازی‌های فوق‌العاده بازیگران، و همه چیز دیگر در فیلم، این را به یکی از بهترین فیلم‌های دهه اخیر تبدیل می‌کند. حضور مورفی در نقش "سرباز لرزان" ممکن است نقش فرعی به وی دهد، اما دانکرک یک فیلم جنگی با کیفیت است که توجه به استعداد کیلین مورفی به عنوان یک بازیگر استثنایی و قابل تحسین را جلب می‌کند.

۱- طوفانی که جوانه‌های جو را

وزش باد در اردک‌روستا توسط پل لاورتی نوشته شده و کن لوچ به کارگردانی آن را بر عهده داشته است، یک فیلمی که نقش مهمی در معرفی کیلین مورفی به صحنه‌های سینما داشت. این اثر یک فیلم ایرلندی است که در طول جنگ استقلال ایرلند از بریتانیا رخ می‌دهد و دیمین اُداناوان نقش اصلی آن را بازی می‌کند که توسط کیلین مورفی به تصویر کشیده شده است. او همچنین به همراه برادرش تدی، با بازی پادریک دلینی، به ارتش جمهوری‌خواه ایرلند می‌پیوندند تا با بریتانیایی‌ها مبارزه کنند. وزش باد در اردک‌روستا، بهترین اجرای فیلمی از کیلین مورفی بود – حتی با در نظر گرفتن فیلمی که ۲۸ روز بعد (۲۰۰۲) به کارگردانی دنی بویل اکران شد.

آخرین فیلم پس از انتشار با استقبال خوبی روبرو شد، اما بدون شک در سال‌های اخیر جذابیت بیشتری پیدا کرده است. این موضوع درباره بادی که در مرغزار می وزد نمی‌توان گفت. بدون شک این فیلم در سینماها موفق بود و تحسین منتقدان را جلب کرد. اما با وجود جذابیت ماندگارش، ارزش نام آن اخیراً کاهش یافته است. داستان این فیلم بسیار احساسی است، در یک لحظه هیجان انگیز و در لحظه دیگر تکان‌دهنده، و حتی از نظر فنی، بادی که در مرغزار می وزد یک پیروزی مطلق است. تاکتیک‌های دقیق انتقال تداوم، تفسیرهای قابل‌توجه، موسیقی متن هیجان‌انگیز، و فیلمبرداری درخشان – در طول فیلم، باعث شده که این فیلم تحت رهبری کن لوچ، سازنده افسانه‌ای بریتانیایی، یک تکنیک فیلمسازی در کلاس جهانی داشته باشد. او بهترین فیلم جنگی حرفه‌ای کیلین مورفی را آفرید و به او کمک کرد تا این بازیگر ایرلندی به یکی از بهترین هنرپیشه‌های تاریخ فیلم‌های جنگی تبدیل شود.

تگ‌ها

موارد مرتبط

سایر مطالب از همان نویسنده

دیجیتو

بدون نظر

لغو پاسخ

ذخیره نام، ایمیل و وب‌سایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره نظری می‌نویسم.

ارسال و ورود

Δdocument.getElementById( "ak_js_1" ).setAttribute( "value", ( new Date() ).getTime() );

کدام یک از این مجموعه های تازه تولید شده بهترین برنامه های تلویزیونی خانگی را دارا است؟

آخرین اخبار

"بارورسازی ابرها" چیست؟ آیا این روش باعث وقوع سیل در دبی شده است؟

۱۰ حقیقت جالب درباره شرکت اپل؛ از حقوق استیو جابز تا ثروتمندتر بودن از اکثر کشورها

کشف فسیل بزرگترین مار جهان در هند که ۴۷ میلیون سال پیش در باتلاق‌ها زندگی می‌کرده

چرا با بالاتر شدن سن، کمتر کراش می‌زنیم؟

ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا، معروف به آیوی لیگ، چقدر دشوار است؟ + اینفوگرافیک

۱۴۰۳ © تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *