رفاه از خرید و فروش کدملی خودرو

 

فعالیت خرید و فروش خودروهای دارای کدملی از ۷۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان در بازار در حال رونق است. در حال حاضر، فروش و خرید خودروهای دارای کدملی در بازار خودرو دوباره به موقعیت خوبی رسیده است و این روش برای متقاضیان به عنوان یک راه سریع برای خرید خودرو محسوب می‌شود.

 

جدیدترین تکنولوژی‌ها

استفاده از روش‌های آزمون و خطا برای مدیریت بازار خودرو در چند سال اخیر، منجر به آشفتگی در این بازار شده است. امروزه معاملات کدملی در بازار خودرو دوباره به رونق درآمده است. به طور واقعی، روش‌های توزیع خودروها در بازار، جز خرید و فروش با شماره ملی برای مشتریان واقعی، گزینه‌ای دیگر ندارد.

اجرای محدودیت‌های مختلف مانند عدم داشتن پلاک فعال، عدم خرید محصولات داخلی طی ۴۸ ماه و داشتن گواهینامه، بازار خودرو را به سه گروه تقسیم کرده است. گروه اول افرادی هستند که تمامی شرایط خرید را دارند و از بودجه لازم نیز برخوردار هستند و می‌توانند تا نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند. پس از انجام مراحل ثبت‌نام، این گروه می‌توانند اتومبیل خود را تحویل بگیرند یا قبلاً تحویل گرفته‌اند.

افراد گروه دوم، شرایط ثبت‌نام را دارند اما به تمکن مالی ندارند. این افراد ثبت‌نام اولیه خود را انجام می‌دهند و با استفاده از شبکه دلالان و حواله‌فروشان، حواله اتومبیل ثبت‌نامی خود را به فروش می‌رسانند. همچنین افرادی که در طرح جوانی جمعیت یا نوسازی خودروهای قدیمی شرکت کرده‌اند نیز به این گروه تعلق می‌گیرند.

در گروه سوم، افرادی هستند که موانع ثبت‌نام خودرو را دارند، اما از منابع مالی کافی برای خرید خودرو برخوردار هستند. این افراد به جزوهای دیگری برای خرید خودرو مراجعه می‌کنند و از آن‌ها حواله می‌گیرند تا بتوانند خودرو را تحویل بگیرند.

در بازار خودرو، در اسفند ۱۴۰۲، جدول خرید و فروش کدملی و حواله خودرو قابل‌توجه است. بخش زیادی از مصرف‌کنندگان حاضر، از گروه‌های دوم و سوم هستند. این موضوع باعث شده است که بازار برای خرید و فروش کدملی و حواله خودرو، به شدت فعال شود. باید توجه داشت که هزینه خرید کدملی و حواله به همراه پرداخت قیمت کارخانه‌ای، کمتر از هزینه خرید مستقیم خودرو از بازار آزاد باشد. به همین دلیل، استقبال از این روش برای خریداران بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

معامله‌ی غیرقانونی خودروها از طریق حواله، توسط دلالان انجام می‌شود. به منظور اطمینان خریداران، وکالت‌نامه و اقرارنامه صادر می‌شود تا اطمینان بیشتری برای طرفین ایجاد شود. وزارت صنعت همواره بر غیرقانونی بودن این موضوع تأکید دارد. با این حال، تا زمانی که بازار خودرو به حالت طبیعی برنگردد، معاملات از جمله خرید و فروش حواله یا کدملی ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *