رقابت شیائومی و اپل در بازار خودروهای الکتریکی

فناوری دیجیتال

لطفاً انتخاب کنید که چقدر از دیجیاتو راضی هستید.

چگونه می توانیم تجربه بهتری برای شما فراهم کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در بهبود و توسعه دیجیاتو سپاسگزاریم.

تعطیلی پروژه خودروی اپل، به نظر مشخصاً به نفع خودروی شیائومی بوده است. چند روز پیش اعلام شد که اپل پروژه خودروی خود را قطع کرده و به نظر مشخصاً این اتفاق به افزایش فروش شیائومی SU7 کمک کرده است.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه دیجیاتو شوید.

آخرین پیشرفت‌های فناوری

ویدیوهای مرتبط

ورود شرکت شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی یکی از مهمترین رویدادهای اخیر در تاریخ این شرکت بوده است و موفق به فروش نسبتاً چشمگیری شده است. بر اساس آمارهای اخیر، ۵۱.۹ درصد از مالکان خودروی SU7 این شرکت از مالکان محصولات و کاربران اکوسیستم شرکت اپل هستند؛ در حالی که گزارشات نشان می‌دهند که اپل فرآیند توسعه خودرو الکتریکی خود را متوقف کرده است.

آیا شیائومی به یکی از بازارهای خودروهای الکتریکی تبدیل می‌شود؟

"لی جون"، مدیرعامل شیائومی، در حین برگزاری نمایشگاه خودرو پکن اشاره کرد که کاربران اپل بخش گسترده‌ای از خریداران خودروهای الکتریکی این شرکت را تشکیل می‌دهند، درحالی‌که در گذشته از محصولات اکوسیستم اپل استفاده می‌کرده‌اند. طبق گزارش‌های غیررسمی، اپل به‌مدت ۱۰ سال روی پروژه خودروی الکتریکی خود زمان صرف کرده بود؛ درحالی‌که شیائومی تنها ۳ سال است که به این حوزه وارد شده.

به نظر می‌رسد که یکی از دلایل علاقه کاربران اپل به خودروهای الکتریکی شیائومی، پشتیبانی آن‌ها از اکوسیستم اپل است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در این زمینه، قابلیت CarPlay محسوب می‌شود. همچنین خودروی SU7 از تعامل با آیپد داخل خودرو پشتیبانی به عمل می‌آورد که امکان کنترل بسیاری از امکانات ماشین توسط سرنشینان صندلی عقب و با استفاده از تبلت اپل را ممکن می‌سازد. مدیرعامل شیائومی در توئیت اخیر خود تأکید ویژه‌ای روی پشتیبانی از ویژگی‌های مرتبط با محصولات اپل در خودروی SU7 داشته و این خودرو را به عنوان سازگارترین محصول با اکوسیستم اپل معرفی کرده است؛ به‌طوری که از نظر او، بهترین گزینه برای دارندگان آیفون و آیپد به‌شمار می‌رود.

در طول سخنرانی آقای جون در نمایشگاه خودرو پکن، یکی از نکات دیگر این بود که مدل SU7 با دریافت ۷۵ هزار سفارش قطعی، بیش از ۵۷۰۰ دستگاه از آن پس از ۲۸ روز از معرفی، به خریداران تحویل داده شد. این عملکرد برای یک برند جدید در صنعت خودرو، بسیار قابل توجه است. طبق ادعای شیائومی، ۲۹ درصد از خریداران قبلی از برندهای معروفی مانند مرسدس، BMW و آئودی هستند و فناوری پیشرفته موجود در خودروی شیائومی توانسته است توجه آنها را به خود جلب کند.

شیائومی قصد دارد تا پایان سال جاری، حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی SU7 را تولید کرده و به بازار عرضه کند. این شرکت با ایجاد ۲۱۹ نمایندگی فروش در سراسر چین، سعی دارد تا خودروهای سفارشی را به‌سرعت به مشتریان تحویل دهد. همچنین، وعده داده شده است که در ماه‌های آتی، چندین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای این خودروها ارائه شود. شیائومی هدف گذاری کرده است که تا ۱۵ الی ۲۰ سال آینده، جزء ۵ خودروساز برتر دنیا قرار گیرد. رقابت با اپل در بازار خودروهای الکتریکی، زمینه رشدی برای رقبا ایجاد کرده و در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان از جمله شیائومی، در تلاشند تا توانایی جذب گسترده‌تری از مشتریان را داشته باشند.

مطالب و خبرهای مرتبط

آراء و نظرات شما را بنویسید

برای مکالمه با کاربران ثبت‌نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادات دیجیاتو

دیجیاتو با شبکه‌های اجتماعی، سریع‌ترین روش برای دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید، بهتر است شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمام حقوق وبسایت دیجیاتو متعلق به آن می‌باشد. این وبسایت توسط سرورهای قدرتمند شرکت پارس پک پشتیبانی می‌شود.

ورود به پنل کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *