سقوط سهام انویدیا و تأثیر آن بر ارزش بازار

وب‌سایت منظوری

لطفا از عملکرد دیجیاتو خود راضی هستید یا خیر؟

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ذخیره شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو سپاسگزاریم.

به نظر می‌رسد کاهش قیمت سهام یکی از فروشندگان انویدیا باعث کاهش ۲۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار این شرکت شده است. در حال حاضر ارزش بازار انویدیا به ۱.۹ تریلیون دلار رسیده است.

برای استفاده از امکانات و بخش‌های ویژه در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه دیجیاتو شوید.

در روز جمعه، سهام شرکت انویدیا با یک ریزش ۱۰ درصدی روبرو شدند. این رویداد باعث شد که ارزش این شرکت که در مارس ۲۰۲۰ به ۱.۹ تریلیون دلار رسیده بود، به طور قابل توجهی کاهش یابد. این نزول باعث از دست دادن ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار شرکت تراشه‌ساز سبز شد.

به گزارش CNBC، انویدیا به نظر می‌رسد که سقوط سهام خود را تحمل کند؛ این اتفاق بی‌نظیر به Super Micro Computer مرتبط است که یکی از تامین کنندگان سرورهای مبتنی بر انویدیا می‌باشد و در روز جمعه با کاهش ۲۳ درصدی سهام خود روبرو شد. در حالی که این خط را می‌نویسم، سهام انویدیا با قیمت ۷۵۹.۶۴ دلار در هر سهم معامله می‌شود.

در ماه ژانویه، Super Micro Computer گزارش غیررسمی فروش و درآمد خود را ۱۱ روز قبل از زمان مقرر برای اعلام گزارش مالی سه‌ماهه دوم تغییر داد. این اقدام ظاهراً باعث سقوط سهام این شرکت شده است.

شرکت‌های Super Micro و انویدیا همچنین در روز جمعه در شاخص S&P 500 بدترین عملکرد را نشان دادند.

مانند انویدیا، شرکت Super Micro در چند هفته گذشته به دلیل تقاضای بی‌پایان برای رایانه‌های مبتنی بر Nvidia، که برای توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT استفاده می‌شود، با فروش بسیار بالا روبرو شده است.

به‌علاوه از این دو شرکت، سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را در سهام بسیاری از شرکت‌های حوزه نیمه‌رسانا کاهش داده‌اند. شاخص نیمه‌هادی VanEck نیز با افت ۴.۵ درصدی روز جمعه روبه‌رو شده و سهام Arm نیز ۱۷ درصد پایین آمده است. AMD، رقیب اصلی انویدیا نیز شاهد کاهش ۵ درصدی سهام خود بوده است.

Super Micro Computer با همکاری انویدیا اقداماتی انجام داده و در حال حاضر در بازاری با رقابت شدید حضور دارد. شرکت‌هایی مانند Dell و Hewlett Packard Enterprise نیز در حال طراحی سیستم‌هایی با استفاده از آخرین نسل از واحدهای پردازش گرافیکی Blackwell انویدیا هستند.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و افکار خود را به اشتراک بگذارید

برای شرکت در بحث و گفتگو ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادات دیجیاتو

دیجیاتو از بهترین روش‌ها برای دسترسی سریع به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی اختیارات وبسایت دیجیاتو تحت حفاظت قرار دارد | این وبسایت با استفاده از سرورهای قوی پارس پک پشتیبانی می‌شود

ورود به حساب کاربری ، ایجاد حساب کاربری ، بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *