سینا تمدن؛ از ایرانیان موفق در صنعت فناوری به معاونیت ارشد اپل

دیجیاتوستار

لطفا از دیجیاتو راضی هستید یا خیر؟

چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما فراهم کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو سپاسگزاریم.

زندگینامه «سینا تمدن»؛ معاون ارشد شرکت اپل پس از «استیو جابز»

«سینا تمدن»، ایرانی ساکن آمریکا، معاون مدیرعامل شرکت «اپل»، یکی از مدیران برجسته و تأثیرگذار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

برای استفاده از امکانات و خدمات ویژه در دیجیاتو، عضو ویژه شوید و در دیجیاتو ثبت‌نام کنید.

تازه‌ترین تکنولوژی

ویدئوهای مرتبط

«سینا تمدن»، معاون مدیرعامل شرکت «اپل»، یکی از افراد برجسته و تأثیرگذار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است. در این مقاله پس از بررسی کلی زندگی شخصی او، با تلاش‌هایش در این راه بیشتر آشنا می‌شویم.

سینا تمدن در سال ۱۳۳۵ در شهر تبریز متولد شد. او در سنین جوانی برای ادامه تحصیل و یافتن شغل به ایالات‌متحده مهاجرت کرد و به‌سرعت توانست استعدادهای خود را به نمایش بگذارد.

سینا تمدن، همانند بسیاری از مدیران برجسته اپل، انتخاب کرده است تا اطلاعات شخصی خود را خصوصی نگه دارد و علاقه ای به اشتراک گذاری جزئیات آن ندارد.

او تنها فردی است که در وب‌سایت رسمی شرکت اپل اطلاعاتی درباره‌اش گزارش نشده است. صفحه اجتماعی تنها که از سینا تمدن شناخته شده، صفحه فیسبوک اوست که از سال ۲۰۱۳ می‌باشد.

او در حال حاضر با ۶۶ سال سن، با همسرش، "کانی تمدن" و دو فرزندش، "آستین" و "آریانا"، در کالیفرنیا زندگی می‌کند. خانم تمدن عکاس و تهیه‌کننده ویدئو است و یک استودیو عکاسی کودک دارد.

تحصیلات و فعالیت‌ها

تمدن در دهه ۱۳۶۰ موفق به گرفتن مدرک کارشناسی از دانشگاه «پردو» آمریکا شد. سپس مدرک دکترای خود را در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه «اورسای» فرانسه دریافت کرد.

پس از اتمام تحصیل، تمدن به عنوان یک مهندس نرم‌افزار در شرکت‌های مختلف شروع به کار کرد. به‌عنوان مثال، می‌توان به همکاری او با شرکت "سان مایکروسیستمز" (Sun Microsystems) در سال ۱۳۷۲ اشاره کرد. این شرکت یک کمپانی فناوری آمریکایی است که علاوه بر فروش قطعات کامپیوتری و تولید نرم‌افزارها، در زمینه برنامه‌نویسی نیز فعالیت دارد. همچنین، شرکت سان مایکروسیستمز نویسنده زبان برنامه‌نویسی جاوا است و برنامه‌های "MySQL" و "NFS" نیز از تولیدات این شرکت هستند.

با این حال، می‌توان به حضور گسترده او در شرکت‌های نوپا واقع در ولی‌نامه‌ی سیلیکون اشاره کرد که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی شروع حرفه‌ی او باشد.

پس از اخراج شدن از شرکت اپل به دلیل کودتای ناعادلانه در هیئت‌مدیره، استیو جابز، کارآفرین و بنیان‌گذار شرکت رایانه‌ای، NeXT را تأسیس کرد و به آن پیوست.

در سال ۱۳۷۳، تمدن به این شرکت کامپیوتری و نرم‌افزار پیوست و تا سال ۱۳۷۵، فروشنده معاون مدیرعامل این شرکت در دفتر شیکاگو بود.

"گیل آملیو" در سال ۱۳۷۵ به عنوان مدیر عامل شرکت اپل انتخاب شد و در ابتدای سال ۱۳۷۷ شرکت نکست را با قیمت ۴۲۹ میلیون دلار خریداری کرد. این اتفاق باعث شد که استیو جابز دوباره به اپل برگردد.

فعالیت در شرکت اپل

سینا تمدن در سال ۱۳۷۷، هم‌زمان با بازگشت استیو جابز، وارد شرکت اپل شد و به عنوان معاون ارشد برنامه‌های کاربردی در این شرکت فعالیت خود را آغاز کرد. او همچنین در سمت معاون ارشد، معاون خدمات و پشتیبانی جهانی و معاون رئیس و مدیرعامل در این شرکت مشغول به کار بود.

سارا در دوران کاری خود در شرکت گوگل، با تلاش و استعداد خود موفق به رسیدن به یک موقعیت بسیار مهم در این شرکت شد. او با هوش و استعداد خود توانست به‌عنوان یکی از مدیران برجسته و تأثیرگذار شناخته شود. از فعالیت‌های وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

او به سمت نایب مدیرعامل شرکت اپل پیش رفت و نقش بسیار مهمی در توسعه محصولات نوآورانه مانند آیفون، آی‌پد، آی‌بوک و… ایفا کرد.

در سال ۲۰۱۱، یک مجله تجاری معتبر آمریکایی عکس‌های ۱۱ نامزد برتر برای جایگزینی استیو جابز، مدیرعامل شرکت اپل، منتشر کرد. این مجله سالانه اطلاعاتی درباره کمپانی‌های مختلف را منتشر می‌کند.

سینا تمدن یکی از شخصیت‌های مهم و محبوب در این لیست بود. از جمله عوامل تاثیرگذار در این انتخاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فعالیت‌های دیگر سینا تمدن

سینا تمدن تجربه‌های بسیار دیگری در زمینه‌ی فناوری و بازاریابی هم دارد. نقش او در توسعه و رشد اپل بسیار مهم بوده است. وی در چند استارتاپ موفق دیگر، ازجمله "Dropcam" که توسط گوگل خریداری شده و "Lookout" (شرکت امنیت موبایل)، نقش داشته است.

سینا تمدن فعالیت‌های مثبتی در زمینه‌های مختلف انجام داده است. علاوه بر شکوفایی در صنعت فناوری، وی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی نیز فعالیت کرده است. او در برنامه‌های خیریه مردمی شرکت کرده و به حمایت از برنامه‌های آموزشی برای جوانان محروم و ترویج تنوع در صنعت فناوری پرداخته است. ثروت تخمین زده شده او حداقل ۷۳ میلیون دلار است.

ختم این سخن

سینا تمدن یکی از دانشمندان برجسته ایرانی در زمینه فناوری اطلاعات است که با تلاش‌های فوق‌العاده‌ای موفق شد تا به سمت قائم‌مقامی شرکت اپل برسد. او همچنین در شرکت‌های بزرگ دیگری مانند نکست فعالیت‌های چشمگیری داشته است. با این حال، وی تمایلی به اشتراک‌گذاری زندگی شخصی خود در فضای مجازی ندارد و اطلاعات اندکی در این زمینه در دسترس است.

مسائل رایج

سینا تمدن در سال ۱۳۳۵ در شهر تبریز به دنیا آمد.

او یکی از افرادی است که برای جایگزینی استیو جابز به عنوان نامزد در مجله "فورچون" مورد بررسی قرار گرفته است.

او و خانواده‌اش در کالیفرنیا زندگی می‌کنند و همراه فرزندانشان هستند.

برآورد ثروت او حداقل ۷۳ میلیون دلار است.

مطالب و اخبار مرتبط را مطالعه کنید

نظرات و انتقادات خود را به اشتراک بگذارید

با عضویت یا ورود به حساب کاربری، با سایر کاربران بحث کنید

پیشنهادهای دیجیاتو

با دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو، شما به سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو دست خواهید یافت. اگر می‌خواهید همیشه به‌روز باشید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمام حقوق وبسایت دیجیاتو متعلق به آن می‌باشد و این وبسایت توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود.

ورود به اکانت

ایجاد اکانت

فراموشی پسورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *