عرضه نیسان ترا به بازار ایران توسط پرشیاخودرو

پرشیاخودرو، شرکتی که در زمینه واردات بی‌ام‌و و مونتاژ نیسان فعالیت می‌کند، قصد دارد مدل شاسی‌بلند و آفرودی نیسان ترا را به بازار ایران عرضه کند. این اطلاعات توسط اداره روابط عمومی پرشیاخودرو منتشر شده است.

 

تازگی‌های تکنولوژی

بنا به اعلام روابط عمومی شرکت پرشیاخودرو، این شرکت قصد دارد تا خودروی شاسی بلند و آفرود نیسان ترا را در بازار ایران عرضه کند. این خودرو از طریق برند فرعی پرشیاخودرو به بازار عرضه می‌شود. این شرکت با نام مانیان خودرو شناخته می‌شود و نیسان ترا در ایران تولید می‌شود. تولید و عرضه نیسان ترا در بازار ایران باعث می‌شود که این برند ژاپنی پس از یک دهه به خطوط تولید خودروسازی کشور بازگردد. همچنین، پرشیاخودرو که در گذشته بی‌ام‌و را وارد می‌کرد، اکنون به عرضه‌کننده نیسان تبدیل خواهد شد.

تولید خودرو از واردات تا مونتاژ

خط تولید خودروی مانیان در شهرستان آبیک استان قزوین واقع شده است. تمامی بخش‌های این خط تولید شامل پیست تست خودرو، سالن تأسیسات، سالن انبار، محوطه انبار بدنه‌های رنگ شده، سالن آماده‌سازی بدنه، سالن مونتاژ با بخش‌های خط تریم و خط شاسی اکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند و آماده تولید نیسان ترا هستند.

باید اشاره کنم که این خودرو با نام نیسان پالادین یا نیسان ژنگژو نیز معروف است و یک خودروی اختصاصی برای بازار چین است. این خودرو از شاسی مستقل یا شاسی نردبانی استفاده می‌کند، همانطور که از تصاویر مشخص است. با توجه به تحریم‌ها، مانیان خودرو نیسان ترا را با یک برند جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

مشخصات خودروی نیسان ترا به ابعاد زیر می‌رسد: ۴۸۸۲ میلی‌متر طول، ۱۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۳۵ میلی‌متر ارتفاع. فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۲۸۵۰ میلی‌متر است. از نظر ابعاد، نیسان ترا مشابه سانگ یانگ رکستون G4 است. هر دو خودرو به عنوان شاسی‌بلند‌های قوی در مسیرهای سخت و آفرود شناخته شده‌اند. نیسان ترا براساس پلتفرم F-آلفا که برای خودروهای آفرودی توسعه داده شده است، ساخته شده است.

در زیر کاپوت خودروی مانیان، یک پیشرانه دولیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت از برند میتسوبیشی قرار دارد. این پیشرانه با کد ۴K31 شناخته می‌شود که حداکثر راندمان آن ۲۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است. میتسوبیشی از چندسال گذشته به عضو سوم اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی تبدیل شده است، از این رو نیسان از پیشرانه‌های این برند در محصولاتش استفاده می‌کند.

گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ZF، در این خودرو مسئولیت انتقال نیرو را بر عهده دارد. همچنین، نیسان ترا در شرایط عادی یک شاسی بلند با یک دیفرانسیل عقب دارد. اما با فعال کردن کمک سبک یا سنگین، شما قادر خواهید بود تا مانورهای آفرودی را اجرا کنید. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع دوجناغی دوبل و در عقب از نوع مولتی لینک پنج اتصالی می‌باشد.

بر اساس اعلامیه های پرشیا خودرو و مانیان خودرو در رسانه ها، امکانات رفاهی و ایمنی زیر در خودروی نیسان ترا قرار دارد: کابین با پوشش چرمی تریم، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی، سیستم صوتی با صفحه نمایش، سیستم تهویه خودکار، شارژر بی سیم برای تلفن همراه، سیستم های کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل سرعت در حالت پایین و بالا، دو کیسه هوا، رادار نگهدارنده بین خطوط و رادار نقطه کور. اطلاعات بیشتر درباره عرضه، قیمت گذاری و شرایط فروش مانیان خودرو از طریق سایت به دست مخاطبان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *