مأموریت موفق آپولو ۱۶: فرود موفقیت‌آمیز بر روی ماه

وب‌سایت

لطفا از عملکرد دیجیاتو خود راضی بودید یا نه را انتخاب کنید.

چگونه می توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در بهبود و بهتر کردن دیجیاتو سپاسگزاریم.

امروز در فضا، ماژول قمری آپولو ۱۶ به رهبری «جان یانگ»، همراه با دو سرنشین دیگر، «چارلز دوک» و «کن متنیگلی»، بر روی ماه فرود آمد.

برای شرکت در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

به منظور بهره‌مندی از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف، عضو ویژه دیجیاتو شوید.

تازه‌های علم و فناوری

به تاریخ ۳ آوریل ۱۹۷۲، ماژول فضایی آپولو ۱۶ تحت فرماندهی «جان یانگ»، با حضور دو فضانورد دیگر، «چارلز دوک» و «کن متنیگلی»، بر روی سطح ماه فرود آورد.

مأموریت سرنشین‌دار آپولو ۱۶ دهمین مأموریت برنامه فضایی آپولو بود که توسط ناسا انجام شد. این مأموریت دومین مأموریت «J» آپولو بود و در آن با اقامت طولانی در سطح ماه، به علم و استفاده از وسیله نقلیه ماه‌گرد متمرکز شد.

فرود و کاوش در ارتفاعات دکارت اجرا شد. این مکان برای انتخاب شد زیرا برخی از محققان امیدوار بودند که منطقه به دلیل فعالیت‌های آتشفشانی شکل گرفته باشد، اما اثبات شد که اینطور نیست.

پرتاب در تاریخ ۱۶ آوریل از مرکز فضایی کندی انجام شد. مشکلاتی کوچک در ابتدا و مشکلاتی در موتور فضاپیما باعث تأخیر در فرود روی ماه شد. به همین دلیل مأموریت یک روز زودتر از برنامه‌ریزی اولیه به پایان رسید.

در پی پرواز ماژول ماه به سطح ماه در تاریخ ۲۱ آوریل، فضانوردان یانگ و دوک به مدت ۷۱ ساعت بر روی سطح ماه حضور داشتند و در این مدت سه فعالیت خارج از خودرو یا پیاده‌روی روی ماه انجام دادند که مجموعاً ۲۰ ساعت و ۱۴ دقیقه بود. این دو فضانورد ۹۵.۸ کیلوگرم از نمونه‌های ماه را برای بازگشت به زمین جمع‌آوری کردند. یکی از نمونه‌های جمع‌آوری‌شده Big Muley، بزرگ‌ترین سنگ ماه در طول مأموریت‌های آپولو بود.

در این مدت، متینگلی در ماژول فرماندهی و خدمات (CSM) در اطراف ماه می‌چرخید، عکس می‌گرفت و از ابزارهای علمی استفاده می‌کرد. او به مدت ۱۲۶ ساعت و ۶۴ دور در مدار ماه به تنهایی بود و بیش از بیست آزمایش انجام داد.

بعد از پیوستن یانگ و دوک به متینگلی در مدار ماه، فضانوردان یک زیرماهواره را از ماژول خدمات (SM) رها کردند. در طول بازگشت به زمین، متینگلی یک راهپیمایی فضایی یک ساعته برای جمع آوری چندین نوار فیلم از بخش خارجی ماژول خدماتی انجام داد.

در تاریخ ۲۷ آوریل ۱۹۷۲، مأموریت آپولو ۱۶ موفق به بازگشت به زمین با سلامتی شد.

مقالات و خبرهای مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه کنید

برای مشارکت در گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

برای به‌روز بودن در حوزه فناوری، علم و خودرو، بهترین راه دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو است. فقط با دنبال کردن این شبکه‌ها، می‌توانید سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار مربوطه را داشته باشید.

تمام حقوق وبسایت دیجیاتو تحت حفاظت است. این وبسایت با استفاده از سرورهای قوی پارس پک پشتیبانی می‌شود.

ورود به پنل کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *