ماهواره متئوست ۴: جدیدترین دستاوردهای هواشناسی- زمین‌شناسی

تکنولوژی دیجیتال

لطفاً انتخاب کنید که چقدر از خدمات دیجیاتو راضی هستید.

چگونه می‌توانیم تجربه‌ی بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در بهبود و توسعه‌ی بهتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

امروز، ماهواره متئوست ۴ به مدار زمین پرتاب شد. این ماهواره یک وسیله فضایی هواشناسی- زمین‌شناسی است که در شبکه جهانی سازمان هواشناسی (WMO) فعالیت می‌کند.

برای استفاده از امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد دیجیاتو، به عنوان عضو ویژه در آن ثبت‌نام کنید و از دسترسی به بخش‌های مختلف لذت ببرید.

در تاریخ ۶ مارس ۱۹۸۹، ماهواره متئوست ۴ از پایگاه فضایی گویان فرانسه به فضا پرتاب شد و جدیدترین دستاوردهای فناوری را در اختیار ما قرار داد.

ماهواره ۴ متئوست یک وسیله فضایی است که برای پیش‌بینی و پژوهش‌های زمین‌شناسی در شبکه بین‌المللی سازمان هواشناسی (WMO) به کار می‌رود.

هدف اصلی او عکسبرداری در منطقه قابل مشاهده، فرابنفش و بخار آب بود.

ماهواره‌های متئوست، که توسط آژانس فضایی اروپا توسعه یافته‌اند، ماهواره‌های هواشناسی هستند. این ماهواره‌ها توانایی ارائه اطلاعات درباره آب و هوا، امواج دریا و باد را دارند، با مشاهده حرکت ابرها و الگوهای بخار آب.

این مشاهدات تکمیلی به دیگر داده‌هایی که توسط ماهواره‌هایی مانند Metop در مدار قطبی انجام می‌شود، اضافه می‌شود و این ماهواره‌ها به عنوان منبع اصلی برای مدل‌های پیش‌بینی عددی آب و هوا در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نسل اول از این ماهواره‌ها تا متئوست ۷، مشاهدات هواشناسی مستمر و قابل اعتمادی را از فضا فراهم کردند. در حال حاضر همه ماهواره‌های نسل اول بازنشسته شده‌اند.

از ۷ تا ۱ فوریه ۲۰۱۷، ماهواره متئوست تصاویر اولیه‌ای از اقیانوس هند ارائه می‌کرد و خدماتی برای انتقال داده‌ها، به منظور پشتیبانی از سیستم هشدار سونامی برای این منطقه فراهم می‌کرد. آخرین تصویر منتشرشده از این ماهواره در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۷ منتشر شده بود.

مقالات و اخبار مرتبط را مطالعه کنید

نظرات و انتقادات خود را اعلام کنید

برای شرکت در گفتگو با دیگر کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادات دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین روش برای دسترسی سریع به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی اختیارات وبسایت دیجیاتو توسط سرورهای پارس پک قدرتمند محفوظ است و این وبسایت از آن پشتیبانی می‌کند.

فعالسازی حساب

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *