مایکروسافت معرفی مدل‌های هوش مصنوعی Phi-3: از Mini تا Medium

تکنولوژی دیجیتال

لطفاً انتخاب کنید که چقدر از دیجیاتو راضی هستید.

چطور می‌توانیم تجربه بهتری برای شما فراهم کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از حمایت و همراهی شما در بهبود و بهره‌وری بیشتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

مایکروسافت امروز مدل‌های هوش مصنوعی Phi-3 را رونمایی کرد؛ این مدل‌ها از اندازه کوچکی برخوردارند اما دارای تکنولوژی پیشرفته‌ای هستند. کوچک‌ترین مدل این خانواده دارای ۳.۸ میلیارد پارامتر است و بر اساس قصه‌های کودکان آموزش دیده است.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه این پلتفرم شوید.

تکنولوژی جدید

ویدئوی مرتبط

مایکروسافت اخیراً سه مدل جدید از خانواده Phi-3 را معرفی کرده است که شامل مدل کوچکترین هوش مصنوعی با نام Phi-3 Mini می‌شود. این شرکت این مدل را برای استفاده در پلتفرم‌های مختلف عرضه کرده است و امکان اجرای آن بر روی گوشی‌های هوشمند وجود دارد.

مدل Phi-3 Mini دارای ۳.۸ میلیارد پارامتر است و با مجموعه‌ای از قصه‌های کودکان آموزش داده شده که توسط یک مدل زبانی بزرگ تولید شده بودند. این مدل اکنون در پلتفرم‌های Azure ،Hugging Face و Olama در دسترس است. مایکروسافت قصد دارد دو مدل دیگر با نام‌های Phi-3 Small (با ۷ میلیارد پارامتر) و Phi-3 Medium (با ۱۴ میلیارد پارامتر) را نیز عرضه کند.

ویژگی‌های مینی هوش مصنوعی مدل Phi-3 از شرکت مایکروسافت

مدل زبانی کوچک Phi-2 از مایکروسافت در ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۲) معرفی شد و عملکرد خوبی را از خود نشان داد، مانند مدل‌های بزرگتری مثل Llama 2. اکنون مایکروسافت اعلام کرده که مدل Phi-3 بهتر از نسخه قبلی است و می‌تواند پاسخ‌هایی نزدیک به مدل‌های ۱۰ برابر بزرگتر را ارائه دهد.

توسعه‌دهندگان Phi-3 Mini از کتاب‌های ساده برای آموزش استفاده کرده‌اند. آن‌ها از ایده گرفته‌اند که با استفاده از قصه‌های قبل از خواب که با کلمات و ساختارهای جمله‌ای ساده، موضوعات مهم را مطرح می‌کنند، می‌توانند یک مدل هوش مصنوعی را آموزش دهند. اما به دلیل کمبود کتاب‌های کودک، آن‌ها تصمیم گرفتند از یک مدل زبانی بزرگ برای تولید کتاب‌های جدید برای آموزش Phi-3 Mini استفاده کنند.

مدل‌های کوچک هوش مصنوعی اغلب برای اجرای ارزان‌تر هوش مصنوعی در دستگاه‌های شخصی مانند گوشی همراه و لپ‌تاپ مناسب هستند. شرکت مایکروسافت نیز در ابتدای سال جاری اعلام کرد که در حال تشکیل یک تیم هستند که به‌طور ویژه بر روی مدل‌های سبک هوش مصنوعی تمرکز دارند. علاوه بر خانواده Phi، این شرکت مدل Orca-Math را نیز پیشرفت داده که در حل مسائل ریاضی بسیار قوی است.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه دهید

برای شرکت در گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

توصیه‌های دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین روش برای دستیابی به آخرین اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید اطلاعات به‌روز داشته باشید، به شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو توجه کنید.

تمامی حقوق این وبسایت به دیجیاتو تعلق دارد | دیجیاتو با استفاده از سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

ورود به پنل کاربری

ساخت اکانت کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *