مروری بر فضانوردی آمبرتو گیدونی به ایستگاه فضایی بین‌المللی در دیجیاتو

الکترونیک

لطفا از دیجیاتو راضی هستید یا نه؟

چگونه میتوانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از حمایت شما در بهبود و توسعه بهتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

در امروز در فضا، آمبرتو گیدونی، اولین فضانورد اروپایی که وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شد، بازوی روباتیک شاتل را در دست گرفت و Raffaello MPLM را هدایت کرد.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه این پلتفرم شوید.

در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۰۱، فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام «آمبرتو گیدونی» به عنوان اولین اروپایی وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. او با استفاده از شاتل فضایی اندیور این رکورد را ثبت کرد. این ویدئوی مرتبط با تازه‌های تکنولوژی است.

کارگاه فضایی برنامه‌ریزی شده برای تحویل بیش از ۱۰ تن تجهیزات و تدارکات شامل ماژول لجستیک چندمنظوره رافائلو (MPLM) نیز محموله اندیور بود.

بعضی از وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای استفاده در آزمایشگاه آمریکا، از جمله برخی از محموله‌های آزمایشی اولیه بودند.

ماژول MPLM که توسط آژانس فضایی ایتالیا (ASI) در ایتالیا ساخته شده است، تنها ماژولی است که می‌تواند محموله‌های علمی را به ایستگاه برساند. علاوه بر غذا، آب، لباس و سایر مواد مصرفی، Raffaello دو قفسه آزمایش علمی را نیز حمل می‌کرد.

قبل از پرواز فعلی، تحویل محموله به ایستگاه شامل انواع مصالح و سازه برای افزایش حجم و توان ایستگاه بود. این تحویل ابتدای بهره‌برداری علمی از ایستگاه توسط آزمایشگاه است.

به محض ورود به ایستگاه فضایی بین‌المللی، گیدونی کنترل بازوی رباتیک شاتل را در دست گرفت و Raffaello MPLM را از محل اتصال شاتل به موقعیت خود هدایت کرد.

با دید محدود از پنجره، این یک فرآیند پیچیده بود که ماه‌ها آموزش فشرده را دربر گرفته بود. از داخل کابین شاتل، گیدونی از دوربین‌های کنترل از راه دور، کنترل‌های دستی و یک سیستم دید فضایی دقیق کامپیوتری برای کار با بازوی شاتل و هدایت ماژول استفاده کرد.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کنید

برای شرکت در بحث‌ها ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو

دسترسی سریع‌ترین به اخبار فناوری، علم و خودرو از طریق دیجیاتو است. اگر می‌خواهید به‌روز بمانید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمام اختیارات متعلق به وبسایت دیجیاتو می باشد | دیجیاتو با استفاده از سرورهای قوی پارس پک اداره می‌شود

وارد شدن به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

فراموشی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *