مشکل فرونشستگی شهرهای چین و راه‌حل‌های احتمالی

تکنولوژی دیجیتال

لطفا از دیجیاتو چقدر راضی هستید را انتخاب کنید.

چگونه میتوانیم تجربه شما را بهبود بخشیم؟

نظر شما با موفقیت ذخیره شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو سپاسگزاریم.

مطالعه جدید: حدود نیمی از شهرهای بزرگ چین در حال فروپاشی هستند

پژوهشگران متوجه شدند که تقریباً ۴۵ درصد از سطح شهری چین با سرعت بیش از ۳ میلی‌متر در سال در حال فروپاشی است.

ثبت‌نام در دیجیاتو را انجام دهید

برای استفاده از ویژگی‌ها و امکانات اختصاصی و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، عضو ویژه دیجیاتو شوید.

تکنولوژی جدید

ویدئوهای مرتبط

یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین در حال فرو ریختن هستند. به‌طور دقیق‌تر، حدود ۴۵ درصد از زمین‌های شهری این کشور آسیایی به سرعتی بیش از ۳ میلی‌متر در سال به زیر آب فرو می‌روند. پژوهشگران احتمال می‌دهند که استخراج آب، دلیل اصلی این فرو نشست باشد.

طبق تحقیقات انجام شده و منتشر شده در مجله علمی Science، پژوهشگران چینی متوجه شدند که تقریباً ۴۵ درصد از شهرهای بزرگ چین در حال فروپاشی هستند و میلیون‌ها نفر از ساکنان این شهرها با خطر سیل روبرو هستند. این شهرها به سرعت بالایی، بیش از ۳ میلی‌متر در سال، زیر آب فرو می‌روند. همچنین ۱۶ درصد از این شهرها با سرعت بیش از ۱۰ میلی‌متر در سال غرق می‌شوند.

فرونشستن نصف شهرهای بزرگ چین

تحقیق‌گران ۸۲ شهر چین با جمعیت بیش از ۲ میلیون نفر را بررسی کردند و میزان تغییر ارتفاع شهرها بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲ را اندازه‌گیری کردند. آن‌ها متوجه شدند که بزرگ‌ترین شهر چین، شانگهای، در ۱۰۰ سال گذشته تقریباً ۳ متر فرونشسته و همچنان در حال فرونشستن است. شهرهایی مانند پکن و تیانجین نیز در معرض خطر هستند.

عوامل گوناگونی باعث فرونشست زمین می‌شود، اما پژوهشگران احتمال می‌دهند که استحصال آب در فرونشست شهرهای چین تأثیرگذارتر است. در چین جمعیت زیادی در نواحیی زندگی می‌کنند که از نظر زمین‌شناسی عمر رسوب‌گذاری آن‌ها زیاد نیست. بنابراین زمانی که آب‌های زیرزمینی را خارج می‌کنند، این زمین‌ها فرونشست می‌کنند.

پژوهشگران توصیه می‌کنند که راه‌حل این موضوع ممکن است در کنترل طولانی‌مدت و پایدار استخراج آب‌های زیرزمینی باشد. به گزارش رویترز، در حال حاضر هزینه فرونشست زمین برای چین در حدود ۱.۰۵ میلیارد دلار در سال است.

در دهه‌های اخیر، شهر نیویورک در کشور آمریکا نیز با مشکلاتی روبرو شده و ساختمان‌های بلند این شهر بزرگ بر روی سطح فرو رفتن آن تأثیر گذاشته است.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را ثبت کنید

برای شرکت در بحث‌ها ثبت‌نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو اسرع وسیله دسترسی به اخبار تکنولوژی، علم و خودرو هستند. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را پیگیری کنید.

همه حقوق وبسایت دیجیاتو توسط سرورهای قوی پارس پک محفوظ است و از آن حمایت می‌شود.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *