معرفی تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس و ایکس الیت در دیجیاتو

فناوری دیجیتال

خواهشمندیم سطح رضایت خود از دیجیاتو را انتخاب کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در بهبود و رشد دیجیاتو متشکریم.

اکنون، کوالکام رسماً اسنپدراگون ایکس پلاس را به عنوان یکی از تراشه‌های پایین‌رده‌ی خود معرفی کرد و اطلاعات بیشتری درباره ایکس الیت منتشر شد.

برای بهره‌برداری از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه این پلتفرم شوید.

آخرین پیشرفت‌های فناوری

ویدیوهای مرتبط

کمپانی کوالکام امروز اعلام کرد که به زودی پردازندهٔ لپ‌تاپی اسنپدراگون ایکس پلاس (X Plus) را عرضه خواهد کرد و در عین حال اطلاعات بیشتری دربارهٔ اسنپدراگون ایکس الیت منتشر کرد. این محصولات برای اولین بار می‌توانند رقبایی جدی برای تراشه‌های اپل، اینتل و AMD باشند.

تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس، یک تراشه پایین‌رده از کمپانی کوالکام برای لپ‌تاپ‌هاست. این تراشه دارای ۱۰ هسته و ۴۲ مگابایت کش است و حداکثر فرکانس پردازش چندرشته‌ای آن تا ۳.۴ گیگاهرتز می‌رسد. همچنین یک واحد پردازش عصبی (NPU) با توان ۴۵ TOPS نیز در این تراشه وجود دارد که برای پردازش‌های هوش مصنوعی مولد به کار می‌رود.

تراشه اسنپدراگون X Plus از نوع LPDDR5X است و حداکثر نرخ انتقال داده آن ۸۴۴۸ میلیون انتقال بر ثانیه است. این تراشه دارای یک پردازشگر گرافیکی آدرنو با توانایی ۳.۸ ترافلاپس است. متأسفانه این تراشه تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ وارد بازار نخواهد شد.

تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس، با امتیاز کمتری از اسنپدراگون ایکس الیت در بنچمارک چندرشته‌ای CPU، اما شرکت کوالکام ادعا می‌کند که قدرت آن ۱۰ درصد بیشتر از تراشه M3 اپل است. این تراشه از لحاظ مصرف انرژی بهینه‌تر از تراشه‌های x86 عمل می‌کند و به نظر می‌رسد که در مقایسه با اینتل Core Ultra 7155H، مصرف برق حدود ۵۴ درصد کمتری دارد.

کوالکام اعلام کرده است که سه پردازنده ۱۲ هسته‌ای اسنپدراگون X Elite را با حداکثر فرکانس پردازش چندرشته‌ای ۳.۸ گیگاهرتز و iGPU با ۴.۶ ترافلاپس به بازار عرضه می‌کند. همه سه مدل از یک NPU یکسان بهره می‌برند و از حافظه‌ای مشابه با سرعت اسنپدراگون X Plus استفاده می‌کنند. دو پردازنده از ویژگی Dual-Core Boost بهره می‌برند که فرکانس را به ۴.۲ گیگاهرتز افزایش می‌دهد.

کوالکام اظهار می‌کند که پردازنده‌های آرم این شرکت دارای معماری خوشه‌ای نیستند و همه‌ی هسته‌های آن‌ها قدرتمند هستند. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که محصولاتش در مقایسه با تراشه‌های اپل، اینتل و AMD، در امور قدرت، بهینگی مصرف انرژی و عمر باتری برتری دارند.

تراشه Snapdragon Elite X به زودی به بازار عرضه خواهد شد و احتمالاً لپتاپ‌های Surface Pro جدید، اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از عملکرد این پردازنده‌ها بهره می‌برند.

شرکت کوالکام اظهار می‌کند که تراشه‌های پلتفرم اسنپدراگون ایکس تجربه‌ی بی‌نظیری را به کاربران ارائه می‌دهند و آماده‌اند تا باعث تحول در صنعت کامپیوترهای شخصی شوند. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که پس از عرضه این محصولات در بازار، در آزمون‌های واقعی چه عملکردی به‌ویژه نسبت به تراشه‌های اپل خواهند داشت.

مطالب و خبرهای مرتبط

نقدها و انتقادات خود را بنویسید

برای شرکت در گفتگو با سایر کاربران عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین راه برای دسترسی سریع به اخبار فناوری، علم و خودرو هستند. اگر می‌خواهید به روز باشید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی اختیارات مربوط به وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو با استفاده از سرورهای قوی پارس پک پشتیبانی می‌شود

وارد شدن به حساب کاربری

ایجاد کردن حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *