معرفی مدل‌های هوش مصنوعی Claude 3 توسط انتروپیک در iran-brain

انتروپیک از مدل‌های هوش مصنوعی Claude 3 کشف شد؛ ChatGPT و جمینای نسبت به آن ضعیف‌تر هستند.

بر ادعای انتروپیک، قوی‌ترین عضو خانواده Claude 3 یعنی مدل Opus از مدل‌های GPT-4 و جمینای ۱.۰ اولترا گوگل قدرتمندتر است.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در iran-brain ، ابتدا در آن ثبت‌نام کنید و عضو ویژه شوید.

تازه‌های فناوری

استارتاپ آنتروپیک (Anthropic) مدل‌های جدید هوش مصنوعی خود را که به طور کلی Claude 3 نامیده شده‌اند، معرفی کرد. این شرکت ادعا می‌کند که خانواده جدید Claude 3 بهتر یا حتی بهتر از مدل‌های پیشروی گوگل و OpenAI عمل می‌کند. برخلاف نسخه‌های قبلی، Claude 3 چندوجهی است و قادر به درک ورودی‌های متن و تصویر می‌باشد.

در وب‌سایت خود، انتروپیک اظهار می‌دهد که کلاود ۳ توانایی پاسخ به سؤالات بیشتر، درک دستورالعمل‌های طولانی‌تر و اجرای دقیق‌تر را دارد. خانواده کلاود ۳ شامل Haiku، Sonnet و Opus است که Opus به عنوان بزرگترین و هوشمندترین مدل شناخته می‌شود. انتروپیک اعلام می‌کند که Opus و Sonnet در حال حاضر در وب‌سایت claude.ai قابل دسترسی هستند و مدل هایکو نیز به زودی منتشر خواهد شد.

گفته شده است که در بنچمارک‌های برخی از مدل‌های هوش مصنوعی معروف مانند GPT-4 و جمینای ۱.۰ اولترا گوگل، مدل Opus به عنوان قوی‌ترین عضو خانواده Claude 3 نمرات بالاتری کسب کرده است.

تازه‌های خانواده مدل‌های هوش مصنوعی Claude 3

متفاوت از نسل‌های قبلی، Claude 3 به افراد این امکان را می‌دهد تا فایل‌هایی از جمله تصاویر و نمودارها را بارگذاری کنند. با این حال، این مدل‌ها قادر نیستند تا تصاویر را تولید کنند. انتروپیک بیان می‌کند که همه مدل‌های Claude 3 ویژگی‌های پیشرفته‌تری در تجزیه و تحلیل، پیش‌بینی، ایجاد محتواهای متنوع، برنامه‌نویسی و مکالمه به زبان‌های غیرانگلیسی مانند اسپانیایی، ژاپنی و فرانسوی دارند.

یکی از بنیان‌گذاران شرکت انتروپیک اظهار داشته است که Claude 3 در مدیریت پاسخ به سؤالات پرریسک بهتر از نسخه قبلی خود عمل می‌کند. Claude 2 برای جلوگیری از هر گونه خسارت، گاهی اوقات از پاسخ دادن به سؤالات کاربران امتناع می‌کرد. حالا به نظر می‌رسد مدل‌های جدید این شرکت، با حفظ ایمنی، به بهترین شکل به این سؤالات پاسخ می‌دهند.

شرکت انتروپیک در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد و تاکنون از طرف شرکت‌های بزرگ فناوری مانند آمازون، به دلارهای میلیاردی سرمایه جذب کرده است و به یکی از رقبای اصلی بزرگترین شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی تبدیل شده است.

مقالات و اخبار مرتبط را مطالعه کنید

نظرات و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارید

برای مشارکت در گفتگو ثبت نام کنید یا به حساب کاربری خود وارد شوید

پیشنهادهای iran-brain

برای بروزترین اطلاعات در زمینه فناوری، علم و خودرو، بهترین راه دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی iran-brain است. اگر می‌خواهید اطلاعات به‌روز را دریافت کنید، حتماً این شبکه‌ها را دنبال کنید.

تمامی مالکیت‌ها از سایت iran-brain حفاظت می‌شود | iran-brain با استفاده از سرورهای پارس پک قدرتمند پشتیبانی می‌شود

ورود به اکانت

ساخت اکانت

فراموشی رمز ورود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *