معرفی مدل هوش مصنوعی Orca-Math مایکروسافت در دیجیاتو

تکنولوژی دیجیتال

لطفا از عملکرد دیجیاتو راضی هستید یا نه؟ چگونه میتوانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟ نظر شما با موفقیت ثبت شد. از همراهی شما در بهبود و توسعه بهتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

مایکروسافت مدل هوش مصنوعی Orca-Math را معرفی کرد؛ قوی در حل مسائل ریاضی. این مدل هوش مصنوعی در حل مسائل ریاضی بهتر از مدل‌های بزرگی مانند جمینای پرو و GPT-3.5 عمل می‌کند.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، عضوی ویژه در دیجیاتو شوید و ثبت‌نام کنید.

جدیدترین فناوری‌ها

ویدیوی مرتبط

شرکت مایکروسافت مدل هوش مصنوعی Orca-Math را معرفی کرده است؛ این هوش مصنوعی یک مدل زبانی کوچک (SLM) است اما در حل مسائل ریاضی بهتر عمل می‌کند نسبت به مدل‌های بزرگتری مانند جمینای پرو گوگل و GPT-3.5. این مدل توسط مایکروسافت برپایه مدل ۷ میلیارد پارامتری شرکت Mistral ساخته شده است، و پیشتر از این، مایکروسافت همکاری چندساله با این شرکت فرانسوی را اعلام کرده بود.

با توجه به اعلام رسمی بلاگ مایکروسافت ریسرچ، Orca-Math در بنچمارک GSM8k pass@1 با موفقیت امتیاز ۸۶.۸۱ درصد را کسب کرد. این نتیجه بهتر از امتیاز مدل‌های بزرگی مانند جمینای پرو، LLAMA-2-70 متا، GPT-3.5 و حتی از مدل‌های تخصصی ریاضی مانند MetaMath-70B و WizardMa8th-70B است. ارزش‌ذکر است که مدل پایه Mistral-7B نیز با امتیاز ۳۷.۸۳ درصد در بنچمارک GSM8k عملکرد خود را به‌نمایش گذاشت.

مدل هوش مصنوعی Orca-Math شرکت مایکروسافت

مدل Orca-Math با مجموعه داده‌های شامل ۲۰۰ هزار مسئله ریاضی آموزش دیده است؛ اگرچه این تعداد کمتر از سایر مجموعه داده‌های ریاضی است، اما این حجم داده امکان آموزش به سرعت و با کارایی بیشتر را فراهم می‌کند. همچنین Orca-Math به صورت یک فرایند یادگیری تکراری عمل کرده است، به این شکل که به تکرار حل مسائل ریاضی مشغول شده و بر اساس بازخورد‌های مداوم، خود را بهبود می‌بخشید.

به نظر می‌رسد که استارتاپ انتروپیک از همین داده‌ها برای آموزش مدل هوش مصنوعی Claude 3 Opus استفاده کرده است. مدل هوش مصنوعی قوی انتروپیک، که به تازگی معرفی شده، به عنوان یک رقیب جدی برای جمینای و ChatGPT شناخته می‌شود.

در ماه ژوئن ۲۰۲۳، مایکروسافت مدل زبانی Orca با ۱۳ میلیارد پارامتر را معرفی کرد که از GPT-4 به عنوان معلم هوش مصنوعی خود استفاده می‌کرد. در ماه نوامبر ۲۰۲۳، Orca 2 نیز با نسخه‌های ۱۳ و ۷ میلیارد پارامتری معرفی شد که هر دو برپایه مدل متن‌باز Llama 2 LLM بودند. عضو جدید خانواده Orca با ۷ میلیارد پارامتر، به حل مسائل ریاضی مخصوص است و می‌تواند در این زمینه کاربردهای مختلفی داشته باشد.

مطالب و خبرهای مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خودتان را بنویسید

جهت مشارکت در گفتگو با سایر کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

برای دسترسی سریعتر به اخبار فناوری، علم و خودرو، بهترین راه شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو است. اگر می‌خواهید همیشه به‌روز باشید، بهترین کار این است که شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی مالکیت‌ها برای وب‌سایت دیجیاتو محفوظ می‌باشد | دیجیاتو با استفاده از سرورهای قوی پارس پک پشتیبانی می‌شود

ورود به حساب کاربری انجام دهید

ایجاد یک حساب کاربری تازه

فراموشی رمز عبور را انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *