ملکه زنبور عسل: تحمل به زیر آب بودن و تاثیر آن بر زنبورها در دیجیاتو

فناوری دیجیتال

لطفا از دیجیاتو راضی هستید یا خیر؟

چگونه میتوانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو سپاسگزاریم.

نتیجه آزمایش: ملکه زنبور عسل می‌تواند تا یک هفته زیر آب زنده بماند!

در یک رویداد تصادفی، دانشمندان برای اولین بار متوجه شدند که یک گونه از ملکه زنبورهای عسل قادرند به مدت یک هفته غرق شدن را تحمل کنند.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، عضو ویژه دیجیاتو شوید و در آن ثبت‌نام کنید.

اخبار جدید در حوزه فناوری

بر اساس تحقیقی که در روز چهارشنبه منتشر شده است، برخی از زنبورهای عسل قادر به زندگی زیر آب برای چند روز هستند، که این امر بسیار شگفت‌آور است. این مطالعه نشان می‌دهد که زنبورها توانایی مقاومت در برابر سیل‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی که ممکن است حفره‌های خواب زمستانی آنها را تهدید کند، را دارند.

«سابرینا روندو»، نویسنده اصلی این پژوهش، به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که بقای این گرده‌افشان‌ها که برای اکوسیستم‌ها حیاتی هستند، در میان روندهای نگران‌کننده جهانی کاهش جمعیت آنها، امیدبخش است.

«نایجل رین» از دانشگاه گوئلف، یکی از نویسندگان این مقاله در بیانیه‌ای اظهار کرد، با گرم شدن کره زمین که منجر به سیل‌های مکرر و شدید در سراسر جهان می‌شود، این یک چالش غیرقابل پیش‌بینی برای گونه‌های ساکن در خاک، به ویژه زنبورهایی است که در زیر زمین لانه می‌کنند یا زمستان‌گذرانی می‌کنند.

کشف تصادفی

روندو اعلام کرد که برای اولین بار به طور اتفاقی متوجه شد که ملکه زنبور عسل قادر به تحمل غرق شدن است.

او درحال مطالعه تأثیر باقی‌مانده آفت‌کش‌ها در خاک بر روی زنبورهای ملکه بود که در زمستان در زیر زمین لانه حفر می‌کنند. ناگهان آب به‌طور تصادفی وارد لانه چند زنبور عسل شد.

در حین انجام این آزمایش برای ورود به دوره دکترا، روندو اظهار کرد: "واقعاً نگران شدم. مقدار آب کم بود. بنابراین فکر نمی‌کردم که این موضوع اهمیت زیادی داشته باشد، اما من نمی‌خواستم ببینم که آن زنبورها از دست برود."

او تعجب کرد که زنبورهای بامبل هنوز زنده بودند: «من مدت طولانی است که روی زنبورهای بامبل تحقیق می‌کنم. با افراد زیادی درباره آن صحبت کرده‌ام و هیچ کس نمی‌دانست که این امکان وجود دارد.»

او تصمیم گرفت یک آزمایش دیگر را آغاز کند تا بهتر بفهمد چه اتفاقی برایش افتاده است.

بر اساس تحقیقی که در نشریه Biology Letters منتشر شده، محققان ۱۴۳ زنبور ملکه را به خواب زمستانی در لوله‌ها قرار دادند تا مقاومت آن‌ها در برابر سیل بررسی شود. برخی از زنبورها بدون آب به‌عنوان گروه کنترل قرار گرفتند، برخی در آب شناور بودند و برخی دیگر با استفاده از پیستون، برای مدتی متفاوت در آب غوطه‌ور شدند از هشت ساعت تا هفت روز.

برای تعیین اینکه چقدر این خصوصیت رایج است، باید مطالعه روی گونه‌های دیگر زنبورهای عسل تکرار شود.

او خطاب به من گفت: "اما این انگیزه‌بخش است که بدانم حداقل (سیل) تهدید بزرگ دیگری نیست که باید در نظر بگیرم."

باید توجه داشت که ۸۱ درصد از ملکه‌های زمستانی که در آب فرو رفته بودند، نه تنها هفت روز زنده ماندند، بلکه بعد از بازگشت به شرایط خشک، هشت هفته بعد هم زنده ماندند.

روندو بیان کرد: "برای درک کامل تأثیر طولانی مدت آب بر سلامت زنبورها، لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود."

او اظهر کرد که زنبورهای عادی شرقی که در این تحقیق استفاده شده‌اند، در آمریکای شمالی یافت می‌شوند. این زنبورها به‌طور خاص مقاوم هستند و به اندازه دیگر گونه‌های زنبور عسل از کاهش جمعیت رنج نمی‌برند.

روندو، که در حال حاضر یک فوق دکترای دانشجو در دانشگاه اتاوا است، اظهار می‌دهد: "بنابراین هنوز هم متعجبیم که آیا این مقاومت در برابر سیل ممکن است بخشی از دلیل باشد که آنها به این خوبی عمل می‌کنند یا خیر."

اطلاعات و اخبار مربوطه

نظرات و دیدگاه‌های خود را ثبت کنید

برای شرکت در گفتگو با سایر کاربران ثبت نام کنید یا به حساب کاربری خود وارد شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

برای بروز بودن در حوزه فناوری، علم و خودرو، بهترین راه دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو است. اگر می‌خواهید از آخرین اخبار مطلع شوید، حتماً این شبکه‌ها را دنبال کنید.

تمامی مالکیت‌ها به وبسایت دیجیاتو تعلق دارد | دیجیاتو از سرورهای قوی پارس پک پشتیبانی می‌کند

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *