نمونه اولیه خودرو برقی اپل: قرص نان و آینده‌ای نامعلوم

فناوری‌های دیجیتال

لطفا از عملکرد دیجیاتو راضی هستید یا خیر؟

چگونه می توانیم تجربه شما را بهبود بخشیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در بهبود و بهره وری بهتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

در سال ۲۰۲۰، اپل یک خودروی امتحانی با نام "قرص نان" تولید کرد که شبیه به یک مینی ون بود و دارای ویژگی‌هایی مانند سقف شیشه‌ای، درهای کشویی و لاستیک‌های سفید بود.

برای استفاده از امکانات و بخش‌های ویژه در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه دیجیاتو شوید.

جدیدترین پیشرفت‌های فناوری

ویدیوی مرتبط

کارکنان اپل که بشدت در حال کار روی پروژه خودرو برقی این شرکت بودند، در سال ۲۰۲۰ نمونه‌ای از آن را تولید کردند که به دلیل ظاهر آن به عنوان "قرص نان" شناخته می‌شود.

در گزارش تازه‌ای که بلومبرگ منتشر کرده است، به پروژه خودرو برقی اپل (پروژه تایتان) اشاره شده است. در ابتدای این ماه، بلومبرگ در گزارش دیگری اعلام کرده بود که پروژه خودروی اپل که به نظر می‌رسید از بیش از یک دهه قبل آغاز شده بود، لغو شده است.

بر اساس گزارش تازه بلومبرگ، نمونه اولیه خودرو اپل شبیه به یک مینی ون چهار نفره بوده که دارای لبه‌های گرد، سقف تمام شیشه‌ای، درهای کشویی و لاستیک‌های دور سفید است. به گفته مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، تیم خودرو اپل برای اشاره به این نمونه اولیه از واژه قرص نان استفاده می‌کرده است.

به طور طبیعی، طراحی خودروی اپل پس از جابجایی تیم رهبری پروژه به یک شرکت دیگر تغییر یافت، اما اولین نمونه "قرص نان" به نظر می رسد در سال ۲۰۲۰ مراحل آزمایش خود را نیز پشت سر گذاشته است. همچنین به نظر می رسد "تیم کوک"، مدیرعامل اپل از جمله افرادی بوده که این نمونه آزمایشی را تست کرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، تیم اپل ۹ ماه را صرف تهیه مدل اثبات مفهومی خود کرده است.

در گزارش خود، بلومبرگ اشاره کرده است که ایده اپل برای خودروی خود، طراحی آن به صورت کاملاً بدون نیاز به راننده، فرمان و پدال بوده است. همچنین برای استفاده از "رانندگی با سرعت کم به‌عنوان پشتیبان"، ایجاد یک کنترلر با الهام از دستگاه‌های بازی یا استفاده از یک برنامه آیفون نیز در نظر گرفته شده بود.

در زمان کار روی نمونه اولیه «قرص نان»، تیم اپل قصد داشت تا خودروی خود را تا سال ۲۰۲۵ با یک نمایشگر غول‌پیکر، سیستم صوتی قدرتمند و شیشه‌هایی که رنگ خود را تنظیم می‌کنند عرضه کند. همچنین کابین خودرو نیز به صورت یک هواپیمای شخصی طراحی می‌شد.

در این گزارش ذکر شده است که هرچند اپل شروع به کار روی Apple Car را در سال ۲۰۱۴ کرد، اما طرح ساخت چنین خودرویی توسط «استیو جابز» شش سال پیش مطرح شده بود.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را بنویسید

برای شرکت در گفتگو با دیگر کاربران ثبت‌نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

بهترین راه برای دسترسی سریع به اخبار فناوری، علم و خودرو، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو هستند. اگر می‌خواهید اطلاعات به‌روز داشته باشید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی مالکیت‌ها برای وب‌سایت دیجیاتو حفظ شده است | دیجیاتو توسط سرورهای پارس پک قدرتمند پشتیبانی می‌شود

ورود به پنل کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *