واردات خودروهای دست دوم و امیدواری وزیر صنعت به توسعه دیجیاتو

تکنولوژی دیجیتال

لطفا از عملکرد دیجیاتو راضی هستید یا خیر؟

چه اقداماتی میتوانیم انجام دهیم تا تجربه شما بهتر شود؟

نظر شما با موفقیت دریافت شد.

از همراهی شما در بهبود و توسعه دیجیاتو متشکریم.

در آخرین روزهای ماه فروردین سال ۱۴۰۳، وزیر صنعت، معدن و تجارت امیدواری به واردات خودروهای دست دوم در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

برای استفاده از امکانات و خدمات ویژه دیجیاتو ، ثبت نام کنید و عضو ویژه شوید.

در روزهای اخیر از وزیر صنعت خبر شد که واردات خودروهای دست دوم در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است. بر اساس برنامه‌های عباس علی آبادی، این موضوع نیز در قانون بودجه ۱۴۰۳ مورد تایید قرار گرفته است.

برنامه واردات خودروهای کارکرده یکی از برنامه‌های پرصدا سال گذشته بود که با تبلیغات فراوان، هنوز نتیجه آن در بازار قابل مشاهده نیست. در نهایت، واردات خودروهای کارکرده از منابع خارجی لغو شد و این اقدام از طریق واردات خودروهای خارجی به مناطق آزاد کشور انجام خواهد شد. به عبارت دیگر، خودروهای خارجی موجود در مناطق آزاد کشور به بازار داخلی تخلیه می‌شوند و به جای آن خودروهای جدید به مناطق آزاد وارد خواهند شد.

علی آبادی به خبرنگاران گفت: "قوانین مربوطه تعیین شده و فعالیت از طریق مسیرهای خاص در حال انجام است. بازبینی در قوانین مربوطه در جریان است. امیدوارم این کار با کمترین مشکل و موانع انجام شود."

با اتخاذ تدابیری برای واردات خودروهای دست دوم، می‌توان به ایجاد توازن در بازار خودرو کشور کمک کرد. پس از ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۳۹۸، بازار خودرو به وضعیتی بحرانی درآمد. قیمت خودروهای خارجی در چند سال اخیر به شدت افزایش یافت، زیرا واردات خودروهای خارجی به کشور ممنوع شده بود. این وضعیت اثرات منفی بر بخش‌های دیگر بازار نیز داشت؛ از این رو قیمت خودروهای داخلی و چینی نیز به طور چشمگیری افزایش یافت.

در سال ۱۴۰۲، پس از ممنوعیت واردات خودروهای خارجی به ایران، تنها تعداد کمی از آن‌ها به بازار وارد شدند. حجم کم واردات حدود ده هزار خودرو در سال، تأثیر زیادی بر بازار و نرخ‌ها نداشت. قبل از این ممنوعیت، سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دستگاه خودرو خارجی وارد کشور می‌شدند. دولت تصمیم گرفته است که با عرضه خودروهای مناطق آزاد به داخل کشور، کمبود خودروهای صفرکیلومتر را جبران کند؛ اما این موضوع هنوز به واقعیت نپیوسته است.

مطالب و خبرهای مرتبط

نظرات و دیدگاه‌هایتان را اعلام کنید

برای شرکت در گفتگو با سایر کاربران عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

دیجیاتو فرصتی سریع برای دستیابی به آخرین اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را پیگیری کنید.

همه حقوق وبسایت دیجیاتو توسط پارس پک و سرورهای قدرتمند آن محفوظ می‌باشد.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *