وضعیت مسدودسازی دیوار توسط وزارت راه و شهرسازی در دیجیاتو

تکنولوژی دیجیتال

لطفا از دیجیاتو راضی بودید یا خیر؟

چگونه می توانیم تجربه بهتری ارائه دهیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در توسعه بهتر و هدفمندتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

وزارت راه و شهرسازی به اظهارات اشکان میرآرمندهی درباره عدم رعایت تعهداتشان در اتصال پلتفرم‌ها به سامانه املاک و اسکان پاسخ داده و خواستار انجام تعهدات به جای تهدید شدن شده‌اند.

برای ثبت نام در دیجیاتو، عضو ویژه شوید تا از امکانات و بخش‌های مختلف ویژه دیجیاتو بهره‌مند شوید.

تازه‌های تکنولوژی

مدیرعامل شرکت "دیوار" در پاسخ به انتشار خبر "هشدار وزارت راه و شهرسازی درباره بسته شدن بخش املاک دیوار و شیپور"، در حالی که توضیح اقداماتی که این پلتفرم انجام داده است، خواستار عمل وزارت راه و شهرسازی برای رسیدگی به تهدیدهایش شد.

به گزارش دیجیاتو، «اشکان آرمندهی» اظهار داشت که این واقعه در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۲ به سامانه املاک و اسکان متصل شده است. در مراحل ثبت آگهی، هر کاربری که تمایل دارد ملک خود را آگهی کند، می‌تواند از این سامانه استفاده کرده و نشان تطبیق کد ملی با کد پستی را دریافت کند.

به گفته آرمندهی، اما مشکل این است که دوستان وزارت راه و شهرسازی چندین ماه است روی یک موضوع سلیقه‌ای درباره محل قرار گرفتن دکمه ورود به این سامانه بدون در نظر گرفتن استانداردهای طراحی رابط کاربری متوقف شده‌اند.

او گفت: "در جلسه‌ای که با حضور وزیر ارتباطات در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد، تعهد ایجاد درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان برای پلتفرم‌ها مشخص شد و ما به سرعت به این تعهد پایبند شدیم. همچنین در همان جلسه، برای وزارت راه و شهرسازی نیز تعهداتی تعیین شد که تاکنون به آن عمل نشده است."

درباره تعهدات وزارت راه، آرمندهی توضیح داد: از تعهدات این وزارتخانه باید آنقدر ذکر کنم که اگر فردی به غیر از صاحبان ملک، تصمیم به تبلیغ یک ملک داشته باشد، تنها در صورتی می‌تواند آگهی را منتشر کند که در هنگام ثبت آگهی در سکو، کد ملی و شماره موبایل مالک را وارد کند و پس از تایید مالک، اجازه انتشار آگهی به وی داده شود.

ادامه داد: «اجرای این موضوع باید توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود، اما تاکنون هیچ تلاشی برای تعیین این فرآیند انجام نشده است. من از نگرش دوستان وزارت راه و شهرسازی که فقط بر روی مسدودسازی تأکید می‌کنند، تعجب می‌کنم. ما به تعهداتمان در طول ۷ ماه عمل کرده‌ایم و هر فردی می‌تواند در فرآیند ثبت آگهی ملک، از درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان استفاده کند.»

مدیرعامل شرکت دیوار همچنین اظهار داشت که پس از چهار ماه از اضافه شدن سرویس املاک و اسکان به وب‌سایت دیوار، تعدادی از نقص‌های فنی این سامانه را به وزارت راه گزارش داده و درخواست اصلاح آن‌ها را داشته است. او همچنین به جلساتی که با مسئولان وزارت راه برگزار کردند اشاره کرد و تاکید کرد که نامه‌ای به رئیس کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال نیز ارسال کرده‌اند.

به گفته این فرد، تأخیر در پاسخ، تایید با نرخ پایین به درخواست‌های ارسالی (فقط ۱۰ درصد)، معیارهای نادرست برای احراز هویت مثل اینکه فرد می‌تواند با استفاده از کد پستی یک ملک غیرمرتبط، آگهی خود را تأیید کند از جمله اشکالات این سامانه است، اما تا به حال هیچ اقدامی برای حل این مشکلات انجام نشده است.

آرمندهی همچنین اظهار کرد: "بدون شک ما به این حالت تکراری عادت کرده‌ایم، زیرا از سال ۹۸ دستگاه‌هایی که در انجام وظایف خود کم‌کاری می‌کنند هر سال در همین فصل که پیک جابه‌جایی مستاجران است، به دلیل انتقادات و نارضایتی‌ها صرفاً می‌خواهند مسئولیت را به گردن پلتفرم‌ها بیندازند. چند سال می‌گفتند قیمت‌ها را از سایت حذف کنند، یک سال حکم به تعلیق دادند و اکنون از مسدودسازی صحبت می‌کنند."

رئیس اجرایی دیوار اظهار داشت: "ما یک فهرست از افرادی که آگهی‌های غیر واقعی در بخش املاک را منتشر کرده‌اند را تهیه کرده‌ایم و به دلیل تخلف از حقوق و ضایعه وقت کاربران، فرآیند شکایت قضایی از آن‌ها را آغاز کرده‌ایم. این موضوع یکی از اولویت‌های دیوار برای بهبود کیفیت آگهی‌ها است."

در پایان، آرمندهی تأکید کرد: «ما همچنین در تاریخ ۱۰ آذر ۱۴۰۲، برای احراز هویت کاربرانی که ملکی آگهی می‌گذارند، سامانهٔ ونیفای را راه‌اندازی کرده‌ایم. جلوگیری از انتشار آگهی‌های غیر واقعی، از اهداف اصلی ما در دیوار است و هر تدابیری که به این هدف کمک کند، مورد استقبال ماست. ما برای اجرای این تدابیر، آماده همکاری و تعامل هستیم.»

لطفاً دیدگاه‌ها و نظرات خود را ثبت کنید

برای شرکت در گفتگو با سایر کاربران، لطفاً ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

توصیه‌های دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین روش برای دستیابی به آخرین اخبار فناوری، علم و خودرو هستند. اگر می‌خواهید اطلاعات به‌روز داشته باشید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی حقوق مربوط به وبسایت دیجیاتو محفوظ است | این وبسایت توسط سرورهای قوی شرکت پارس پک پشتیبانی می‌شود

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

فراموشی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *