پایان پشتیبانی از برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۱ توسط مایکروسافت

فناوری دیجیتال

لطفا احساس رضایت خود از دیجیاتو را بیان کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه‌ی بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از حمایت شما در بهبود و پیشرفت دیجیاتو سپاسگزاریم.

شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته است که از سال ۲۰۲۵ پشتیبانی از برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۱ را متوقف کند. احتمالا دانلود اپلیکیشن از طریق اپ استور آمازون که تجربه‌ای نه‌چندان ساده است، دلیل این تصمیم است.

برای دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه شوید.

جدیدترین فناوری ها

ویدیوهای مرتبط

مایکروسافت در سال آینده قصد دارد پشتیبانی از زیرسیستم اندروید در ویندوز ۱۱ را متوقف کند. ابتدا در حدود سه سال پیش اعلام شد که برنامه های اندروید از طریق اپ استور آمازون به ویندوز ۱۱ منتقل خواهند شد و اکنون اعلام شده است که از ۵ مارس ۲۰۲۵ (۱۵ اسفند ۱۴۰۳) این زیرسیستم در ویندوز منسوخ خواهد شد.

در اسناد جدید خود، مایکروسافت به تفصیل در مورد پشتیبانی خود توضیح داده است.

"مایکروسافت تصمیم گرفته است که از حمایت از زیرسیستم ویندوز برای اندروید (WSA) دست بکشد. به همین دلیل، از تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۵، فروشگاه اپلیکیشن آمازون در ویندوز و تمام برنامه‌ها و بازی‌های مرتبط با WSA دیگر پشتیبانی نخواهند شد."

پایان حمایت از برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۱

بنابراین اگر در حال حاضر از برنامه‌های اندروید از طریق اپ استور آمازون استفاده می‌کنید، پس از تاریخ اعلام‌شده، همچنان می‌توانید به این برنامه‌ها دسترسی داشته باشید، اما دیگر امکان دانلود اپلیکیشن‌های جدید از این طریق وجود ندارد. همچنین از امروز (۶ مارس)، کاربران ویندوز ۱۱ دیگر نمی‌توانند اپ استور آمازون یا برنامه‌های اندرویدی مرتبط را از فروشگاه مایکروسافت جستجو کنند.

آمازون اعلام کرد که همراه با مایکروسافت، تجربه یکپارچه‌ای از پشتیبانی برای توسعه‌دهندگان و مشتریان اپ استور آمازون در ویندوز ۱۱ را فراهم می‌کند. در بیانیه آمازون آمده است:

"پس از ۵ مارس ۲۰۲۴، توسعه‌دهندگان دیگر مجاز به انتشار اپلیکیشن‌های جدید برای ویندوز ۱۱ نخواهند بود، اما توسعه‌دهندگانی که در حال حاضر برنامه‌ای را توسعه داده‌اند، می‌توانند تا زمانی که اپ استور آمازون در ویندوز ۱۱ به‌طور کامل متوقف نشده، به ارسال به‌روزرسانی برای برنامه خود ادامه دهند."

شرکت مایکروسافت به عنوان پاسخ به پیشرفت اپل با تراشه‌های M1 و اجرای برنامه‌های iOS در macOS، ابتدا امکان پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی را در ویندوز ۱۱ ارائه داد. این همکاری با آمازون امکان دانلود برنامه‌های اندرویدی را فراهم کرد، اما بدون دسترسی به گوگل پلی، تجربه کاربری به اندازه کافی راحت نبود. احتمالاً این یکی از دلایل اصلی است که مایکروسافت تصمیم گرفت پشتیبانی از برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۱ را متوقف کند.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را اعلام کنید

برای شرکت در گفتگو با سایر کاربران ثبت‌نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین راه برای دسترسی سریع به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید اطلاعات به‌روز داشته باشید، بهترین کار این است که شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی مالکیت و حقوق مربوط به وبسایت دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک حفظ می‌شود.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *