پذیرش کارت‌های بانکی روسی در ایران: گامی جدید در تقویت مناسبات اقتصادی

تکنولوژی دیجیتال

لطفا نظر خود را از دیجیاتو بیان کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

پیشنهادات شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در بهبود و توسعه دیجیاتو سپاسگزاریم.

ادعای سفیر: سفیر ایران در روسیه اعلام کرده است که از اواخر تابستان امسال شروع به پذیرش کارت‌های بانکی روسی در ایران خواهد شد.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه این پلتفرم شوید.

در حوزه فناوری اطلاعات

سفارت ایران در روسیه اعلام کرده است که به‌زودی امکان استفاده از کارت‌های بانکی روسی در کشورمان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفارت ایران در مسکو اعلام کرده است که تا دو ماه آینده، امکان استفاده از کارت‌های بانکی اعتباری روسی در ایران فراهم خواهد شد.

«محسن رحیمی»، نماینده کشورمان در روسیه، اعلام کرده است که زیرساخت‌های لازم برای استفاده از کارت‌های بانکی روسیه در ایران در حال ایجاد است و البته بارگذاری سامانه‌های مربوط به آن کمی زمان می‌برد.

او بیان کرد که این اقدام به منظور پیوستن به تلاش‌های روسیه و ایران برای تقویت روابط اقتصادی انجام شده است.

"خاچاتوریان"، دانشیار دانشگاه اقتصاد مسکو، اظهار می‌دهد: "حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته به ۴ میلیارد دلار رسیده است و امکان گسترش آن در زمینه‌های مانند تولید و مهندسی فنی وجود دارد."

وی اعلام کرد: «آزمایشی از کارت "میرکارت" روسیه در ایران به عنوان جایگزین ویزا کارت و مسترکارد، توسط مقامات روسیه تا پایان تابستان یا اوایل پاییز آغاز خواهد شد.»

به گزارش دیجیاتو، در سال‌های گذشته، مساله قبول کارت‌های بانکی روسی در ایران بارها مطرح شده است، اما هیچ‌گاه اجرا نشده است.

دو سال پیش، «مهدی صفری»، معاون سابق وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرده بود که ایران به زودی با استفاده از کارت‌های بانکی میر روسیه، پرداخت‌ها را پذیرفته خواهد کرد.

«میر» یک نظام پرداخت ملی است که بر پایه قانونی که در اول مه سال ۲۰۱۷ تصویب شد، راه‌اندازی شده و بطور عمده توسط شرکت‌های روسی بهره‌مندی می‌شود. این نظام توسط سیستم پرداخت ملی کارتی روسیه که تحت نظر بانک مرکزی این کشور است، مدیریت می‌شود.

مطالب و اخبار مرتبط را بخوانید و دیدگاه‌ها و نظرات خود را ارائه دهید. برای شرکت در گفتگو با سایر کاربران، به سیستم ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

جستجوی فناوری، علم، و اخبار خودرویی با دیجیاتو سریعترین مسیر است. برای روزبه‌رو شدن، دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

تمامی مالکیت‌ها به وبسایت دیجیاتو تعلق دارد | این وبسایت توسط سرورهای پارس پک قوی پشتیبانی می‌شود

ورود به اکانت

ایجاد اکانت

فراموشی رمزعبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *