پیشنهادات و تحولات در دیجیاتو: ماجراهای کاسینی هویگنس در فضا

دیجیاتوست.

لطفاً اندازه راضی‌نمایی خود را از دیجیاتو بیان کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه‌ی بهتری برای شما به وجود آوریم؟

نظر شما با موفقیت ثبت گردید.

از همراهی شما در بهبود و بهینه‌سازی دیجیاتو متشکریم.

امروز، فضا: کاسینی هویگنس به نزدیکی زهره پرواز کرد. این ماموریت سه پروازی کاسینی هویگنس با بهره‌گیری از گرانش انجام شد: یک بار در ژوئن ۱۹۹۹ به سوی زهره، یک بار به سوی زمین در آگوست ۱۹۹۹، و یک بار به سوی مشتری در دسامبر ۲۰۰۰.

برای استفاده از امکانات ویژه و دسترسی به بخش‌های مختلف در دیجیاتو، به عضویت ویژه دیجیاتو بپیوندید و در دیجیاتو ثبت‌نام کنید.

آخرین پیشروی‌های فناوری

در ۲۱ آوریل ۱۹۹۸، مأموریت کاسینی به دیدار زهره و هویگنس پرداخت. به تمامی برنامه‌ها، این فضاپیما با فاصله ۲۸۴ کیلومتری از سطح زهره عبور کرد.

به دلیل فاصله زیاد بین زمین و زهره که حدود ۱۳۶ میلیون کیلومتر است، زمانی که سیگنال‌های رادیویی از زهره به زمین می‌رسند، حدود هفت دقیقه طول می‌کشد.

تاثیر گرانش زهره بر فضاپیما باعث افزایش سرعت آن به حدود ۷ کیلومتر در ثانیه شد، که به کاسینی هویگنس امکان رسیدن به زحل را در ژوئیه ۲۰۰۴ فراهم کرد.

فضاپیما پس از جدا شدن از سیاره زهره، با سرعتی بیش از ۱۴۱,۰۰۰ کیلومتر در ساعت نسبت به خورشید حرکت می‌کرد.

استفاده از گرانش سیارات

کاسینی هویگنس سه بار با استفاده از گرانش به پرواز درآمده است: یکبار با زهره در ژوئن ۱۹۹۹، زمین در آگوست ۱۹۹۹ و مشتری در دسامبر ۲۰۰۰.

تمامی پروازها از نیروی گرانش سیارات بهره‌گیری کردند تا سرعت بیشتری به سفینه بدهند تا به راهنمایی در رسیدن به سیاره زحل کمک کنند.

در طول پرواز فضاپیما، ابزارهای علمی به دنبال شناسایی صاعقه در جوی سیارهٔ زهره بودند، و رادار سفینه برای بررسی سیگنال بازگشتی از سطح سیارهٔ فعال شد.

دستاوردهای بزرگ کاسینی هویگنس

فرود بر تیتان، اولین فرود موفق بر روی یکی از قمرهای دورافتاده، به‌عنوان یک انجام ویژه محسوب می‌شد.

هوینگس با کشف باران، رودخانه و دریاهای قمر تیتان، تصدیق کرد که این سیارهٔ شبیه زمین است. کاسینی همچنین اطلاعات فراوانی از حلقه‌های زحل و قمرهایش جمع آوری کرد.

با توجه به داده‌های موجود، حلقه‌های سیاره زحل به صورت فعال و پویا عمل می‌کنند و ساختارهای عمودی نیز در آنها شناسایی می‌شود.

قمر انسلادوس به‌طور فعال توده‌های یخی و اقیانوسی را زیر سطح خود پنهان کرده است. در طی دورهٔ ۲۰۱۰-۲۰۱۱، مأموریت کاسینی برای مطالعه طوفان‌های بزرگ شمالی زحل انجام شد و حضور گردبادهای عظیم‌الجثه در دو قطب آن تأیید گردید.

در تاریخ پانزدهم سپتامبر ۲۰۱۷، کاوشگر کاسینی طبق تصمیمات ناسا، وارد جوی سیاره زحل شد و به عنوان بخشی از این سیاره که بیش از ده سال تحقیقات بر روی آن انجام شده بود، در آن جا نابود شد.

مطالب و اخبار مرتبط را مطالعه کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. برای شرکت در گفتگو با دیگر کاربران، ثبت‌نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهاد می‌شود که برای به‌روزرسانی در حوزه فناوری، علم و خودرو، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را فراگیرید. این شبکه‌ها به‌سرعت‌ترین مسیر برای دستیابی به آخرین اخبار در موضوعات موردنظر هستند.

تمام حقوق وبسایت دیجیاتو به‌احترام حفظ می‌شود، با استفاده از سرورهای قدرتمند پارس پک.

ورود به اکانت

ایجاد اکانت

فراموشی رمز ورود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *