کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا: نقد و بررسی دوربین نوآورانه

فرهنگ دیجیتالی

لطفاً انتخاب کنید که چقدر از دیجیاتو راضی هستید. چگونه می‌توانیم تجربه شما را بهبود بخشیم؟ نظر شما با موفقیت ثبت شد. از همراهی شما در بهبود و پیشرفت دیجیاتو سپاسگزاریم.

مشاهده کنید: کالبدشکافی جدید هواوی Pura 70 اولترا، نشان‌دهندهٔ مکانیزم نوآورانهٔ دوربین اصلی آن است. این دستگاه دارای دوربین اصلی با ساختار جمع‌شونده است که می‌توان ساختار آن را در این معرفی جزئیاتی مشاهده کرد.

برای استفاده از امکانات و بخش‌های ویژه در دیجیاتو، به عنوان یک عضو ویژه در این پلتفرم ثبت‌نام کنید.

آخرین پیشرفت‌های فناوری

ویدیوی مربوط

در هفته گذشته، هواوی اقدام به معرفی گوشی‌های هوشمند Pura 70 کرد که به نظر می‌رسد این شرکت چینی امیدوار به موفقیت آن‌هاست و می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از آن‌ها را به بازار عرضه کند. حالا ویدیویی که اجزای داخلی از جمله سنسور دوربین منحصر به فرد آن را نشان می‌دهد، منتشر شده است.

در مقاله معرفی سری Pura 70، به یادآوری اشاره شده است که یکی از نقاط قوت اصلی گوشی‌های این سری، استفاده از طراحی جدید هواوی با نام "طرح وین" است. Pura 70 اولترا نیز به دلیل این ویژگی، طراحی زیبا و جذابی دارد که شامل حاشیه‌های نسبتاً باریک اطراف صفحه نمایش و طرح مثلثی دوربین است. البته این دستگاه کمی سنگین است و وزن آن ۲۳۲ گرم است، به عبارتی حتی کمی بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس است.

درباره گوشی هواوی Pura 70 اولترا، یکی از ویژگی‌های بارز این دستگاه، دوربین اصلی نوآورانه با مکانیزم جمع‌شونده است. وقتی دوربین غیرفعال است، لنز آن با ماژول دوربین عقب هم‌سطح می‌شود. این مکانیزم، علاوه بر محافظت از سنسور دوربین در برابر خط‌و‌خش، به هواوی اجازه می‌دهد تا از سنسور بزرگ‌تری در فضای محدود استفاده کند، همانطور که در ویدیو کالبدشکافی نیز آمده است.

یک نکته جالب دیگر این است که مکانیزم دوربین این گوشی دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. Pura 70 اولترا اولین گوشی است که از چنین طراحی خلاقانه‌ای در دوربین بهره‌مند است.

هواوی Pura 70 اولترا از تراشه برتر کایرین ۹۰۱۰ بهره می‌برد. بر اساس عملکرد این تراشه در آزمون‌های عملکردی، اگرچه انتظار می‌رود کایرین ۹۰۱۰ عملکردی برجسته در رده تراشه‌های برتر داشته باشد، اما در مقایسه با تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون ۸۸۸ و دایمنسیتی ۸۲۰۰، به یک سطح عملکردی نزدیک‌تر دست پیدا می‌کند.

به طور طبیعی، عملکرد آن در مقایسه با مدل ۹۰۰۰s از کایرین، که در گوشی میت ۶۰ شرکت هواوی استفاده شده بود، بهبود یافته است. یکی از جنبه‌های قابل توجه این دستگاه، مکانیسم خنک‌کننده‌ی بخار (VC) هواوی است که در ویدیو بالا مشاهده می‌شود.

به نظر می‌رسد این مکانیسم، با ویژگی‌های مشابهی به VCهای مس معمولی شباهت دارد، اما در ویدیو کالبدشکافی آن آمده است که به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر و نازک‌تر است. بنابراین، می‌توان استنتاج برد که هواوی ممکن است از جنس کامپوزیتی برای خنک‌کننده محفظه بخار دستگاه خود استفاده نموده باشد که در انتقال حرارت عملکرد بسیار خوبی دارد.

مقالات و اخبار مرتبط را بخوانید و نظراتتان را اعلام کنید. برای شرکت در گفتگو با دیگر کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

به‌روزرسانی‌های فوری و جدیدترین اخبار در زمینه‌های فناوری، علم و خودرو را در شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو پیدا کنید. برای اطلاعات به‌روز، دنبال کردن دیجیاتو در شبکه‌های اجتماعی امری ضروری است.

تمامی حقوق مربوط به وبسایت دیجیاتو محفوظ است. دیجیاتو از سرورهای قوی پارس پک بهره می‌برد.

وارد شدن به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

فراموشی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *