کشف راز شکل‌گیری اولین سلول‌ها در زمین با فرایند فسفریلاسیون در دیجیاتو

تکنولوژی دیجیتال

لطفا احساس رضایت خود از دیجیاتو را اعلام کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در بهبود و توسعه بهتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

دانشمندان به راز شکل‌گیری ابتدایی سلول‌ها در زمین نزدیک‌تر پی‌بردند. آنها با بازسازی شرایط اولیه زمین در آزمایشگاه، متوجه شدند که به نظر می‌رسد فرایند فسفریلاسیون در تولید اولین سلول‌های زمین نقش مهمی داشته است.

برای استفاده از امکانات و بخش‌های ویژه در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه این سرویس شوید.

در حوزه تکنولوژی

تاکنون، پژوهشگران تلاش‌های مختلفی برای کشف راز و داستان شکل‌گیری سلول‌ها روی زمین انجام داده‌اند؛ و اکنون، محققان مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس کالیفرنیا با بررسی یک فرایند شیمیایی به نام فسفریلاسیون به حل این پازل نزدیک‌تر شده‌اند. این فرایند احتمالاً نقش مهمی در تکامل سلول‌های اولیه به نام پروتوسل‌ها داشته است.

با توجه به مقاله انتشار یافته در Chem، در فرایند فسفریلاسیون، گروه‌هایی از اتم‌ها مانند فسفر به یک مولکول اضافه می‌شوند و عملکردها را بهبود می‌دهند. به نظر می‌رسد این فرایند شیمیایی زودتر از آنچه قبلاً تصور می‌شده وجود داشته باشد. این فرایند، پروتوسل‌ها را به نسخه‌های پیشرفته‌تری از خود تبدیل کرده و باعث ایجاد مولکول‌های متنوع‌تر، پایدارتر و از نظر شیمیایی فعال‌تر شده است.

تشکیل اولین سلول‌های زمین با فرایند فسفریلاسیون

پژوهشگران اعتقاد دارند که این پروتوسل‌ها در بیش از ۳.۵ میلیارد سال پیش، از جمله مهم‌ترین قطعات سازنده فرآیندهای بیوشیمیایی بوده‌اند و احتمالا از چشمه‌های آب گرم زیر اقیانوس به وجود آمده‌اند. به‌طورکلی فرآیند فسفریلاسیون در عملکردهای بیولوژیکی بدن بسیار آشکار است، بنابراین، محققان فرض می‌کردند که این فرآیند باید در مراحل اولیه تشکیل پروتوسل‌ها نیز دخیل باشد.

برای اثبات فرضیه خود، محققان شرایطی را که شاید با شرایط اولیه زمین مطابقت داشته باشد، در آزمایشگاه تکرار کردند. آن‌ها از مواد شیمیایی مختلف مانند اسیدهای چرب و گلیسرول استفاده کردند تا مولکول‌های پیچیده‌تری را تولید کنند.

با تغییراتی در دما و اسیدیته، پژوهشگران توانستند واکنش‌های شیمیایی مورد نظر خود را ایجاد و اثبات کنند که حدود ۴ میلیارد سال پیش فرایند فسفریلاسیون ممکن است در روند تکامل پروتوسل‌ها تأثیرگذار بوده باشد. البته بازسازی شرایط چند میلیارد سال قبل زمین، کار آسانی نیست و هنوز باید تحقیقات مختلفی برای کشف داستان شکل‌گیری حیات روی زمین انجام شود.

مطالب و خبرهای مرتبط

نظرات و دیدگاه‌های خود را ثبت کنید

برای مشارکت در گفتگو با سایر کاربران ثبت‌نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین روش برای دستیابی به آخرین اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید از آخرین اطلاعات مطلع باشید، بهترین کار این است که شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمامی اختیارات مربوط به وبسایت دیجیاتو تحت حفاظت قرار دارد. این وبسایت توسط سرورهای پرقدرت پارس پک پشتیبانی می‌شود.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

فراموشی کلمه عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *