گرم‌شدن سریع اروپا و چالش‌ها و فرصت‌های آن در دیجیاتو

تکنولوژی دیجیتال

لطفا انتخاب کنید که چقدر از خدمات دیجیاتو راضی هستید.

چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از همراهی شما در بهبود و توسعه بهتر دیجیاتو سپاسگزاریم.

اروپا به طور تقریبی دو برابر سریعتر از سایر قاره‌ها در حال گرم شدن است. دو سازمان برجسته نظارت بر اقلیم در گزارش اخیر خود اعلام کرده‌اند که اروپا در حال گرم شدن سریعتر از سایر قاره‌ها است.

برای استفاده از امکانات و بخش‌های ویژه در دیجیاتو، عضو ویژه شوید و ثبت‌نام کنید.

تازه‌های تکنولوژی

دو سازمان برجسته مراقبت از محیط زیست در گزارش اخیر خود اظهار داشته‌اند که قاره اروپا به طور سریع‌تر از دیگر مناطق دنیا گرم می‌شود و دما به طور تقریبی دو برابر میانگین جهانی در حال افزایش است. این موضوع می‌تواند به عنوان یک هشدار جدی برای سلامتی انسان‌ها، ذوب یخچال‌ها و فعالیت‌های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

سازمان جهانی هواشناسی و آژانس آب‌وهوای اتحادیه اروپا در گزارشی مشترک اعلام کرده‌اند که اروپا می‌تواند استراتژی‌های هدفمندی برای حل مسئله تغییرات آب‌وهوا در نظر بگیرد. این دو سازمان توصیه می‌کنند که اروپا به منابع تجدیدپذیر مانند باد، انرژی خورشیدی و نیروهای برق‌آبی روی آورد تا بتواند به اثرات تغییرات آب‌وهوا پاسخ دهد.

دمای قاره اروپا به سرعت از سایر قاره‌ها گرمتر می‌شود. دو آژانس فعال در زمینه نظارت بر اقلیم، در گزارش وضعیت آب و هوای اروپا برای سال ۲۰۲۳ اعلام کرده‌اند که این قاره ۴۳ درصد از نیاز برق خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کرده است. این در حالی است که در سال گذشته، یعنی ۲۰۲۲، این میزان ۳۶ درصد بود. برای دومین سال پیاپی، انرژی بیشتری در اروپا از منابع تجدیدپذیر در مقایسه با سوخت‌های فسیلی تولید شده است.

آخرین اطلاعات از آمار و ارقام مربوط به پنج سال گذشته نشان می‌دهد که دمای هوا در اروپا در حال حاضر ۲.۳ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی‌شدن است. بنابراین به نظر می‌رسد که اروپا باید برنامه‌های خود را برای استفاده بیشتر از منابع انرژی تجدیدپذیر تسریع دهد.

با توجه به این گزارش، اروپا در سال ۲۰۲۳ با دمای ۱.۰۲ تا ۱.۱۲ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین، دومین سال گرمی را که تاکنون ثبت شده است، تجربه کرده است. این قاره در طول سه سال از سال ۲۰۲۰ به ترتیب دماهای گرم‌تری را تجربه کرده است. از سال ۲۰۰۷ تا به امروز، اروپا برای ۷ سال دمای گرمتر را به خود اختصاص داده است.

مقالات و اخبار مرتبط را مطالعه کنید

نظرات و دیدگاه‌های خود را اعلام کنید

برای شرکت در گفتگو با دیگر کاربران ثبت‌نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین راه برای دستیابی به آخرین اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

همه حقوق این وبسایت متعلق به دیجیاتو است | دیجیاتو توسط سرورهای قوی پارس پک پشتیبانی می شود

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *