گزارش امنیتی: افزایش چشمگیر در تعداد حساب‌های هک شده از سال ۲۰۰۴

فناوری دیجیتال

لطفا سطح رضایت خود از دیجیاتو را مشخص کنید.

چگونه می توانیم تجربه بهتری برای شما ایجاد کنیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

با تشکر از همراهی شما در بهبود و بهبود دادن دیجیاتو.

گزارش Surfshark نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۴ تاکنون، میلیاردها حساب کاربری توسط هکرها نفوذ پیدا کرده‌اند. در سه‌ماهه‌پایانی سال ۲۰۲۳، هر دقیقه ۶۲۷ حساب هک شده و در ابتدای امسال، این تعداد به ۳۳۵۳ حساب در هر دقیقه افزایش یافته است.

برای استفاده از امکانات و بخش‌های ویژه در دیجیاتو، ثبت‌نام کنید و عضو ویژه شوید.

تازه‌های فناوری

یک گزارش تازه که توسط Surfshark منتشر شده، نشان می‌دهد که تعداد حساب‌های کاربری که توسط هکرها نفوذ پیدا کرده‌اند، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ پنج برابر مقدار سه ماهه قبلی افزایش یافته است. بر اساس آمار ارائه‌شده، تعداد حساب‌های هک شده از ۸۱ میلیون به ۴۳۵ میلیون در این بازه زمانی افزایش یافته است.

به گزارش ارائه شده، در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳، به طور متوسط هر دقیقه ۶۲۷ حساب هک شده است، در حالی که در سه ماه اول سال جاری، این عدد به ۳۳۵۳ حساب در هر دقیقه افزایش یافته است. به عبارت دیگر، حدود ۵ درصد از حساب‌های مردم جهان هک شده‌اند.

کدام کشورها بیشترین حساب کاربری هک شده را دارند؟

در سال جاری، ایالات متحده، چین و روسیه کشورهایی هستند که بیشترین تعداد حساب کاربری هک شده را داشته‌اند. Surfshark همچنین اعلام کرده که از سال ۲۰۰۴، زمانی که شروع به نظارت بر این حوادث کرد، بیش از ۱۷ میلیارد حساب در سراسر جهان هک شده‌اند و تقریباً ۶.۵ میلیارد از آن‌ها دارای آدرس ایمیل منحصر به فرد هستند.

از ۱۷ میلیارد حساب که در ۲۰ سال اخیر تحت حملات هکرها قرار گرفته بودند، ۳۸ درصد دارای آدرس ایمیل منحصر به فرد بودند. Surfshark همچنین ادعا کرده است که ۶۰.۹ میلیارد داده توسط هکرها منتشر شده است و حساب‌های آمریکایی و روسی بیشترین تأثیر را داشته‌اند.

۳۰ درصد از حساب‌های هک‌شده در دوره مذکور به قاره اروپا تعلق دارند، که معادل ۵.۱ میلیارد حساب است. این میزان شامل روسیه نیز می‌شود که نیمی از کل تشکیل می‌دهد. آمریکای شمالی با ۲۰ درصد و آسیا با ۱۵ درصد دنبال می‌شوند. ۷ درصد حساب‌های نقض‌شده در سایر مناطق جهان وجود دارد، و ۲۸ درصد دیگر «ناشناخته هستند.»

از سال ۲۰۰۴ تا به امروز، ایالات متحده بیشترین تعداد حساب هک شده را با ۳ میلیارد دارد. روسیه با ۲.۴ میلیارد و چین با ۱.۱ میلیارد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. فرانسه با ۵۲۱.۵ میلیون در رتبه چهارم و آلمان با ۴۸۶.۷ میلیون در رتبه پنجم قرار دارند.

یکی از دلایل اصلی هک شدن حساب‌ها، Surfshark، اعتقاد دارد که افراد اغلب از یک ایمیل برای چند حساب استفاده می‌کنند. این امر می‌تواند باعث نفوذ هکرها به یک ایمیل یا حساب واحد در زمان‌های مختلف شود.

مطالب و اخبار مرتبط

نظرات و افکارتان را به اشتراک بگذارید

برای شرکت در بحث و گفتگو، ثبت‌نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادهای دیجیاتو

برای دسترسی سریعتر به اخبار فناوری، علم و خودرو، بهترین راه شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو است. اگر می‌خواهید همیشه به‌روز باشید، حتماً شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

تمام حقوق وبسایت دیجیاتو متعلق به آن می‌باشد و این وبسایت با استفاده از سرورهای قوی شرکت پارس پک پشتیبانی می‌شود.

ورود به اکانت

ایجاد اکانت

فراموشی پسورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *