۱۰ فیلم جنگی دیستوپیایی پادآرمانشهری؛ از Edge of Tomorrow تا Civil War

ده فیلم هیجان انگیز و پر از اکشن در موضوع جنگی از آغاز تا پایان؛ از لبه روز به فردا تا جنگ های داخلی

فیلم‌های جنگی دیستوپیایی یا پادآرمانشهری، به دسته‌ای از فیلم‌های تخیلی اشاره دارند که داستان آن‌ها بیشترین تمرکز را بر روی جنگ یا شورش دارند. این داستان‌ها معمولاً پس از وقوع یک نوعی از آخرالزمان رخ می‌دهند و زمین را به یک مکان بسیار خصمانه تبدیل می‌کنند. ژانر جنگی دیستوپیایی البته کمتر دیده می‌شود، اما مفهوم جالبی دارد. بیشتر فیلم‌های این دسته به عنوان فیلم‌هایی از این ژانر شناخته نمی‌شوند.

با انتشار اخیر فیلم Civil War، این ژانر جذابتر شده و تعدادی فیلم برای انتخاب وجود دارد. این فیلم‌ها دارای پیچش‌های منحصربه‌فردی هستند و برخی از آن‌ها ممکن است پایه در واقعیت گرایی داشته باشند. در ادامه این مطلب شما را با ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری بسیار جذاب و دیدنی آشنا خواهیم کرد که قطعاً از تماشایشان لذت خواهید برد.

۱۰- جنگ داخلی (۲

فیلم جنگ داخلی که به تازگی اکران شده، به دلیل داستان جذاب و کیفیت برترش، در باکس آفیس عملکرد بسیار خوبی داشته است. این فیلم توسط شرکت A24 منتشر شده است، که یک فهرست وسیع از فیلم ها را منتشر کرده است. داستان این فیلم به دنبال بازماندگان جنگ داخلی دوم و مدرن در ایالات متحده است. جنگ بین دولت فعلی ایالات متحده و گروه‌های جدایی‌طلب مختلف که به دلایل مختلف می‌خواهند از ایالات متحده جدا شوند، در این فیلم به تصویر کشیده شده است.

این نبرد درونی، ایالات متحده را به یک دامغه از ویرانی با کمپ های پناهگاه اندک تبدیل کرده است. بازماندگان، اکثراً گروهی از خبرنگاران روزنامه هستند، تماشاگران بی‌گناهی که در میان این درگیری ویرانگر گرفتار شده‌اند. داستان فیلم جنگ درونی توسط کریستن دانست سرپرستی می‌شود، بازیگری که نقش یک خبرنگار مستندساز جنگ را بازی می‌کند و بازیگرانی مانند نیک آفرمن، واگنر مورا، و کیلی اسپانی و دیگران نقش‌های مکمل را دارند. اگر طرفدار فیلم‌های دیستوپی یا فیلم‌های جنگی (یا هر دو) هستید، بهتر است هر چه زودتر این فیلم را تماشا کنید زیرا از آن دسته فیلم‌هایی نیست که بخواهید از دستش بکشید.

نهمین فیلم جهانی

تعداد بسیاری فیلم زامبی وجود دارد، اما تعداد کمی از آن‌ها تا به حال توانسته‌اند به مقیاس و حجم ویرانی جنگ جهانی برسند. همانطور که از عنوانش پیداست، زامبی‌های این فیلم واقعاً کنترل کل جهان را به دست گرفته‌اند و انسان‌ها را مجبور به شروع یک جنگ بزرگ برای زنده ماندن با آن‌ها کرده‌اند. به طور معمول، فیلم‌های زامبی به یک شهر یا منطقه محدود می‌شوند، اما World War Z نشان می‌دهد که همه‌گیری زامبی‌ها چه تأثیر ویرانگری بر کل جهان خواهد داشت.

۸- Elysium (2013) ی

در فیلم Elysium به کارگردانی نیل بلومکمپ و با بازیگری مت دیمون، نبرد بین اشراف و فقیران به تصویر کشیده شده است. در این دنیای تاریک و آلوده، بیشتر زمین به دلیل دخالت انسان، به یک محیط زیست آلوده تبدیل شده است. یک درصد از افراد برتر زمین به Elysium فرار می‌کنند، یک فضاپیمای بزرگ با هوا و چمنزارهای سرسبز و امکانات بهداشتی برتر. زمانی که مکس دا کوستا (دیمون)، به دلیل یک حادثه در محل کار، با تشعشعات هسته‌ای مواجه می‌شود، فقط پنج روز فرصت برای زندگی دارد.

او که راه حل دیگری نمی‌بیند، تصمیم می‌گیرد به جنگ Elysium بروید تا بتواند مراقبت‌های پزشکی لازم برای بقا را دریافت کند. بدشانسی او، این ایده جدیدی نیست، زیرا بسیاری دیگر نیز قبلاً همین کار را کرده‌اند و در نهایت در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند. اگرچه Elysium در مقایسه با فیلم اول بلومکمپ، District 9، اعتبار و کیفیت زیادی ندارد، اما هنوز به عنوان یک فیلم اکشن برتر با جلوه‌های بصری منحصر به فرد و بازیگری استثنایی بازیگرانش قابل توجه است. همچنین این فیلم برخی از مشکلات اجتماعی بسیار واقعی را بررسی می‌کند که شامل شکاف طبقات پایین و بالا است و این تنش‌ها در داخل این دستیاری دیستوپیایی را تشدید می‌کند.

هفت- فراموشی

در یک زمانی که بیگانگان به زمین حمله می‌کنند، داستان فیلم فراموشی جریان دارد. دولت‌های جهان تصمیم می‌گیرند از سلاح های هسته‌ای برای از بین بردن آنها استفاده کنند، اما این اقدام باعث می‌شود که زمین غیرقابل سکونت شود. بشریت مجبور می‌شود به ایستگاه‌های فضایی که به دور سیاره میچرخند پناه ببرد. چند نفر انتخاب شده وظیفه دارند در زمین بمانند و اطمینان حاصل کنند که پهپادهایی که مزارع آبی را محافظت می‌کنند، به خوبی کار می‌کنند و تحت حملات بیگانگانی که هنوز در زمین زندگی می‌کنند، قرار نمی‌گیرند. یکی از این اندک افراد، جک با بازی تام کروز است.

فراموشی یک فیلم است که برای درک کامل آن، نیاز به تماشای بیش از یک بار دارد. هر چقدر که داستان پیش می‌رود، همه چیز پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. روایت گیج‌کننده و فرضیات فیلم به آن کمک کرد تا از بین فیلم‌های علمی تخیلی دیگر متمایز شود و جلوه‌های بصری و طراحی صدای آن نیز بسیار بی‌نقص بود. متأسفانه، در میان فیلم‌های پرفروش تابستانی سال ۲۰۱۳، این فیلم کمتر توجه مخاطبان را جلب کرد. احتمالاً به دلیل عدم توجه به خود، اما فراموشی یک فیلم دیستوپیایی جنگی عالی است که قطعاً جایگاه خود را در این ژانر به دست آورده است.

فیلم Spectral (2016) ی

فیلم Spectral یک فیلم جنگی دیستوپیایی بسیار جذاب است که توسط نتفلیکس منتشر شده است. داستان این فیلم در آینده رخ می‌دهد، جایی که یک جنگ داخلی کشور کوچک اروپای شرقی مولداوی را ویران می‌کند، و سربازان درگیر در این نبرد نه تنها با یکدیگر مبارزه می‌کنند، بلکه با موجودات شبح و نامرئی نیز روبرو می‌شوند. طبیعت دقیق این موجودات در ابتدای فیلم به شکل یک راز باقی می‌ماند و این امر باعث مشوق شدن ذهن مخاطبان به فکر کردن در مورد اتفاقات آینده و افشاگری‌های بزرگ می‌شود.

به‌جز داستان جدید در حوزه جنگ و ایدئولوژی شهر، این فیلم همچنین دارای ویژگی‌های بصری علمی تخیلی منحصر به فرد اواسط دهه ۲۰۱۰ است، همراه با سلاح‌های جدید و جذابی که قبلاً در سینما دیده نشده بود. این فیلم در چهار زبان مختلف از جمله انگلیسی، روسی، رومانیایی و اسلوونیایی موجود است. با وجود ریشه‌های اروپایی خود، بازیگران معروف هالیوودی زیادی در آن حضور دارند و جیمز بج دیل نقش اصلی را بازی می‌کند. این یک فیلم جنگی دیستوپیایی است که دشمنی را معرفی می‌کند که معمولاً در این ژانر مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، و این یکی از چیزهایی است که آن را جدا از اکشن فوق‌العاده‌اش سرگرم‌کننده می‌کند.

پنجمین فیلم سری The Hunger Games با عنوان Mockingjay —

دنیای دیستوپیایی بازی‌های گرسنگی پر از حکومت‌های استبدادی است که مساحاتی از زمین را زیر نظر خود قرار داده اند، حکومت‌هایی که به شهروندان جوان خود فرمان می دهند تا هر سال در یک مسابقه بقا تا آخرین نفس با یکدیگر رقابت کنند، به جای ارائه مقدار کافی غذا که کمیاب شده است. این سیستم، به وضوح کاملاً طنزآمیز است. دولت به وضوح غذای کافی برای تغذیه مناسب همه را دارد، اما عمداً تصمیم میگیرند که این کار را انجام ندهند. پس از فهمیدن این موضوع، گروهی از نوجوانان و جوانان به رهبری کتنیس اوردین (جنیفر لارنس) مصمم هستند که این روال را متوقف کنند.

در این انقلاب، که در دنیای فیلم به عنوان انقلاب دوم شناخته می شود، در طول فیلم قبل از آخرین قسمت این مجموعه، به اوج خود می رسد، اما در فیلم آخر، بازی های گرسنگی: زاغ مقلد – قسمت ۲، به یک پایان رضایت بخش می رسد. با استفاده از هر ابزاری که موجود است، همراه با مهارت هایی که در طول بازی های گرسنگی به دست آورده اند، شورشی ها یک جنگ مقدس علیه دولت سرکوبگر را راه اندازی می کنند. این فیلمی است که به لطف موفقیت فیلم های قبلی و موفقیت کتاب های اصلی سوزان کالینز، در زمان اکران خود سر و صدای زیادی به پا کرد. این فیلم به یکی از عناصر اصلی فرهنگ عامه جوانان تبدیل شده است و تقریباً مترادف با حال و هوای سینما در اواسط دهه ۲۰۱۰ است. کل این سه گانه دارای اکشن، روابط عاشقانه، خط داستانی و پایان بندی های خارق العاده و رضایت بخش است.

یادگیری دوره ای (۲

امیلی بلانت، که در نقش یک سرباز دیگر نیز حضور دارد، با حرفه‌ایترین نحو، نقش مکمل کروز را بازی می‌کند، در زمانی که بیگانگان به زمین حمله می‌کنند و تقریباً سیاره زمین را نابود می‌کنند. به سربازان لباس‌های اسکلتی ضخیم و قدرتمند داده شده است که نه تنها جذاب به نظر می‌رسند، بلکه واقعاً به دنیای فیلم چیزی اضافه می‌کنند. همچنین Edge of Tomorrow یا Live. Die. Repeat.، یک داستان علمی تخیلی قوی است که با نقدهای برتر خود، بازی، اکشن و داستان تأمل‌برانگیزش را تحسین می‌کند.

فیلم ماتریکس (۱۹۹

در آینده، ماتریکس و دنباله‌های آن به وقوع می‌پیوندد، زمانی که ماشین‌ها به انسان‌ها حکومت کنند. سپس، قسمت هوش مصنوعی مغز انسان بر روی یک نرم افزار به نام ماتریکس آپلود می‌شود، جایی که آنها می‌توانند در یک دنیای مجازی زندگی کنند که به دنیای واقعی شبیه است. در حالی که انسان‌ها به عنوان منبع انرژی برای ماشین‌ها بیوالکتریک به زندانی افتاده‌اند. هکر نئو با بازی کیانو ریوز، سرانجام حقایق ماتریکس را کشف می‌کند و تصمیم می‌گیرد که علیه ماشین‌ها جنگ کند تا انسان‌ها را آزاد کرده و سیاره خود را بازپس بگیرد.

فیلم اورجینال یک اثر کلاسیک است که نیازی به تعریف ندارد. فیلم‌های بعدی هر یک با کیفیت و سبک متفاوتی بودند، اما در زمان خودشان، به عنوان پدیده‌های فرهنگی بزرگ شناخته می‌شدند. حتی ۲۵ سال بعد، فیلم اورجینال ماتریکس به عنوان یک نقطه عطف در دنیای فیلم‌های جنگی دیستوپیایی و علمی تخیلی شناخته می‌شود که با استفاده از تکنیک‌های نوآورانه برای جلوه‌های بصری و داستانش، بسیار تاثیرگذار بود. ماتریکس منحصر به فرد بود و هنوز هم همینطور است. اگر به داستان‌های علمی تخیلی علاقه‌مندید، حتما این فیلم را تماشا کنید.

فیلم "جنگ برای سیاره میمون‌

پایان سه‌گانه سیاره میمون‌ها در قرن بیست و یکم نتیجه‌ای بسیار قابل قبول برای یک پروژه بلندپروازانه بود، حتی اگر به خوبی اجرا شده بود. این سه گانه که با Rise of the Planet of the Apes در سال ۲۰۱۱ شروع شد، داستان فروپاشی تمدن بشری و قیام میمون ها را به تصویر کشید، میمون هایی که قدرت صحبت کردن مانند انسان را پیدا کرده، اسب سواری می‌کنند و از سلاح استفاده می‌کنند. آنها همچنین مانند انسان‌ها، ظرفیت اعلان جنگ را دارند. با سپیده دم سیاره‌های میمون‌ها در سال ۲۰۱۴، میمون‌ها نه تنها علیه انسان‌هایی که به آنها ظلم کرده‌اند، بلکه علیه خودشان نیز اعلان جنگ کرده‌اند.

بعضی از میمون‌ها باور دارند که باید یاد بگیرند با انسان‌هایی که به آنها ظلم کرده‌اند همکاری کنند، در حالی که برخی دیگر انسان‌ها را به‌عنوان تهدیدی می‌بینند که باید به میمون‌ها اجازه دهند راه خودشان را بروند و زندگی کاملاً مستقلی داشته باشند. گروه دوم توسط سزار رهبری می‌شود، که اندی سرکیس در یکی از نقش‌های موشن کپچر خود نقشش را بازی می‌کند. این داستان در جنگ برای سیاره میمون‌ها به اوج خود می‌رسد، فیلمی که از ابتدا تا انتها یک تجربه تماشای هیجان‌انگیز است و سزار میمون‌ها را به جایی می‌برد که بتوانند در آرامش زندگی کنند. این فیلم همچنین احساسی، پر اکشن و فلسفی است، زیرا مخاطب را وادار می‌کند با اخلاقیات خود و تصورات ما از خود در قلمرو حیوانات مواجه شود.

۱- موضوعات (۱

فیلم Threads یک فیلم بسیار تاثیرگذار و تحول‌آفرین است که به زندگی انسان‌ها تأثیر می‌گذارد. این فیلم به شما نشان می‌دهد که چطور ممکن است وقایعی که حتی به ذهنتان هم نمی‌رسیده، زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، این فیلم همچنان یک اثر بسیار برجسته است. این فیلم تلویزیونی توسط شبکه بی‌بی‌سی تولید شده و نشان می‌دهد که چه اتفاقاتی در صورت وقوع یک جنگ هسته‌ای در بریتانیا رخ می‌دهد. این فیلم با جلوه‌های بصری خود ترس و وحشت را به تصویر می‌کشد و واقعیت‌های وحشتناکی را که در ذهن تماشاگران در مورد بحران هسته‌ای وجود دارد، به نمایش می‌گذارد. شاید دلیل اصلی ترسناک بودن این فیلم این باشد که در زمان انتشارش، این نوع از سناریوها در دوران جنگ سرد به شدت قابل انتظار و ممکن به نظر می‌رسیدند.

تگ‌ها

مطالب مرتبط

مطالب دیگر از هین نویسنده

دیجیاتو

یک نظر

لغو پاسخ

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ارسال ورود

از طریق استفاده از دستور document.getElementById("ak_js_1").setAttribute("value", (new Date()).getTime());، مقداری که توسط

تصویر این گوریل زیبایی ندارد، چرا اول مقاله این تصویر ناخوشایند را قرار دادید و حالت بدی به من داد.

فکر می‌کنید کدام روز از هفته بهتر است که تعطیل باشد؟

جدیدترین مطالب

لوگان پال با یک نمایش مبارزه‌ای جذاب، جنسیت فرزندش را اعلام کرد + ویدئو

۱۰ فیلم برتر مافیایی دهه ۲۰۲۰ که باید حتماً ببینید؛ از شب در بهشت تا سگ‌های دوزخ

کاندوم های هوشمندی که می‌توانند ۲ ساعت قبل از رابطه جنسی استفاده شوند

کوتاه‌ترین سلبریتی های زن هالیوود کی هستند؟

چه کسانی در پشت صحنه های بازگشت شبکه "منوتو" نقش دارند؟ + ویدیو

۱۴۰۳ © تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *