۳۰ انیمه برتر ژاپنی که باید دیده شوند: از پیکاچو تا ناروتو

با دیدن سریال‌های ژاپنی برتر و انیمه‌های معروف، با تاریخ آشنا شوید. بهترین انیمه‌ها، شاهکارهای شاهکارها!

تعداد زیادی انیمیشن در سراسر جهان سالانه تولید می‌شوند. اینبار می‌خواهیم در مورد انیمه صحبت کنیم، کلمه‌ای که ریشه‌ی ژاپنی دارد و به انیمیشن‌های تولید شده در این کشور اشاره دارد. همراه ویجیاتو باشید تا به بررسی ۳۰ انیمه برتر سریالی تاریخ بپردازیم.

شنیده شده است که اولین انیمیشن ژاپنی در سال ۱۹۲۷ منتشر شد. اگر درباره انیمه‌های اول حرف می‌زنیم، بهتر است به انیمه Astro Boy (یا Mighty Atom) اشاره کنیم که در سال ۱۹۶۳ برای اولین بار در تلویزیون نمایش داده شد و به اولین انیمه سریالی تبدیل شد. حدود صد انیمه در هر سال منتشر می‌شوند، در پلتفرم‌های استریم فیلم پخش می‌شوند و در سالن‌های سینما نیز نمایش داده می‌شوند. همچنین هر سال، انیمه‌های بیشتری نیز لقب "باید دیده شود" را به خود اختصاص می‌دهند.

صنعت انیمه در ژاپن به طور اساسی پیشرفت کرده و این پیشرفت را بخاطر فرهنگ عام ژاپنی، از جمله مانگا، ویدئو گیم‌ها و لایت ناول‌ها باید بداند. بسیاری از انیمه‌های محبوب نیز اقتباس از این رسانه‌ها هستند. از سوی دیگر، پس از آنکه مردم توانستند به انیمیشن‌های ژاپنی با دوبله و زیرنویس زبان خودشان دسترسی داشتند، صنعت انیمه به سرعت گسترش یافت.

اکنون بیایید از این تعداد بسیار زیاد انیمه‌های تولید شده، به معرفی و بررسی خلاصه ۳۰ تا از برترین آنها بپردازیم. از انیمه‌های قدیمی گرفته تا جدید و مدرن، این لیست همچنین به افرادی که می‌خواهند با دیدن انیمه‌ها شروع کنند یا از علاقمندان این صنعت هستند، کمک خواهد کرد تا انیمه بعدی خود را انتخاب کنند.

سرنوشت

انیمه Fate/stay night از یک بازی برای ویندوز الهام گرفته شده است. نخستین فصل آن در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و داستان‌های قبلی آن با عنوان Fate/Zero در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ پخش شد. شخصیت اصلی این انیمه به نام شیرو امیا به همراه خدمتکارش، سیبر، در جنگ مقدس کدامانیت سالم به در برده‌اند.

از سال ۲۰۱۴ به ۲۰۱۵، Fate/stay night: Unlimited Blade Works، که بر روی اشخاص دیگری از Fate/stay night تمرکز دارد، به تماشاگران پیوست. سری سوم این دنیا به نام Fate/stay night: Heaven’s Feel در سه فیلم، در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ منتشر شد. یک سریال دیگر از این دنیا به نام Fate/Grand Order از سال ۲۰۱۶ در حال پخش است و به عنوان بخشی از اسپین‌آف‌های پسین، از جمله Absolute Demonic Battlefront: Babylonia و Grand Temple of Time: Solomon شناخته می‌شود.

اینویاشا

اینویاشا (سگ شب)، یک مانگای بسیار محبوب است که توسط Weekly Shonen Sunday در ۵۶ جلد منتشر شده و یک انیمه‌ای از آن ساخته شده است. این اثر دارای دو بخش است: بخش اول از جلد اول تا سی و ششم مانگا اقتباس شده و بخش دوم به نام Inuyasha: The Final Act از بخش‌های پایانی مانگا ساخته شده است. یک دختر پانزده ساله به نام کاگومه به دنیایی دیگر در گذشته منتقل می‌شود و در آنجا با یک موجود نیمه سگ نیمه شیطان به نام اینویاشا آشنا می‌شود. کاگومه و اینویاشا، با هم و در سفر در زمان، سعی می‌کنند Shikon Jewel را کامل کنند. این چیز به کسی امکان می‌دهد تا آرزویش به واقعیت بپیوندد.

گینتاما یک انیمه سریالی کمدی است که جذابیت زیادی برای بسیاری از مخاطبان دارد. این انیمه از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ بر روی تلویزیون پخش شد و شامل چهار فصل و ۳۵۰ قسمت است. این سریال بر اساس یک مانگای موفق از Weekly Shonen Jump ساخته شده و سه فیلم سینمایی نیز از این دنیا ساخته شده که اولین آن در سال ۲۰۱۰ و آخرین آن در سال ۲۰۲۱ منتشر شدند.

اگینتاما، به عنوان یک انیمه علمی تخیلی و کمدی دسته بندی می‌شود. داستان سریال در یک ژاپن موازی، در دوران ادو جریان دارد. کشور توسط یک دولت فاقد اختیار، از زمان حمله بیگانگانی به اسم آمانتو، کنترل می‌شود. داستان بر روی زندگی شلوغ و خنده دار سامورایی‌ای به نام گینتوکی ساکاتا و شاگردش، و یک قهرمان زن بیگانه به نام کاگورا و دیگر سامورایی‌ها، تمرکز دارد.

تاریکی و اکشن مانگای برزرک، اولین بار در سال ۱۹۹۷ به صورت انیمه سریالی منتشر شد. این سریال توسط تیم Iguchi شرکت OLM در ۲۵ قسمت ساخته شد. سپس، سه فیلم توسط استودیوی ۴°C در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ ادامه یافت. در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، سریال دوم با ۲۴ قسمت توسط استودیوهای GEMBA و Millepensee تولید شد. مانگای برزرک، که از سال ۱۹۸۹ به صورت پشت سر هم منتشر می‌شد، به دلیل مرگ طراحش کنتارو میورا در سال ۲۰۲۱ توقف یافت. اما در ژوئن ۲۰۲۱، کوجی موری و استودیو گاگا به طور غافلگیری ادامه دادند.

در داستانی پر از جنگ و جادو، ماجراهای گاتس، یک Berserk ماجراجوی قدرتمند، را دنبال می‌کنیم که برای گرفتن انتقام خود تلاش می‌کند. او همراه با شمشیر سیاه بزرگش، که به او لقب شمشیرزن سیاه داده شده است، در جنگ‌های شگفت‌انگیز شرکت می‌کند. انیمه اواخر دهه ۹۰ و فیلم‌هایش، به دوره‌های Black Swordsman و Golden Age می‌پردازند و انیمه سال ۲۰۱۶ به دوره Conviction می‌پردازد.

Chainsaw Man

یک ستاره جدید در آسمان ژانر تاریک فانتزی، Chainsaw Man است که در سال ۲۰۲۲ تمام هواداران انیمه در سراسر جهان، شاهد پخش آن بودند. مانگای Chainsaw Man توسط تاتسوکی فوجیموتو نوشته شده است و در سال ۲۰۱۸، در Weekly Shonen Jump منتشر شد و اولین قسمت آن در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید. در سال ۲۰۲۲، مانگا دوباره شروع به پخش شد و Shonen Jump+ قسمت دوم آن را منتشر کرد. انیمه آن توسط استودیو مشهور MAPPA ساخته شد. کیفیت بالای انیمه همچنین به لطف مانگای بسیار عالی آن از پیش تضمین شده بود.

دنجی یک نوجوان ۱۶ ساله فقیر است که قدرتی دارد تا به یک شیطان با اره برقی تبدیل شود. او عضوی از تیم امنیت عمومی است و از این قدرت برای از بین بردن شیاطین دیگر استفاده می‌کند. با همکاری پاور، یک Blood Fiend، و آکی هایاکاوا، سرپرست شکارچی شیاطینش، دنجی این کار را انجام می‌دهد.

مایع‌سفید

مایع‌سفید یک انیمه است که هم افرادی که تازه قصد دارند انیمه ببینند یا طرفداران شدید آن هستند، باید آن را تماشا کنند. یک انیمه ۳۶۶ قسمتی که در سال ۲۰۰۴ شروع به پخش و در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید. استودیو Pierrot مسئولیت ساخت این انیمه را برعهده داشت. مایع‌سفید اقتباسی از مانگایی به همین نام است که در بازه زمانی ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ از مجله Weekly Shonen Jump منتشر می‌شد. سری جدید آن با نام مایع‌سفید: جنگ خون هزار‌ساله نیز در سال ۲۰۲۲ پخش شد که به بخش‌های پوشش نشده این مانگا می‌پردازد. این انیمه اکشن ماجراجویی با تمای سامورایی، داستان یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام ایشیگو کوروساکی را روایت می‌کند، کسی که قدرت‌های ماوراالطبیعه‌ای برای شکست دادن ارواح شیطانی به نام هالوز را به دست می‌آورد.

در اوایل دهه ۹۰، انیمه Cowboy Bebop، یکی از محبوب‌ترین انیمه‌ها در بین جمعیت خارج از ژاپن بود. این انیمه شامل ۲۶ اپیزود است که در طول سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ پخش شد. داستان دو شخصیت به نام‌های اسپایک اشپیگل و جت بلک را دنبال می‌کند که به عنوان جایزه بگیران در فضا، به دنبال مجرمان می‌گردند. همچنین در سال ۲۰۰۱، فیلمی به نام Cowboy Bebop: Knockin’ on Heaven’s Door نیز منتشر شد.

دوره قهرمان من

دوره قهرمان من یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های در حال پخش است که چندین فصل آن تا به حال منتشر شده و در همین حین، مانگای آن از سال ۲۰۱۴ از Weekly Shonen Jump منتشر می‌شود. پسر جوانی به نام ایزوکو میدوریا و قهرمانان دیگر، با قدرت‌های خاص خود به نام Quirks که دارند با شروران، مبارزه می‌کنند. دوره قهرمان من به دلیل همانندی با کمیک‌های ابرقهرمانی، در سراسر جهان توانسته است طرفداران زیادی برای خود جذب کند.

جوجوتسو کایسن

از زمانی که مانگای جوجوتسو کایسن از سال ۲۰۱۸ تا کنون در Weekly Shonen Jump منتشر می‌شود، به عنوان یکی از بهترین مانگاها و انیمه‌ها شناخته می‌شود. اولین فصل آن به صورت ۲۴ قسمت توسط استودیوی MAPPA تولید شد. در پایان سال ۲۰۲۱، فیلمی با نام جوجوتسو کایسن: ۰ منتشر شد که داستانی از گذشته این مجموعه را روایت می‌کند. همچنین فصل دوم آن در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

بسیاری از طرفداران انیمه، Steins;Gate را به عنوان بهترین انیمه اخیر می‌شمارند. این انیمه علمی تخیلی که در ۲۴ قسمت در سال ۲۰۱۱ پخش شد و در سال ۲۰۱۸، دنباله‌اش با نام Steins;Gate 0 در زمان گذشته داستان ادامه یافت. شخصیت اصلی رینتارو اوکابه و اعضای دیگر آزمایشگاه ابزار آینده، تلاش می‌کنند تا یک ماشین زمان منحصر به فرد بسازند. این انیمه به دلیل داستان جذاب حلقه زمانی‌اش شناخته شده است. بسیاری از هواداران Steins;Gate حتی شهری که داستان در آن رخ می‌دهد یعنی آکیهابارا، توکیو را هم بازدید کرده‌اند.

OreGairu: My Teen Romantic Comedy SNAFU، یکی از انیمه‌های محبوب در ژانر زندگی روزمره است که با نام‌های OreGairu و My Youth Romantic Comedy Is Wrong, As I Expected نیز شناخته می‌شود. این انیمه از یک لایت ناول به همین نام الهام گرفته شده است و در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. هاچیمن هایکیگایا، شخصیت بدگمان و بداندیش این داستان، در کنار یوکینو یوکینوشیتا و یویی یویگاهاما، در باشگاه خدمات رسانی مدرسه‌اش سعی می‌کند به دیگران کمک کند. انیمه سریالی پس از فصل پایانی با عنوان My Teen Romantic Comedy SNAFU Fin به اتمام رسید.

عشق زنده!

آیدل، نامی است که به گروه‌های موسیقی پاپ ژاپنی اطلاق می‌شود و در حال حاضر، یک موضوع محبوب در دنیای انیمه است. عشق زنده! معروف‌ترین و اولین انیمه‌ای است که به این موضوع می‌پردازد. دو فصل اول عشق زنده! در سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۴ پخش شدند و سریال در سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ با نام عشق زنده! سانشاین!! به پخش خود ادامه داد. در عشق زنده!، داستان ماجراهای یک گروه آیدل دبیرستانی به نام Muse و در عشق زنده! سانشاین!!، داستان مشابهی را برای گروه Aqours مشاهده می‌کنیم.

عناوین جدید زیادی از جمله Love Live! Nijigasaki High School Idol Club و Love Live! Superstar!! به عنوان ادامه این انیمه تولید شده‌اند. بسیاری از طرفداران Love Life! اکیهابارا، شهر مقدس انیمه‌های ژاپنی را از نزدیک تجربه کرده‌اند.

انیمه ملنکولی هاروهی سوزومیا، به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های اوایل قرن بیست و یک، شناخته می‌شود. در ابتدا، به صورت یک لایت ناول در سال ۲۰۰۳ منتشر و سپس در سال ۲۰۰۹، به شکل انیمه از روی آن اقتباس شد. پیش از عرضه انیمه، لایت ناولش توانست طرفداران زیادی را برای خود جلب کند. اولین فصل انیمه، به داستان آنچنان وفادار نبود و به شکلی نامنظم، از منبع اقتباس خود استفاده کرده بود و با این حال، مخاطبانش را خسته نکرد.

داستان انیمه زندگی روزمره یک باشگاه مدرسه‌ای به نام SOS Brigade را توسط قهرمان زن داستان، یعنی هاروهی سوزومیا که بنیان گذاری شده است، روایت می‌کند؛ او کسی است که تنها یک انسان نیست…

کارآگاه کونان، یک انیمه محبوب است که به عنوان Case Closed نیز شناخته می‌شود و در حال پخش است. این انیمه که از سال ۱۹۹۴ منتشر می‌شود، داستان کارآگاه دبیرستان به نام شینیچی کودو را روایت می‌کند. او با استفاده از یک سم به نام APTX-4869 به یک کودک به نام کونان تبدیل می‌شود تا هویت واقعی‌اش را از سازمان سیاه پنهان نگه دارد.

فیلم‌های مرتبط با این انیمه، معمولاً فرصت نمایش در سینماها را پیدا می‌کنند. Detective Conan یک انیمه است که هم بزرگسالان و هم کودکان می‌توانند از آن لذت ببرند.

Mobile Suit Gundam یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ به شمار می‌رود، به ویژه برای بزرگسالان. این انیمه به عنوان بنیانگذار ژانر مکا و اکشن شناخته می‌شود. طرفداران این انیمه به مناسبت ۴۰ سالگی آن در سال ۲۰۱۹ جشن برگزار کردند.

اولین مجموعه تلویزیونی آن به کارگردانی یوشیوکی تومینو و تهیه‌کنندگی Sunrise، در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ با ۴۳ قسمت، به اینترنت رفت. نسخه بازسازی شده فیلم Mobile Suit Gundam به سه بجز تقسیم شده و در سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ منتشر شد. پیروزی‌ها و پیروزی‌های فراوانی برای این انیمیشن ساخته شده است که مشهورترین آن‌ها Zeta Gundam و ZZ، انیمیشن‌های جدید Reconguista in G، Iron-Blooded Orphans و The Witch from Mercury هستند.

در ۰۰۷۹ در یک کهکشان دور، جایی که استعمار کردن فضا به واقعیتی تبدیل شده بود، انیمه Mobile Suit Gundam داستان یک جنگ بین فدراسیون زمین و منطقه شاهزاده‌ای زئون را نشان می‌دهد. یک نوجوان گیک و خجالتی به نام آمورو ری، خلبان یک سلاح شبه-انسانی عظیم به نام موبایل سوت را پیچیده است که از آن برای مبارزه با منطقه شاهزاده‌ای زئون استفاده می‌کند و تحت فرماندهی ناوسروان چار آزنابل قرار دارد.

استودیوی انیمیشن مشهور ژاپنی، کیوتو انیمیشن، در سال ۲۰۱۸، انیمه برجسته‌اش به نام Violet Evergarden را ارائه داد؛ این انیمه از روی سه جلد رمان نور به همین نام الهام گرفته است. انیمه Violet Evergarden: Eternity and the Auto Memory Doll در سال ۲۰۱۹ پس از انتشار سریال منتشر شد و در آوریل ۲۰۲۰، فیلم Violet Evergarden the Movie با داستان جدید به پیشینه فیلم قبلی می‌پردازد.

داستان این انیمه، درباره زندگی یک دختر به نام وایولت است که به عنوان یک نویسنده سایه برای دیگران مشغول به کار است و این داستان، با یک طراحی زیبای انیمیشن نیز همراه است.

Anohana: The Flower We Saw That Day

Anohana: The Flower We Saw That Day، که معروف به Anohana است، یکی از جذاب‌ترین انیمه‌های ژاپنی است. داستان با داستان یک نوجوان دبیرستانی به نام جینتا یودومی، یا همان جینتان، که به جای رفتن به مدرسه، وقت خود را با بازی‌های ویدیویی می‌گذراند، آغاز می‌شود.

در یک روز گرم تابستانی، دوست صمیمی کودکی‌اش میکو هوما (منما) به صورت یک روح پدیدار می‌شود؛ زیرا در دوران کودکی‌اش در یک حادثه جان خود را از دست داده است. این انیمه جالب داستان خود را در یازده قسمت جذاب به تصویر می‌کشد.

هجوم بر تایتان یکی از بهترین انیمه‌های اکشن اخیر است. این مانگا در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و اولین فصل آن در سال ۲۰۱۳ پخش شد. داستان این است که بشریت در مرز انقراض به دلیل حمله تایتان‌ها قرار گرفته است. شخصیت‌های اصلی ارن یگر و میکاسا آکرمن همراه با اعضای تیم جست و جو در مقابل این تایتان‌ها مبارزه می‌کنند.

انیمه Attack On Titan در آوریل ۲۰۲۱ به اتمام رسید. همچنین، فصل پایانی این انیمه در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد و داستان آن را به پایان می‌رساند.

روح در پوسته

Ghost in the Shell، یک انیمه سایبرپانک افسانه‌ای است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ به کارگردانی مامورو اوشی به صورت یک فیلم سینمایی منتشر شد. این انیمه بعداً با یک سریال دنباله به نام Ghost in the Shell: Stand Alone Complex توسط کنجی کامی‌یاما ادامه یافت.

در یک ژاپن پیشرفته، در سال ۲۰۳۰، جایی که تکنولوژی به شدت پیشرفت کرده است. در این انیمه، تیم امنیتی عمومی بخش ۹، جایی که شخصیت اصلی انیمه به نام موتوکو کوساناگی در آنجا فعالیت می‌کند، سعی دارند از رخ دادن جرائم جلوگیری کنند. سریال جدید به نام Ghost in the Shell: SAC 2045 با فرمت ۳DCG در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ از نتفلیکس، در قالب ۲۴ قسمت پخش شد.

نیشان توانی که محبوب‌ترین انیمه اکشن Dragon Ball است. این انیمه که از سال ۱۹۸۴ شروع به پخش شد، توسط آکیرا توری‌یاما نوشته شده و از طریق مجله Weekly Shonen Jump منتشر می‌شد. برخی از قسمت‌های اصلی این سری مانند Dragon Ball Z که داستان شخصیت اصلی پس از بزرگسالی‌اش را روایت می‌کند، همچنین Dragon Ball Super که از سال ۲۰۱۵ ادامه دارد، به عنوان بخش‌های مهم این فرنچایز محسوب می‌شوند.

هر جنگجویی در این انیمه، برای تماشا ارزش دارد اما به طور معمول صحنه نبرد بین گوکو و فریزا و پسر گوکو، گوهان و سل برای تماشا پیشنهاد می‌شود.

یادداشت مرگ

یادداشت مرگ، یک انیمه ترسناک و معمایی است که از مانگایی با همین عنوان، در Weekly Shonen Jump بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ منتشر شده است. جامعه ژاپن و سایر کشورها، این انیمه را با استقبال و تمجید فراوان پذیرفته‌اند. این انیمه به علت ارائه داستان‌های کوتاه به همراه داستان اصلی و پیچیده‌تر، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در سطح جهانی پیدا کند.

شخصیت اصلی داستان، لایت یاگامی، یک دفترچه‌ی مرگی پیدا می‌کند که به او قدرت می‌دهد که با نوشتن نام دیگران در آن، آن‌ها را بکشد. شما می‌توانید از تماشای این بازی پر از جذابیت و معما لذت ببرید.

پوکمون

پوکمون یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های جهان امروزی است. این انیمه برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ با نام مونسترهای جیبی به روی آنتن رفت. هر نسخه جدید همراه با یک عنوان جدید از مجموعه بازی‌ها معرفی می‌شود و در حال حاضر این فرنچایز با عنوان خورشید و ماه در حال پخش است.

یک جوان در سراسر جهان به دنبال سفر است تا پوکمون‌های مختلف را همراه با پیکاچو، پوکمون همراه خودش، بیابد و به عنوان یک استاد پوکمون شناخته شود.

Re:صفر -شروع زندگی در جهان دیگر-

Re:صفر -شروع زندگی در جهان دیگر- یا Re:صفر را به عنوان یکی از بهترین انیمه‌ها و رمان‌های نور اخیر می‌شناسند. فصل اول آن با ۲۵ قسمت در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و در اوایل ۲۰۲۰، نسخه جدید آن منتشر شد.

در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، فصل دوم انیمه Re:Zero با ۲۵ قسمت پخش شد. سابورو، شخصیت اصلی داستان، به یک دنیای جدید منتقل می‌شود و تنها یک توانایی خاص را دارد بدون داشتن هیچ‌گونه قدرت فوق‌العاده. در این انیمه، ما شاهد روابط و مبارزات او با قهرمان زن داستان، امیلیا، هستیم.

مجموعه ماجراجویانه عجیب و غریب جوجو

مانگایی و فرنچایزی محبوب، انیمه جوجو ماجراجویانه از سال ۱۹۸۷ آغاز شد و تا به امروز، شامل هشت قسمت است. در حال حاضر، قسمت اقیانوس سنگی آن تماماً توسط نتفلیکس پخش شده است.

داستان در مورد ماجراجویی‌های پر از راز و رمز خانواده جواستار می‌باشد. هر بخش، شخصیت اصلی خود را دارد اما همگی اعضای خانواده جواستار هستند. شخصیت‌های منحصر به فرد و دیدارهای پرتنش، از نکات برجسته این انیمه هستند.

نئون جنسیس اوانگلیون، به کارگردانی هیدآکی آنو، به عنوان یکی از نمادهای برجسته انیمه‌های دهه نود معرفی می‌شود. این انیمه مشهور، به تجسم و بررسی شخصیت‌های چهار نوجوان، شامل شینجی ایکاری، ری آیانامی، آسوکا سوریو و کاورو ناگیسا می‌پردازد. آن‌ها با موجوداتی به نام فرشتگان، با استفاده از ربات‌های غول‌پیکر انسان‌نما به نام اوانگلیون، درگیر می‌شوند.

برای این انیمه سه فیلم منتشر شده است: Evangelion: 1.0 You Are (Not) Alone در سال ۲۰۰۷، Evangelion: 2.0 You Can (Not) Advance در سال ۲۰۰۹ و Evangelion: 3.0 You Can (Not) Redo در سال ۲۰۱۲. همچنین در سال ۲۰۲۱ فیلم نهایی این مجموعه با عنوان Evangelion: 3.0+1.0 به نمایش درآمد.

الکیمیایی فول‌متال

الکیمیایی فول‌متال که هواداران ژاپنی آن را به صورت Hagaran نامیده‌اند، در سرتاسر جهان به عنوان یکی از معروف‌ترین انیمه‌های علمی تخیلی شناخته می‌شود. این انیمه دو نسخه به نام‌های الکیمیایی فول‌متال و الکیمیایی فول‌متال: برادری دارد. نسخه اول در حالی که مانگا کامل نشده بود، منتشر شد و به همین دلیل، داستان انیمه با مانگا تفاوت دارد. اما در نسخه دوم، داستان مانگا به طور کامل به تصویر کشیده شده است که تماشای آن الزامی است.

دو برادر که کیمیاگر بودند و اسم‌هایشان ادوارد و آلفونسو بود، بخاطر نقض یک تابو، بخش‌هایی از بدن خود را از دست دادند. آنها از کیمیاگری استفاده کردند تا مادر مرده خود را به زندگی بازگردانند. آنها سفری را آغاز کردند تا بخش‌های گمشده از بدن خود را بازیابی کنند. در این سفر، آنها با کیمیاگرهای دشمن و هومونکلوس‌ها روبرو شدند. تماشای مبارزات جذاب این انیمه و داستانی که درباره معنای زندگی حرف می‌زند، این انیمه را بسیار دلپذیر کرده است.

یک قطعه

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مانگای منتشر شده چیست؟ بدون شک، پاسخ این پرسش یک قطعه است. اولین جلد این مانگا در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و در حال حاضر، بیش از صد جلد از آن در سراسر جهان به فروش می‌رسند. دو سال پس از انتشار اولین قطعه مانگا، نسخه انیمه‌ای آن پخش شد و تا کنون، بیش از ۱۰۰۰ قسمت از آن منتشر شده است. داستان یک قطعه را می‌توان به ده بخش تقسیم کرد و افرادی که تازه می‌خواهند تماشای انیمه را آغاز کنند، می‌توانند از هر بخشی که می‌خواهند، آن را تماشا کنند.

داستان در مورد مانکی دی. لوفی و گروهش است که در دنیای دزدان دریایی ماجراجویی می‌کنند. او به دریاها سفر می‌کند تا گنج بزرگ One Piece را پیدا کند. همچنین در دنیای One Piece، "میوه‌های شیطانی" وجود دارد که هر کس آن‌ها را می‌خورد، قدرت خاصی به دست می‌آورد اما قابلیت شنا را از دست می‌دهد. نبردهای بین افرادی که میوه‌های شیطانی را خورده‌اند، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

اکثر بهترین انیمه ها، ممکن است برای طرفداران در نقاط دیگر جهان عجیب باشد، اما طرفداران ژاپنی از این اتفاق راضی هستند! انیمه Clanned، یکی از شاهکارهای سازنده یوئوتو که برای هر دوستدار انیمه توصیه می‌شود. هیچ نوع صحنه اکشن یا واقعه ماورای طبیعی در انیمه وجود ندارد و ما فقط، شاهد ارتباطات انسانی در یک شکل زیبا هستیم.

دو بخش در انیمه Clanned وجود دارد: ابتدا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ و سپس از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹. داستان این انیمه درباره زندگی روزمره دانش‌آموزان دبیرستانی به نام‌های تومویا و ناگیسا است. در قسمت دوم، انیمه به اوج خود می‌رسد و قسمت‌های آن احساسات مختلفی را در شما به وجود می‌آورد. تماشای ۴۴ قسمت این انیمه، قطعاً ارزش صرف کردن وقت شما را دارد.

ناروتو

ناروتو بهترین انیمه با تم نینجایی است که می‌توانید پیدا کنید. مانگای آن در سال ۱۹۹۹ به نویسندگی ماساشی کیشیموتو تا سال ۲۰۱۴ در Weekly Shonen Jump منتشر می‌شد. انیمه ناروتو تا سال ۲۰۱۷ به طور کامل در دو قسمت ناروتو از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ و ناروتو: شیپودن از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ پخش شد.

در دنیای خیالی شینوبی، داستان پسری به نام ناروتو را دنبال می‌کنیم که با حمایت دوستان و استادانش، سعی در پیشرفت دارد. او و سایر شخصیت‌های داستان، با استفاده از قدرت چاکرا و تکنیک‌های نینجایی، در مقابل یکدیگر مبارزه می‌کنند.

بسیاری از مباحث اصلی دنیای انیمه، از جمله دوستی‌های قوی، خیانت و حذف شدن شخصیت‌ها، در این انیمه قابل مشاهده هستند. طرفداران بسیاری، Naruto را به عنوان بهترین انیمه تمام اعصار معرفی می‌کنند و این انیمه، ارزش این عنوان را دارد. با این حال، Naruto مقام اول را به یک انیمه جدید در حال پخش تلویزیونی ترک داده است.

عناوین افتخاری

قبل از معرفی عنوان اول، بهتر است که چند انیمه را بیان کنیم که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرد:

Hunter X Hunter یک انیمه محبوب از مجله Weekly Shonen Jump است که در ژانر اکشن و ماجراجویی قرار دارد.

یک علمی خاص ریل گان: تصادف بین جادوگران و "اسپرها" در آکادمی سیتی

KonoSuba: God’s Blessing on this Wonderful World! یک انیمه کمدی بسیار جذاب است که داستان آن در یک دنیای تازه و جذاب روایت می‌شود.

Code Geass: داستان یک ضدقهرمان که تمام تلاش خود را برای گرفتن انتقام از دشمنانش می‌کند

Tokyo Revengers: یک انیمه جدید با موضوع یانکی و ترکیبی از ژانر علمی تخیلی

Yu-Gi-Oh! یک سری کارت بازی معروف است که در طول سال‌ها به یک فرنچایز کلاسیک تبدیل شده است.

بازی بدون بازی: رقابت‌های فکری بین بازیکنان با استعداد

Gurren Lagann: یک انیمه محبوب ساخته شده توسط استودیو گیناکس است.

Eureka Seven: در یک دنیای علمی تخیلی و مکا، یک پسر با یک دختر آشنا می‌شود.

کتاب دوستان ناتسومه: یک داستان درباره ارواح محلی ژاپنی

در سال ۲۰۱۹، یک انیمه عالی به نام Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba منتشر شد و با کیفیت بالای خود همه را شگفت‌زده کرد. این انیمه بر اساس یک مانگای فوق‌العاده اثر کویوهارو گوتوگ است که از سال ۲۰۱۶ در Weekly Shonen Jump منتشر می‌شود. اولین فصل از Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba با ۲۶ قسمت آغاز شد و برای علاقه‌مندانی که مانگا را نخوانده‌اند، بسیار جذاب بود.

در دوران تایشو در ژاپن، جایی که شیاطین و انسان‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. شخصیت اصلی تانجیرو کامادو، متوجه می‌شود خانواده‌اش به دست شیاطین کشته شده‌اند و تنها خواهرش، نزوکو، به شیطان تبدیل نشده است. او تصمیم می‌گیرد خود را به یک شکارچی شیاطین تبدیل کند تا بتواند خواهرش را به حالت انسانی بازگرداند.

انیمه یک مجموعه‌ی کامل از ویژگی‌ها و عناصری است که از یک انیمه خوب انتظار می‌رود. شامل شخصیت اصلی معصومی که دوستان جدید پیدا می‌کند و روابط دوستانه و زیبا با آن‌ها برقرار می‌کند. صحنه‌های نبرد هیجان انگیز بین شیاطین با شمشیرهای خاصشان و داستان‌ها و گذشته‌های هر شخصیت، حتی شیاطین، در آن به نمایش درآمده و مخاطب را به خود جذب می‌کند.

یک سریال به نام Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba the Movie: Mugen Train در اکتبر ۲۰۲۰ منتشر شد. فصل دوم آن در فوریه ۲۰۲۲ با آرک Entertainment District به پایان رسید و در سال ۲۰۲۳ قرار است آرک Swordsmith Village پخش شود. این فرنچایز هنوز کامل نشده است، اما قطعاً می‌توان پیش‌بینی کرد که Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba در آینده، جهانی پرطرفدارتر خواهد شد.

معرفی ۴۷ از بهترین سریال‌های اکشن جهان | به‌روزرسانی ۲۰۲۴

۲۸ فیلم الهام‌بخش برای زمان‌هایی که نیاز به یک انگیزه دارید

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهداتتان عمل کنید

تک‌تاک اکسترا اپیزود ۳۹؛ چالش‌های دختر بودن و تولیدکننده محتوا

واقعا فهرست عجیبی است . اینکه کیمتسو نو یایبا ، انیمه‌ای که تنها به خاطر گرافیک برترش (بدون توجه به مشکلات داستانی) در حالی که دارای مشکلات داستانی است را در ابتدا بگذارید واقعا عجیب است!

سرنوشت برای من بسیار ویژه است، به ویژه نسخه ۲۰۰۶ انیمه Neon Genesis Evangelion به من آموخت که خودم را بپذیرم. Attack on Titan تجربه‌ای بی‌نظیر و به یادماندنی بود برای من در دنیای انیمه. این انیمه دارای یک دنیاسازی بسیار ویژه است. Violet Evergarden تجربه‌ای بود که نمی‌خواهم دوباره تجربه کنم، بسیار شیرین و دلپذیر بود، آن به من آموخت که دوباره احساس کنم، اما درک اینکه دنیای ما بسیار تلخ و بی‌احساس است باعث شد که دیگر علاقه‌ای به آن نداشته باشم. OreGairu: My Teen Romantic Comedy SNAFU یک عاشقانه بسیار آرام و شیرین است، داستان سه دوست که به دنبال یک چیز واقعی هستند. این انیمه بسیار شیرین و دلپذیر است. توصیه می‌کنم زیرا داستانش به دنبال چیزی متداول در عشق نیست. به نظر می‌رسد شخصیت‌ها واقعاً با عشق درگیرند و سعی می‌کنند آن را درک کنند یا حتی از آن ترسیده‌اند.

اما بهترین انیمه در این لیست به نظر من Re:Zero -Starting Life in Another World- است، دنیا سازی بی نظیر، توسعه شخصیت عالی، طراحی کاراکتر بی همتا، صداپیشه های برجسته و به طور مهمتر، یک داستان بسیار قوی و غیر قابل پیش بینی.

رتبه اول کیمتسو نو چقدر با این دنیای عجیب متفاوته؟

این فهرست بسیار کامل و عالی بود، البته اگر رتبه بندی ها را در نظر بگیریم. باید اشاره کنیم که برخی از انیمه ها فاقد جایگاه بودند.

Spy x Family با حداقل لیاقت، عنوان افتخاری بود.

بیشتر ترین لیستی که دیدم👎 هنری؟ یوگیو؟ انیمه؟ پوکو؟ جوجو؟ زورو؟ خوب نه واقعا نمیدونم به چه هدفی اینارو ترجمه میکنید به جز چند مورد هیچ کدوم جزو ۵۰ تا انیمه برتر تاریخ هم نیستن! بیشترشون به درد پسرای ۱۲ ساله میخوره که بیان و عاشق شخصیت های انیمه بشن

اتک خاتمه یافت. لطفاً متن را ترجمه کنید و به محتوا نیز نگاه کنید.

بازی‌های گذشته همواره جالب نیستند وقتی دوباره به آنها فکر می‌کنیم.

۱۰ فیلم و سریال هیجان‌انگیز درباره فقدان حافظه

بازی‌های یادآوری!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *