Warning: Undefined variable $file in /home/iranbrain/domains/blog.iran-brain.com/public_html/wp-content/plugins/fix-my-feed-rss-repair/rss-feed-fixr.php on line 14
چانگان لومین: خودروی الکتریکی با قیمت ارزان - مجله خبری هوش مصنوعی

چانگان لومین: خودروی الکتریکی با قیمت ارزان

فناوری دیجیتال

لطفا از دیجیاتو راضی بودن خود را بیان کنید.

چگونه می‌توانیم تجربه بهتری برای شما فراهم کنیم؟

نظر شما با موفقیت ذخیره شد.

از همراهی شما در بهبود و بهینه‌سازی دیجیاتو قدردانی می‌کنیم.

نگاهی به خودروی چانگان لومین، جایگزین مناسب برای خودروهای ارزان‌قیمت داخلی است. این خودرو یک هاچ‌بک الکتریکی است و با قیمت تقریبی ۵۰۰۰ دلار، شتاب قابل قبولی را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد.

برای استفاده از امکانات ویژه و قسمت‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه این پلتفرم شوید و ثبت‌نام کنید.

تکنولوژی جدید

وقتی صحبت از تولید خودرو می‌شود، سازندگان خودرو ایرانی همیشه ادعا می‌کنند که هیچ خودرویی با قیمت ۵۰۰۰ دلار در جهان وجود ندارد و ما خودروها را با قیمت ارزان تولید می‌کنیم. در حالی که در چین، خودروهای خاص مانند چانگان لومین با این قیمت موجود است. چانگان لومین یک خودروی الکتریکی هاچ‌بک است و با قیمت حدود ۵۰۰۰ دلار، سرعت مناسبی را به راننده اش ارائه می‌دهد.

البته خودرو چانگان لومین اندکی کوچک است و در رده خودروهای میکرو یا بسیار کوچک قرار دارد. از زمان تولید خودرو مشترک سایک و جنرال موتورز یعنی وولینگ هونگ گوانگ، این خودروها در چین محبوب شده‌اند. چری QQ بستنی و جیلی پاندا نیز دو مدل دیگر از این خودروها در چین وجود دارند. ابعاد خودروی میکرو چانگان شامل ۱.۵۴/۱.۷/۳.۲۷ متر بوده و فاصله محوری آن ۱.۹۸ متر است.

ویژگی‌ها و هزینه‌های انواع مختلف خودرو چانگان لومین

در حال حاضر هزینه خرید خودرو چانگان لومین در بازار چین از ۳۷۹۰۰ یوان شروع شده و حدوداً معادل ۵۲۵۰ دلار است. این شرکت بالاترین تخفیف را نیز برای این نسخه در نظر گرفته است. مدل لومین را در تیپ‌های مختلف از جمله سوئیت، فریگرنت و هانی به بازار چین عرضه کرده است. برد نسخه پایه یعنی سوئیت با یکبار شارژ، ۱۵۵ کیلومتر است. در حالی که نسخه‌های دیگر این خودرو به ترتیب ۲۰۵ و ۳۰۱ کیلومتر برد دارند.

وسیله نقلیه مدل سوئیت دارای یک موتور ۳۰ کیلوواتی است، در حالی که نسخه‌های قوی‌تر آن دارای موتور ۳۵ کیلوواتی می‌باشند. برای همه مدل‌ها، یک شارژر سریع در سمت چپ خودرو نصب شده است. مدل‌های گران قیمت‌تر هانی و فریگرنت همچنین یک پورت شارژ سریع اضافی برای استفاده کاربر دارند. ظرفیت باتری پکیج تیپ پایه ۱۲.۹۲ کیلووات است. تیپ‌های گران‌تر فریگرنت و هانی همچنین دارای باتری‌های ۱۷.۶۵ و ۲۸.۰۸ کیلووات ساعتی می‌باشند. باتری این خودرو از نوع LFP‌ یا لیتیوم آهن فسفات است.

ماشین فریگرنت از لومین چانگان، به دلیل داشتن موتور قوی و باتری کوچکتر، بیشترین شتاب را دارد. این مدل از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۶.۱ ثانیه حرکت می‌کند. مدل هانی نیز، با یک دهم ثانیه تاخیر، در مکان دوم قرار می‌گیرد. حتی مدل ارزان قیمت این خودرو، یعنی سوئیت، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۶.۵ ثانیه دارد. همه مدل‌ها محدود به سرعت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت هستند و به عبارت دیگر با یک خودرو شهری روبرو هستیم.

ظاهر خاص ویژه‌ای که چانگان لومین دارد، باعث شده تا این خودرو شبیه به خودروهای ژاپنی باشد. رینگ‌های این خودرو اندازه ۱۴ اینچ دارند. درون کابین نیز می‌توانید سیستم چندرسانه‌ای، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، کلاستر دیجیتال ۷ اینچی و دستیار صوتی را مشاهده کنید. در سال ۲۰۲۳، چانگان بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه از مدل لومین را در چین به فروش رسانده است. ۷۷ درصد از مشتریان این خودرو از جنس بانوان هستند.

درباره مقالات و اخبار مرتبط، نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کنید، برای شرکت در گفتگو با سایر کاربران، ثبت‌نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

پیشنهادات دیجیاتو

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو بهترین راه برای دسترسی سریع به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید، به شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو پیوسته باشید.

حفظ کلیه حقوق وبسایت دیجیاتو تحت پشتیبانی سرورهای قدرتمند پارس پک می‌باشد.

ورود به حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری

بازیابی رمز عبور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *